Να ένα σίριαλ που καλύτερα να μην το δείτε -Le mante – The mantis

Είπαν και οι Γάλλοι, γιατί να κάνουν ωραία θρίλερ οι Βρετανοί ή οι Δανοι και οι Γερμανοί, θα κάνουμε κι εμείς ένα. Το γαλλικό θρίλερ La Mante ή Τhe Mantis (το σαρκοβορο «αλογάκι της Παναγίας» που αποκεφαλιζει τα θύματά του) βλέπεται οντως σχεδόν μια χαρά μέχρι τα πρώτα 2-3 επεισόδια, αλλά ειδικά  τα δύο τελευταία από τα συνολικά έξι, ή τα έγραψε άλλος ή απλά εξαρχής είχαν  ασυνάρτητο και προχειρογράφο σεναριογράφο.

Ακολουθούν spoiler οπότε μη διαβάσετε παρακάτω αν έχετε σκοπό να το δείτε στο Netfix.

Το θέμα είναι μια  γυναικα που είχε  σκοτώσει-ακρωτηριάσει-κατασφάξει 8 νοματαίους επειδή όταν ήταν έφηβη τη βιαζε ο πατέρας της. Εχει έναν γιο (μπορεί και δύο λέει το σίριαλ)  και δινει στην αστυνομία πληροφορίες για όλα τα θύματά της υπό τον όρο να παρουσιάσουν την ίδια ως θύμα αεροπορικού δυστυχήματος και ο γιος της να έχει άλλο όνομα ώστε να ζήσει φυσιολογικά και όχι στιγματισμένος ως γιος τη μανιακής δολοφόνου. Αυτός γίνεται αστυνομικός και παντρεύεται μια διαζευγμένη με παιδί, στην οποία δεν λέει την αλήθεια για τη μητέρα του.

Οταν εμφανιζεται ένας νέος μανιακος δολοφόνος που αντιγράφει τα εγκλήματα της πρώτης serial killer, η γυναικα δέχεται να βοηθήσει την αστυνομία υπό τον όρο να αναλάβει την έρευνα ο γιος της. Στη συνέχεια ψάχνουν το δολοφόνο και διαπράττονται άλλοι 3-4 φόνοι.

ΟΙ ΠΡΟΧΕΙΡΟΤΗΤΕΣ

Το πιο χοντρό λάθος είναι ότι εμφανίζουν αίφνης ως αδελφό του πρωταγωνιστή αστυνομικού και γιο της serial killer έναν άντρα που υποτίθεται ότι γέννησε η ίδια δολοφόνος αλλά… δεν το ήξερε κανείς, και τον ανέθρεψε ο πατέρας του… χωρίς να ξέρει ότι είναι δικό του παιδί… χωρίς να εξηγεί πώς το «υιοθέτησε» ο βιολογικός πατέρας που τυχαίνει να ειναι και  γείτονας…ή  γιατί το δέχτηκε η γυναίκα του…και γιατί η γυναίκα του ήταν ψυχρή με το παιδί παρότι φερόταν ως βιολογικη μητέρα ενώ η serial killer που ήταν «απλή γειτόνισα» ήταν τρυφερή μαζί του. Δηλαδή η γειτόνισσα της serial killer  νομιζε ότι είχε γεννήσει το παιδί η ίδια; Η υιοθέτησε το παιδί της διπλανής της και ερωμένης του άνδρα της; Δεν ερμηνεύεται με τίποτα λογικο  να φυτρώνει αδελφος στη διπλανή μονοκατοικία και να μην ξέρει κανείς τον πατέρα ή τη μάνα του.

Μετά αποκαλύπτουν  ότι ο δράστης είναι τελικά γυναίκα τρόπον τινά,  η καλυτερη φίλη του αστυνομικου και της συζύγου του ντετέκτιβ,  ένα διεμφυλικό άτομο. Δεν μπαινουν καν στον κόπο  να παίξει το ρόλο του μια ψηλη γεροδεμένη γυναίκα με κάπως ανδρικά χαρακτηριστικά όπως περιγραφόταν έως τότε, παρά εμφανίζουν ως δολοφόνο τρανς μια σωστή  κούκλα, μέτριου ύψους, με απόλυτα θηλυκό σώμα, λεπτά χέρια και πόδια, με θηλυκότατο πρόσωπο και φωνή. Μια ελκυστική κοπελιτσα που μέχρι τότε ήταν απλά η καλύτερη φίλη της συζύγου του αστυνομικού και προσπαθούν να αιτιολογήσουν το θέμα της απολυτα γυναικείας εμφάνιση, με πλαστικές επεμβάσεις και ορμόνες.

