Τ. Ταστάνης, πρόεδρος ΟΑΣΑ: Μετά το ηλεκτρονικό εισιτήριο, έρχεται το αναλογικό και πιο δίκαιο κόμιστρο-Η νέα εποχή στις συγκοινωνίες της Αθήνας

 

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟΝ ΧΡΗΣΤΟ ΖΕΡΒΑ

Από την 1η Φεβρουαρίου, μπήκε σε σταδιακή εφαρμογή το ηλεκτρονικό εισιτήριο στις δημόσιες μεταφορές. Αρχικά εφαρμόζεται, παράλληλα με το παλιό εισιτήριο, στα αστικά λεωφορεία, τα τρόλει, τον ΗΣΑΠ και το ΤΡΑΜ. Η καθιέρωσή του, μαζί με την επέκταση της τηλεματικής, αποτελεί ένα από τα βασικά στοιχήματα για τον εκσυγχρονισμό και την εξυγίανση των δημόσιων συγκοινωνιών στην Αθήνα, λέει στο Press Publica, ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ, Τάσος Ταστάνης.

Το ηλεκτρονικό εισιτήριο, τονίζει, όχι μόνο δεν θα οδηγήσει σε αύξηση του κόστους μεταφοράς των πολιτών αλλά στόχος του ΟΑΣΑ, σε δεύτερη φάση, μετά την πλήρη λειτουργία του,  είναι «οι χρεώσεις για τη μετακίνηση των επιβατών να γίνουν αναλογικές, δηλαδή να πληρώνει κανείς ανάλογα με την απόσταση που διανύει  με τα ΜΜΜ. Το κόμιστρο επομένως για τη μετακίνηση των συμπολιτών μας θα γίνει αναλογικότερο και άρα πολύ δικαιότερο».

Επισημαίνει επίσης ότι με το νέο, έξυπνο, ηλεκτρονικό εισιτήριο όλες οι ομάδες που δικαιούνται δωρεάν μετακίνηση όπως οι άνεργοι και τα ΑΜΕΑ, καθώς και οι ομάδες που μετακινούνται με μειωμένο εισιτήριο, όπως οι πολύτεκνοι, φοιτητές, νεολαίοι, ηλικιωμένοι κ.ά. θα συνεχίσουν να μετακινούνται όπως πριν, διατηρώντας στο ακέραιο το αντίστοιχο δικαίωμά τους.

Οπως αναφέρει, με το σχέδιο αναδιάρθρωσης του ΟΑΣΑ, επιδιώκεται οι πολίτες να χρησιμοποιούν τα δημόσια μέσα μεταφοράς από επιλογή και όχι από ανάγκη, ενώ χαρακτηρίζει θλιβερά τα φαινόμενα βανδαλισμού και επιθέσεων που παρατηρούνται τελευταία.

Η συνέντευξη:

–  Πού βρίσκονται σήμερα και που θέλουν να πάνε οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας; Αυξήθηκε ή μειώθηκε η χρήση τους από πολίτες τη διάρκεια της κρίσης;

ΤΑΣΟΣ ΤΑΣΤΑΝΗΣ: Το σύστημα των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, προσπαθεί τον τελευταίο χρόνο να αντεπεξέλθει και να απαντήσει τα όντως πολύ σοβαρά προβλήματα που αφορούν το συγκοινωνιακό έργο και την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού. Για ένα διάστημα αρκετών ετών βάδιζε ολοταχώς στην απαξίωση εξαιτίας δεκάδων παθογενειών και σημαντικών ελλειμμάτων. Εμείς προσπαθούμε τώρα με όλες μας τις δυνάμεις να αναστρέψουμε αυτήν την κατάσταση. Με την πλήρη στήριξη από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και προσωπικά του υπουργού Χρήστου Σπίρτζη, επεξεργαστήκαμε και υλοποιούμε ένα πρόγραμμα αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας. Οι συγκοινωνίες Αθηνών βρίσκονται πλέον σε φάση που αλλάζουν σελίδα. Στόχος μας είναι οι συμπολίτες μας να χρησιμοποιούν τα δημόσια αστικά μέσα μεταφοράς από επιλογή και όχι μόνο από ανάγκη.  Όσον αφορά το δεύτερο ερώτημά σας, υπάρχει μια σχετική μείωση της επιβατικής κίνησης τα τελευταία χρόνια, η οποία οφείλεται προφανώς στην οικονομική κρίση και τα επακόλουθά της, όπως αυτό της αύξησης της ανεργίας. Πιστεύω όμως πως μετά από την υλοποίηση του προγράμματος που έχουμε αρχίσει να εφαρμόζουμε, η κατάσταση αυτή θα αρχίσει να βελτιώνεται. Πάντως πρέπει να σας διευκρινίσω εδώ ότι τα πολύ μεγάλα ποσοστά της εισιτηριοαποφυγής που αναφέρονται κατά καιρούς σε διάφορα δημοσιεύματα δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Ίσως κάποιοι δεν λαμβάνουν υπόψη πως σήμερα στο πλαίσιο της κοινωνικής πολιτικής που εφαρμόζει η κυβέρνηση, σημαντικά τμήματα του πληθυσμού δικαιούνται να μετακινούνται δωρεάν με τα αστικά μέσα μεταφοράς, όπως οι άνεργοι, τα ΑμΕΑ, τα μέλη των Σωμάτων Ασφαλείας κ.ά.

