Βίκυ Πέππα: «Το μάρκετινγκ είναι σαν το σκάκι»

 

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ στον ΓΙΩΡΓΟ ΚΙΟΥΣΗ

Έχει τελειώσει το Μαθηματικό στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσ/νίκης και στην συνέχεια έκανε MBA (master in business administration) στο Πανεπιστήμιο Πειραιά. Τα Μαθηματικά ήταν η μεγάλη της αγάπη όσα χρόνια θυμάται τον εαυτό της.

Η επιλογή του Μαθηματικού ήταν απόλυτα συνειδητή και γι αυτό πέρασε τέταρτη στο τμήμα Μαθηματικών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, κερδίζοντας και μια υπερπολύτιμη, τότε, υποτροφία. Ήθελε να σπουδάσει Μαθηματικά αλλά ποτέ δεν φανταζόταν τον εαυτό της καθηγήτρια. Πάντα την ενδιέφερε ο χώρος των επιχειρήσεων. Μιλάμε με την Βίκυ Πέππα, διευθύντρια της A bit Of Greece.

-Απο τα Μαθηματικά στον κόσμο του marketing;

Στο Μαθηματικό, αυτό που αποκτάς και είναι πράγματι αξίας ανεκτίμητης, είναι ένας λογικός τρόπος σκέψης. Όλα τα πράγματα έχουν μια αιτία, ένα αποτέλεσμα και πολλές φορές παραπάνω από μια λύσεις. Η μαθηματική λογική είναι πολύ κοντά στην λογική του Μάρκετινγκ, γι αυτό αυτές οι δύο επιστήμες είναι κατά την γνώμη μου σχεδόν συγγενικές. Το άλλο μεγάλο μου εφόδιο, ως σύμβουλος μάρκετινγκ πλέον, που απέκτησα από τις σπουδές μου στα μαθηματικά, είναι η εξοικείωση με τα νούμερα και την ανάλυση. Αυτό είναι ένα κομμάτι , λιγότερο «φαντασμαγορικό» σε σχέση με την διαφήμιση ή τις δημόσιες σχέσεις, στο οποίο οι περισσότεροι marketers υστερούν. Τα νούμερα, όμως (τεμαχιακές πωλήσεις, τζίρος, κόστη, προβλέψεις, αποθέματα), αν μπορείς να τα διαβάσεις σωστά και να τα αναλύσεις, κρύβουν μεγάλες αλήθειες, απαντούν σε πολλά επιχειρησιακά ερωτήματα και σε κατευθύνουν με ασφάλεια σε μελλοντικές κινήσεις.

-Με ποιο τρόπο βοηθάτε τους ενδιαφερόμενους;

Ως Διεθνής Σύμβουλος Μάρκετινγκ, κάνω ότι ακριβώς λέει και ο τίτλος μου: Συμβουλεύω επιχειρήσεις (κυρίως μικρές-μεσαίες και start ups) ώστε να δημιουργήσουν τα σωστά προϊόντα, να τα επικοινωνήσουν στο σωστό κοινό , με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο (με βάση τις οικονομικές δυνατότητές τους), να αναπτύξουν τις πωλήσεις τους εντός και εκτός Ελλάδας και να αυξήσουν τον τζίρο και το πελατολόγιό τους. Οι επιχειρήσεις που συνεργάζομαι, μπορεί να μην  έχουν στελεχωμένο τμήμα μάρκετινγκ, οπότε εγώ προσωπικά αλλά και η εταιρία A bit Of Greece, της οποίας έχω την Γενική Διεύθυνση, γινόμαστε το τμήμα Μάρκετινγκ της επιχείρησής τους συνεργαζόμενοι σε μόνιμη βάση. Επίσης  συνεργάζομαι με εταιρίες, οι οποίες έχουν τμήμα μάρκετινγκ αλλά χρειάζονται καθοδήγηση  σε πιο στρατηγικό επίπεδο (σε αποφάσεις  ανάπτυξης διανομής, δημιουργίας νέων προϊόντων, δημιουργίας branding, θέματα εξωστρέφειας κ.α.) και τέλος  αναλαμβάνω  μεμονωμένα projects επικοινωνίας, διαφήμισης ή δημοσίων σχέσεων. Ο ρόλος μου είναι να αναλύω την υπάρχουσα κατάσταση της επιχείρησης ή του προϊόντος και να προτείνω στοιχειοθετημένα, τις επόμενες κινήσεις.

 

-Τι σας ζητουν οι εταιρίες;

 

Συνεργάζομαι με εταιρίες από διάφορους κλάδους (και αυτό είναι και το πολύ ενδιαφέρον της δουλείας μου): καλλυντικά, τρόφιμα, γενικές υπηρεσίες, καταναλωτικά είδη, τουρισμός, υπηρεσίες υγείας κ.α. Οι περισσότερες ελληνικές εταιρίες (γιατί στο πορτφόλιο των πελατών της A bit Of Greece, έχουν πρόσφατα ενταχθεί και επιχειρήσεις από τις αγορές της Νορβηγίας και της Αυστρίας), λόγω της κρίσης και της έλλειψης ρευστότητας στην ελληνική αγορά, αναζητούν τρόπους ανάπτυξης στοχεύοντας κυρίως στο εξωτερικό. Θέλουν να δημιουργήσουν νέα προϊόντα, να κάνουν branding και να κάνουν στοχευμένη και οικονομική επικοινωνία και διαφήμιση.