Παρουσιάζουν ένα σωρό ανακολουθίες αστυνομικης και εισαγγελικής διαδικασίας, ότι βγάζουν από τη φυλακή μια serial killer με 8 φρικιαστικά εγκλήματα στο παρελθόν της και την βάζουν σε ένα κάστρο πολυτελείας με μεταξωτά σεντόνια και τζάκι, όπου τη φρουρεί μόνον ένας. Δραπετεύει βέβαια και αυτόν τον ένα καταφέρνει να τον  ναρκώσει με τοξινες που βρήκε στον εξαεριστήρα και που τις έχει στο στόμα της. Κάνει την λιπόθυμη και ο φρουρός της δίνει το φιλί της ζωής (γιατι άραγε αφού αναπνέει;), και τότε εκείνη που κρατουσε το χάπι στο στόμα, το «προωθεί». Εχει δηλαδή συσκευάσει τις τοξινες η «φυλακισμένη» serial killer σε χάπι-κάψουλα σαν της αντιβίωσης, δεν μπορείς να πεις κι ότι ήταν και ένα τόσο δα χαπάκι που γλίστρησε στο λαιμό του και το κατάπιε ο φουκαράς. Χώρια που τίποτα δεν γλιστράει άμα είσαι μπρούμυτα όπως ο φρουρός. Πώς το προώθησε χωρις να πάθει τίποτα εκεινη, παρά ο φρουρός έπεσε ξερός σε μισό δευτερόλεπτο; Δεν ήταν προφανώς απλώς σατανικη, είχε και γλώσσα βάτραχου μάλλον.

Παρουσιάζουν τους αστυνομικούς να κρύβουν την συγγενική σχέση του αστυνομικου ερευνητή με την serial killer αλλά μετά ξαφνικά, όταν το ανακαλύπτουν οι συνάδελφοί του, τον απομακρύνουν χωρίς δεύτερη κουβέντα λες και έφταιγε εκείνος, παρότι η απόφαση να αναλάβει ο συγκεκριμένος την έρευνα ήταν υποτίθεται από «πάνω». Αυτον τον ταλαίπωρο ο σκηνοθέτης τον δείχνει να συμβιβάζεται μοιρολατρικά, λες και του έδωσε κατά λάθος  μια σκουντιά στο λεωφορείο ένας ηλικιωμένος και έδωσε τόπο στην οργή.

Αναφέρονται και σε μια μυστηριώδη ασθενεια του πρωταγωνιστή που το σύμπτωμά της είναι σποραδικές εκρήξεις θυμού και τρέμουλο, που και τα δυο περνανε μαγικά με μερικά χαπάκια. Δεν μαθαινουμε ποτέ τι είχε και βεβαιως την πρωτοποριακή θεραπεία του. Ειναι δε διάχυτος στο σίριαλ  ο υπαινιγμός ότι έχει κληρονομήσει την τρέλα της μάνας του, οπότε εικάζουμε ότι η σχιζοφρένεια έχει ως σύμπτωμα ένα ψιλοτρέμουλο και νευράκια.

Οι αστυνομικοί φέρονται να κάνουν ένα σωρό βλακείες και παρανομιες, όπως ότι αναταλλάσσουν σχεδόν με προθυμία δύο  serial killer με όμηρο ή  ότι κάνουν μια τέλεια οργανωμένη έφοδο σε ξενοδοχείο για να πιάσουν τη δεύτερη serial killer και εκείνη ξεφεύγει από την ταράτσα…. Δεν μας λένε και από πού κατάλαβαν σε ποιο ξενοχοδείο βρισκόταν η καινουργια τρελλή δολοφόνος με το θύμα της. Απλά βρισκουν το όνομα του θύματος που εκείνη έχει παρασύρει στο hotel, λες και το όνομα του ανθρώπου «μιλάει» για το ξενοδοχείο στο οποίο κατέλυσε μισή ώρα πριν μαζί με τη δολοφόνο (Ας μας λέγανε τουλαχιστον ότι χρησιμοποίησε πιστωτική κάρτα, που και πάλι ούτε αυτή «μιλάει» εντός δευτερολέπτων για την πιο πρόσφατη χρήση της). Οταν μάλιστα φτάνουν στο ξενοδοχείο οι αστυνομικοί, επειδή ξέρουν ότι το δωμάτιο του φόνου έχει κόκκινες κουρτίνες, ο ρεσεψιονιστ μόνο αριθμο δωματίου δεν τους δίνει. Τους στέλνει αμέσως στον 9ο όροφο. Λες και κάθε όροφος έχει άλλο χρώμα κουρτίνας….