–   Ποια είναι τα μεγάλα στοιχήματα του νέου συγκοινωνιακού χάρτη;

–  Το μεγάλο μας στοίχημα είναι το σχέδιο αναδιάρθρωσης και εξυγίανσης του Ομίλου ΟΑΣΑ. Το σχέδιο αυτό περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων την τηλεματική στα λεωφορεία και τρόλεϊ και σε 1.000 έξυπνες στάσεις που αποτελεί ήδη μια πραγματικότητα από πέρσι τον Απρίλιο και η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου που μπήκε ήδη προ ημερών στη φάση της λειτουργίας προσαρμογής. Πρόκειται για δύο έργα εκσυγχρονισμού και στρατηγικής σημασίας που χαράζουν μια νέα εποχή στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και στην εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού. Αξίζει να σας αναφέρω ότι και τα δύο αυτά έργα ΣΔΙΤ τα παραλάβαμε με πολλά προβλήματα και καταβλήθηκαν επίπονες προσπάθειες για να ξεμπλοκαριστούν και να επιταχυνθεί η υλοποίησή τους.

– Πέρα από τα δύο αυτά έργα το σχέδιο τι άλλες δράσεις περιλαμβάνει;

– Περιλαμβάνει τον επανασχεδιασμό του συγκοινωνιακού χάρτη της πρωτεύουσας, ώστε να ενισχυθεί ο ρόλος των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς στις αστικές μετακινήσεις. Την επέκταση της τηλεματικής σε περισσότερες «έξυπνες» στάσεις. Τη διεκδίκηση χρηματοδοτικών εργαλείων, από την Ε.Ε., προκειμένου να ανανεωθεί ο γηρασμένος στόλος οχημάτων, με 500 νέα λεωφορεία που θα πληρούν μάλιστα αυξημένες αντιρρυπαντικές προδιαγραφές. Την πρόσληψη μόνιμου προσωπικού, μέσω διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, στις αστικές συγκοινωνίες σε κρίσιμες ειδικότητες, όπως αυτές των οδηγών και τεχνικών. Περιλαμβάνει επίσης την ομιλοποίηση, δηλαδή τη δημιουργία επιτελικών μονάδων σε ορισμένες διευθύνσεις, ώστε να λειτουργούν με ενιαίους κανόνες σε όλους τους συγκοινωνιακούς φορείς (ΟΑΣΑ, ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ) προκειμένου να επιτυγχάνουν οικονομίες κλίμακας, που θα βοηθήσουν στη βιωσιμότητα και ανάπτυξη των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών στην πρωτεύουσα. Στόχος είναι να υπάρξει κοινή έδρα και να λειτουργήσουν ενιαίες μονάδες στο μάρκετινγκ, στην πληροφορική, στον έλεγχο κομίστρου, στις προμήθειες, στην οικονομική διαχείριση και στη διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού. Διαβεβαιώνουμε ότι αυτό θα γίνει σε συνεργασία και με τη συμμετοχή των εργαζομένων. Δεν πρόκειται να γίνουν αποσπάσεις χωρίς τη συναίνεση των εργαζομένων και δεν πρόκειται να γίνουν απολύσεις προσωπικού. Το αντίθετο, μάλιστα. Θα γίνουν προσλήψεις προκειμένου να καλυφθούν τα κενά που υπάρχουν.

