Δεν θα χτυπάει πια το «Ωρολόγιον του μετρό» για το δημιουργό του, Θεόδωρο

Έφυγε απο τη ζωή ο γλύπτης Θεόδωρος (Θεόδωρος Παπαδημητρίου), σε ηλικια 87 ετών.

Ο διεθνώς αναγνωρισμένος γλύπτης γεννήθηκε στο Αγρίνιο και  συγκεκριμένα καταγόταν απο το ορεινο χωριό Αγιος Βλάσσης.  Τελείωσε το γυμνάσιο στο Αγρίνιο το 1949 και έφυγε για την Αθήνα, όπου σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών. Συνέχισε τις σπουδές του στο Παρίσι με υποτροφία  στην Ecole Nationale Superieure des Beaux-Arts και στην Academie du Feu. Έμεινε για χρόνια στο Παρίσι όπου έκανε διάφορες εκθέσεις και έγινε γνωστός σαν γλύπτης, ενώ μετά στην επιβολή της δικτατορίας στην Ελλάδα έφυγε για το Σαν Φρανσίσκο όπου δίδαξε στο Πανεπιστήμιο California State. Μετά από πολλά χρόνια σε Γαλλία και ΗΠΑ, επέστρεψε στην Ελλάδα και το 1980 έγινε καθηγητής πλαστικής στη σχολή αρχιτεκτονικής του ΕΜΠ. Το 2007 αναγορεύτηκε Ομότιμος Καθηγητής του Ε.Μ.Π. Στις 22 Μαΐου 2013, αναγορεύτηκε Επίτιμος Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Δυτικής Ελλάδος στο Αγρίνιο.-

Η κηδεία θα γίνει την Δευτέρα, 11 Ιουνίου, στις 12 το μεσημέρι στον Ι. Ν. Αγίου Νικολάου Ρηγίλλης.

Επιθυμία του ήταν αντί στεφάνων να γίνει δωρεά στο Διεπιστημονικό Κέντρο Μελέτης Γλυπτικής, Αρχιτεκτονικής και Επικοινωνίας, την Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία  CitiesinBalance ή σε κάποιον άλλο κοινωφελή οργανισμό μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα.

Ο Θεόδωρος δημιούργησε μεταξύ άλλων το έργο «το ωρολόγιον του μετρό» στην κεντρική αίθουσα του σταθμού Συντάγματος και πολλα άλλα Έχει  πραγματοποιήσει δεκάδες εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, και έχει τιμηθεί με διάφορα βραβεία και διακρίσεις. Έργα του υπάρχουν σήμερα σε διάφορα μέρη του κόσμου και σε αρκετούς δημόσιους χώρους της Ελλάδας. Εκτός απο το Ωρολόγιον στο Σύνταγμα (στο μετρό), φιλοτέχνησε το 1969 Μεταλλική Σύνθεση για είσοδο ξενοδοχείου στη Θεσσαλονίκη, το 1971 επίσης Μεταλλική Σύνθεση για Τράπεζα στην Αθήνα, το 1973 Γλυπτική Σύνθεση για Σχολικό Συγκρότημα στην περιοχή Παρισιού, το  1976 Γλυπτική Σύνθεση «Το Τέρας της Αμαλθείας» για Τράπεζα στο Βόλο, το  1983 Γλυπτική Σύνθεση «Το Αυγό του Κολόμβου» για την είσοδο αθηναϊκού ξενοδοχείου, επίσης δημιούργησε το  Σκηνικό Περιβάλλον για την τραγωδία του Ευριπίδη «Φοίνισσες», στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου το 1987, το  Γλυπτό-Έπαθλο για τα Βραβεία της Ευρωπαϊκής Κοινότητας «Καλύτερο περιβάλλον στη Βιομηχανία», 1988 «Ορίζων Ι», γλυπτό σε μπρούντζο και σίδερο για το περιβάλλον σπιτιού στο Σχοινιά, 1993 «Δωδεκάκτινος Τροχός Ισορροπών σε Συρματόσχοινα με Αντίβαρο Σφαίρα», Μεγάλη γλυπτική σύνθεση σε ανοξείδωτο για την έκθεση «Ευρωμετρική», 1994 Επιλογή του γλυπτού «Νίκη 67» για το νέο κτίριο του Συμβουλίου της Ε.Ε. στις Βρυξέλλες, 1996 «Ολυμπιακό Δίπτυχο» στην πρόσοψη του κτιρίου της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής, Λεωφόρος Κηφισίας Χαλάνδρι, 2000 «Πλωτή Καρυάτιδα», στο κτίριο της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος στον Πειραιά, 2001 «Το Ωρολόγιον του ΜΕΤΡΟ» στο σταθμό ΜΕΤΡΟ της Πλατείας Συντάγματος, 2002 «Κλεψύδρα ’00». Μεγάλη γλυπτική σύνθεση σε ανοξείδωτο, κρύσταλλο και νερό εγκατεστημένη μπροστά από το Δημαρχιακό Μέγαρο Αμαρουσίου, 2007 «Μετέωροι Δείκτες». Μεγάλη γλυπτική σύνθεση σε ανοξείδωτο ατσάλι και μπρούντζο στο νέο κτίριο του Χρηματιστηρίου Αθηνών, κ.α.
Το  1965 κέρδισε το Βραβείο Ροντέν, στην Μπιενάλε Νέων, Παρίσι , το 1966 το  Πρώτο Βραβείο Γλυπτικής της Στέγης Καλών Τεχνών & Γραμμάτων της Αθήνας, το  1972 Χορηγία Ford Foundation, για μελέτη και εργασία στη γλυπτική, το 1973 Χορηγία Ι.Β.Μ. για τη Διεθνή Διάσκεψη Design του Aspen, στο Κολοράντο, Η.Π.Α.  το 1997 κέρδισε το Grand Prix στο 42ο Salon d’Art Contemporain, Montrouge, του Παρισιού. Επίσης έγραψε τα βιβλία
  • «Ένας γλύπτης στην Αγορά» (Ύψιλον 1981)
  • «Στίγματα πορείας (Ίχνη στην Άμμο των Λέξεων)» * (Εστία 1984)
  • «Ίχνη» (Καστανιώτης 1988)
  • «Ένας γλύπτης στον αέρα» (Ύψιλον 1989)
  • «Ανα Κατάληψη» (Ύψιλον 1992)
  • «Λόγοι» (Αιγόκερως 1994)
Αντιθεαματικά

Κρισιμοι διάλογοι

Αχελώος

 

Μετέωροι Δείκτες (στο Χρηματιστήριο Αθηνών)

Σίσυφος

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here