Άλλο «κουλό» ότι αίφνης εξαφανίζεται για 3 επεισόδια το θετό παιδί του αστυνομικού και υποθέτουμε ότι η μητέρα φρόντισε να το στείλει σε κάποιο ασφαλές σπίτι, σε συγγενείς της. Η  ίδια φιλοξενείται από την οικογενειακή φίλη που ακόμα δεν ξέρουμε ότι είναι η δολοφόνος και δεν δειχνει καμια αγωνια για το παιδί της. Αλλο κενο κι αυτό, δηλαδή, αφού υποτίθεται ότι το παιδί κινδύνευε και έπρεπε να έχει αστυνομικη προστασία.  Η σύζυγος εμφανίζεται από απίστευτα βολική έως απολυτως ανόητη, γιατί όταν μαθαίνει ότι ο αστυνομικός της έκρυβε επι  χρόνια ότι ήταν γιος μιας serial killer και ότι τον απειλουσε κι άλλος  serial killer, όχι μόνο δείχνει τρομερή κατανόηση και τον αγκαλιάζει στοργικά, αλλά ως μάνα δεν λέει έστω το αυτονόητο «να προστατεύσουμε το παιδί μου που ίσως κινδυνεύει από τη μάνα σου και τον δεύτερο serial killer».

Επίσης όλοι φαίνονται να χάβουν ως απολυτα φυσιολογικό το γεγονός ότι η μητέρα τς  serial killer  είχε κατασπαραχθεί από λεοντάρι στην αυλή του σπιτιού της στην Αφρική το 1980

Και τι συγκινητικο, στο τέλος αποδεικνύεται ότι το «λεοντάρι» που έφαγε τη μαμά, ήταν ο πατέρας της, που φοράει ένα μενταγιόν με λεοντάρι.  Δηλαδή ο πατέρας της  serial killer είχε σκοτώσει τη μητέρα για να βιάζει ανενόχλητος την κόρη. Και τότε, ακόμα πιο αυγκινητικό, ο αστυνομικος, αντιλαμβανόμενος ότι για τους 8 ακρωτηριασμένους, τους 8 που κατέσφαξε η serial killer  μητέρα του, έφταιγε η πατρική κακοποιηση, την αποκαλεί  επιτέλους «μαμά».  Και της ανακοινώνει οτι θα γίνει πατέρας αγκαλιάζοντάς την. Η δε μαμά τον αποχαιρετά, εκείνος φεύγει για να γινει ευτυχισμένος γονιος, και εκείνη μπαίνει σαν κυρία στη φυλακή -παραδίδεται δηλαδή, γιατί όλο αυτό το διάστημα τριγυρνουσε ανενόχλητη….Α, μην το ξεχάσουμε κι αυτό, είχε αποδράσει δύο φορές συνολικά και επέστρεψε και τις δυο φορές στη φυλακή με τη θέλησή της…

Λυπάμαι που χρειάστηκε να το δω

Πάντως οι ηθοποιοί δεν είναι κακοί (στο πλαίσιο του σεναριου πάντα), με αρκετά καλή την Carole Bouquet ως Mantis και συμπαθητικά καλο  τον Fred Testot ως γιο της αστυνομικό

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email

2 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Λαθάκι: ο γείτονας o Άλεξ, ήταν ο ετεροθαλής αδερφός του Ντέμιαν. Τα δύο αγόρια είχαν τον ίδιο πατέρα (τον μπαμπά του Άλεξ δλδ) αλλά διαφορετικές μητέρες. Απλά ο Άλεξ είχε υπερβολική αδυναμία στην Ζοάν και την ένιωθε ως μητέρα του – δεν ήταν όμως η βιολογική του μητέρα.

  2. Αρχικά, οπως είπε και η Sandy τα 2 αγόρια είχαν τον ίδιο πατέρα.
    Έπειτα, και οι άντρες έχουν το «δικαίωμα» να είναι μικροκαμωμενοι ( τα «λάθος» χαρακτηριστικά του υπόπτου τα έδωσε η ίδια η δολοφόνος..αν είχατε δει όντως τη σειρά θα το ξέρατε..).
    Το θύμα που βρισκόταν στο ξενοδοχείο. ήταν και υπάλληλος του ξενοδοχείου γι’αυτό κατέφυγαν εκεί.
    Τέλος, μια σειρά την οποία σχολίασε θετικά ο ίδιος ο Stephen King, δεν την αποκαλούμε ως «χάσιμο χρόνου». Τουλάχιστον, την παρακολουθούμε ( πράγμα που φαίνεται πως δεν κάνατε) και μετά εκφράζουμε τεκμηριωμένα την άποψη μας.
    Σίγουρα δεν πρόκειται για masterpiece αλλά αποτελεί μια αρκετά τίμια δουλειά. Η σκηνοθεσία και η ερμηνεία της πρωταγωνίστριας είναι πολύ καλές.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here