–  Το ηλεκτρονικό εισιτήριο πότε θα τεθεί σε πλήρη εφαρμογή;

Όπως ανακοινώσαμε, από την 1η Φεβρουαρίου 2017 έχει ήδη ξεκινήσει η σταδιακή εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στα Λεωφορεία, Τρόλεϊ και τη Γραμμή 1 του Μετρό (Ηλεκτρικός) και Τραμ, ενώ από τη Δευτέρα 3 Απριλίου 2017 θα είναι λειτουργικό το έργο και στις γραμμές 2 και 3 του Μετρό, δηλαδή για όλο το σύστημα του ΟΑΣΑ. Το νέο, εύκολο και έξυπνο ηλεκτρονικό εισιτήριο θα είναι διαθέσιμο σε δύο τύπους: το πολλαπλό εισιτήριο, AΤΗ.ΕΝΑ Τicket που μπορεί να χρησιμοποιηθεί πολλές φορές και αντικαθιστά τα σημερινά χάρτινα εισιτήρια (ενιαίο, ημερήσιο, πενθήμερο, αεροδρομίου κλπ) και την έξυπνη κάρτα AΤΗ.ΕΝΑ Card, μία πλαστική κάρτα που αντικαθιστά τις σημερινές κάρτες απεριορίστων διαδρομών (μηνιαίες, τριμηνιαίες, εξαμηνιαίες, ετήσιες). Κατά την τρέχουσα περίοδο προσαρμογής, θα συνυπάρχουν τόσο η ηλεκτρονική όσο και η χάρτινη μορφή εισιτηρίων και καρτών, ενώ η ένταξη όλων των τύπων κομίστρου στο νέο σύστημα θα γίνεται σταδιακά, προκειμένου οι επιβάτες να έχουν τον κατάλληλο χρόνο να εξοικειωθούν με τις νέες δυνατότητες και τα οφέλη που αυτό προσφέρει. Το σημαντικό αυτό έργο, παρά τις δυσκολίες, κατορθώσαμε με τη συμβολή της πολιτικής ηγεσίας, των διοικήσεων όλων των συγκοινωνιακών φορέων και των εργαζομένων του ομίλου να αρχίσει να υλοποιείται τρεις μήνες νωρίτερα από τη συμβατική υποχρέωση. Με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου πρόθεσή μας δεν είναι να βάλουμε εμπόδια στις μετακινήσεις των συμπολιτών μας και κυρίως σε όσους υποφέρουν περισσότερο από την οικονομική κρίση. Πρόθεσή μας είναι να εφαρμόσουμε ένα σύστημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου που θα παρέχει πολλά πλεονεκτήματα στους επιβάτες. Συγκεκριμένα: Η χρήση του θα καταστεί πιο ευέλικτη καθώς θα είναι για πρώτη φορά ανάλογη με τα χαρακτηριστικά μετακίνησης κάθε επιβάτη. Η απόκτηση του έξυπνου ηλεκτρονικού εισιτηρίου θα είναι πιο εύκολη και φιλική από ποτέ. Η φόρτισή του θα γίνεται πολύ πιο εύκολα και με πολλούς τρόπους (από τα Αυτόματα Μηχανήματα, από το διαδίκτυο, με πιστωτική κάρτα κ.λ.π) καταργώντας έτσι τις ουρές στην αρχή κάθε μήνα, ενώ παράλληλα θα ισχύει για αντίστοιχο διάστημα από τη στιγμή της επικύρωσης. Θα παρέχει ευκολία για τους μη τακτικούς χρήστες και τους τουρίστες, ασφάλεια σε περίπτωση βλάβης, απώλειας ή κλοπής. Θα επιτρέψει στον ΟΑΣΑ να διαμορφώσει σταδιακά ένα επιβατοκεντρικό και αποδοτικότερο σύστημα κομίστρου και στους πολίτες να επιλέγουν ανάλογα με τις προσωπικές τους ανάγκες τον τρόπο που θα χρησιμοποιούν τα προσφερόμενα κόμιστρα. Η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, όπως άλλωστε και της τηλεματικής, θα μας δώσουν σημαντικά στοιχεία για τις μετακινήσεις των συμπολιτών μας και επομένως τη δυνατότητα για να κάνουμε έναν καλύτερο σχεδιασμό των αστικών μεταφορών της Αθήνας στη βάση των πραγματικών αναγκών του επιβατικού κοινού.