-Τι μπορει να προσφέρει το marketing;

Το μάρκετινγκ, αντίθετα με το τί πιστεύουν οι περισσότεροι δεν είναι μόνο διαφήμιση. Είναι βεβαίως και διαφήμιση αλλά κυρίως είναι Στρατηγική. Η στρατηγική περιλαμβάνει το όνομα του προϊόντος, την τιμολόγηση, τα κανάλια διανομής, τις δημόσιες σχέσεις, τις σχέσεις με τους πελάτες και φυσικά την διαφήμιση και την προώθηση. Το Μάρκετινγκ από την μία μεριά, μπορεί να δημιουργήσει τις σωστές βάσεις ώστε να περιοριστεί σημαντικά η πιθανότητα αποτυχίας μιας καινούριας επιχειρηματικής προσπάθειας. Από την άλλη, για υπάρχουσες επιχειρήσεις, μπορεί να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις ανάπτυξης των πωλήσεων μέσα από στοχευμένες ενέργειες επικοινωνίας και μέσα από την χάραξη της σωστής Στρατηγικής.

Υπάρχουν ευκαιρίες στη χώρα μας;

Βεβαίως και υπάρχουν ευκαιρίες! Το θέμα είναι να προσφέρεις ένα ποιοτικό προϊόν ή υπηρεσία σε σωστή τιμή και να το επικοινωνήσεις με τον σωστό τρόπο στο σωστό κοινό! Σαφώς και η κατάσταση στην ελληνική αγορά είναι πρωτόγνωρη για όλους μας και αυτό που κάνει την διαφορά είναι αφενός μεν η περιορισμένη καταναλωτική δύναμη και αφετέρου η απαίτηση του Έλληνα καταναλωτή για αξία σε κάθε του αγορά. Η προσφορά λοιπόν προϊόντων ή υπηρεσιών με στόχο την πραγματική ικανοποίηση των αναγκών καθώς και η σωστή επικοινωνία τους στους καταναλωτές που έχουν ανάγκη αυτά τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες δημιουργεί και αυξημένες πωλήσεις αλλά το σημαντικότερο: ευχαριστημένους καταναλωτές. Το λάθος που κάνουν οι περισσότερες επιχειρήσεις, είναι ότι δεν έχουν βρει το πραγματικό συγκριτικό τους πλεονέκτημα (ώστε να ξεχωρίσουν από τον ανταγωνισμό τους), δεν έχουν βρει το πραγματικό κοινό -στόχο τους, δεν έχουν τοποθετηθεί σωστά τιμολογιακά και δεν κάνουν στοχευμένη επικοινωνία.

-Η κρίση προσφέρεται για ανοίγματα σε νέους χώρους

Η κρίση περιλαμβάνει πάντα και ευκαιρίες. Καταρχήν γιατί μας οδηγεί, εκ των πραγμάτων να δούμε τα πράγματα υπό νέο πρίσμα (μια και το παλιό δεν αποδίδει πλέον), μας κάνει πιο ανταγωνιστικούς καθώς η ζήτηση μειώνεται και έτσι κάπως ανακαλύπτουμε νέες κλίσεις, ικανότητες που είχαμε αλλά ήταν στην αφάνεια καθώς και νέες ιδέες.

Αρχικά λοιπόν, νομίζω ότι η κρίση είναι μια ευκαιρία προσωπικής εξέλιξης και αλλαγής για τον καθένα μας.

Σε αυτό το πλαίσιο, τα επιχειρηματικά ανοίγματα σε νέους χώρους, νέες αγορές, νέες κατηγορίες προϊόντων ή υπηρεσιών, νέα κανάλια διανομής, νέους τρόπους επικοινωνίας, κρίνονται (κατά περίπτωση πάντα) απαραίτητα προκειμένου κανείς όχι μόνο να καταφέρει να διατηρήσει αλλά και να αναπτύξει την επιχείρησή του. Δεν γίνεται να αντιμετωπίζουμε το καινούριο με νοοτροπίες και χειρισμούς του χθες.

-Σε ένα νέο που θα ήθελε να ασχοληθεί με τον τομέα αυτό τι θα λέγατε;

Θα έλεγα ότι το Μάρκετινγκ είναι σαν το Σκάκι. Χρειάζεται υπομονή, οξυδέρκεια, εγρήγορση και στρατηγική. Όπως λοιπόν και το σκάκι, έτσι και το Μάρκετινγκ, είτε σου αρέσει είτε όχι.

Κατά  την γνώμη μου, το Μάρκετινγκ,είναι ένας πολύ ενδιαφέρον χώρος , ο οποίος σου δίνει διαρκώς καινούρια ερεθίσματα και στον οποίο μπορεί να υπάρχει ένταση αλλά σίγουρα δεν υπάρχει ρουτίνα! Ιδιαίτερη ανάπτυξη έχει ο χώρος του On line marketing, ένας χώρος στον οποίο ακόμα και στην χώρα μας, με τα υψηλά ποσοστά ανεργίας, δύσκολα βρίσκει κανείς ικανά στελέχη. Θα τον πρότεινα λοιπόν ανεπιφύλακτα καθώς οι προοπτικές εύρεσης εργασίας και εξέλιξης είναι ιδιαίτερα μεγάλες.

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here