-Θα αυξηθεί ή όχι το κόστος μεταφοράς για τα χαμηλά εισοδήματα;

Κατηγορηματικά μπορώ να διαβεβαιώσω πως δεν υπάρχει καμιά σκέψη για κάτι τέτοιο. Αντίθετα, μάλιστα. Πρόθεσή μας είναι, σε δεύτερη φάση μετά την πλήρη λειτουργία του συστήματος του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, οι χρεώσεις για τη μετακίνηση των επιβατών να γίνουν αναλογικές, δηλαδή να πληρώνει κανείς ανάλογα με την απόσταση που διανύει  με τα ΜΜΜ. Το κόμιστρο επομένως για τη μετακίνηση των συμπολιτών μας θα γίνει αναλογικότερο και άρα πολύ δικαιότερο. Επίσης με το νέο, έξυπνο, ηλεκτρονικό εισιτήριο όλες οι ομάδες που δικαιούνται δωρεάν μετακίνηση όπως οι άνεργοι και τα ΑΜΕΑ, καθώς και οι ομάδες που μετακινούνται με μειωμένο εισιτήριο, όπως οι πολύτεκνοι, φοιτητές, νεολαίοι, ηλικιωμένοι κ.ά. θα συνεχίσουν να μετακινούνται όπως πριν, διατηρώντας στο ακέραιο το αντίστοιχο δικαίωμά τους.

–  Η τηλεματική πόσο έχει προχωρήσει; Τι ανταπόκριση υπάρχει;

– Η εφαρμογή του έργου της τηλεματικής που ξεκίνησε από τον περσινό Απρίλιο βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και πληροφορεί τους πολίτες σε πραγματικό χρόνο για τα δρομολόγια των λεωφορείων και τρόλεϊ. Όπως σας προανέφερα, στόχος μας είναι η επέκταση της τηλεματικής σε άλλες 500 «έξυπνες» στάσεις. Για το σκοπό αυτό έχουμε ξεκινήσει ενέργειες για την εξεύρεση των αναγκαίων πόρων. Όσον αφορά την ανταπόκριση του επιβατικού κοινού, αυτή, κατά γενική ομολογία, είναι πολύ μεγάλη. Η συντριπτική πλειοψηφία των σχολίων και των κρίσεων που ακούμε έχουν θετικό πρόσημο. Είναι χαρακτηριστικό ότι την εφαρμογή ΟASA TELEMATICS την έχουν κατεβάσει ως τώρα στο κινητό τους τηλέφωνο πάνω από 150.000 άτομα.

–    Εδώ και καιρό, τρόλεϊ, ακυρωτικά, ιδίως των ηλεκτρονικών εισιτηρίων, γίνονται αντικείμενο επιθέσεων, βανδαλισμού. Πόσο επηρεάζει αυτό την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου;

– Είναι θλιβερό το φαινόμενο αυτό των επιθέσεων και των βανδαλισμών, που φανερώνει, δυστυχώς, ότι κάποιοι έχουν στοχοποιήσει τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες, με άγνωστα και δυσεξήγητα κίνητρα. Είναι προφανές ότι οι ενέργειες αυτές το μόνο που επιτυγχάνουν στην πράξη είναι η καταστροφή δημόσιας περιουσίας και υποδομών που επιβαρύνει τον ελληνικό λαό, σε μια περίοδο μάλιστα οικονομικής κρίσης. Πρέπει επίσης να επισημάνουμε ότι οι τυφλές αυτές βίαιες επιθέσεις δεν στρέφονται μόνο εναντίον των αστικών συγκοινωνιών, αλλά και κατά της ίδιας της δημοκρατίας, αφού εμποδίζουν την ελεύθερη μετακίνηση των πολιτών και την απρόσκοπτη κυκλοφορία τους στο δημόσιο χώρο, λαμβάνοντας μάλιστα υπόψη το γεγονός ότι με τα δημόσια ΜΜΜ μετακινούνται κυρίως πολίτες του μόχθου και της εργασίας. Οι συγκοινωνιακοί φορείς βρισκόμαστε σε διαρκή επαφή με τις αρμόδιες αρχές ώστε να ληφθούν όλα τα ενδεδειγμένα μέτρα που θα προστατεύουν τη δημόσια περιουσία, τις υποδομές και το δικαίωμα των πολιτών να μετακινούνται και να κυκλοφορούν ελεύθερα σε όλους τους δημόσιους χώρους. Όσον αφορά το δεύτερο ερώτημά σας, εμείς προχωράμε κανονικά στην υλοποίηση αυτού του σημαντικού έργου, που εξυπηρετεί τη συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών και αναβαθμίζει τις μετακινήσεις τους με τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες.

 

Ακολουθούν οι χρήσιμες πληροφορίες του ΟΑΣΑ για το ηλεκτρονικό εισιτήριο 

Ποια είναι τα νέα  ηλεκτρονικά εισιτήρια

ΑTH.ENA TICKET: Το πολλαπλό εισιτήριο

Το πολλαπλό εισιτήριο είναι ένα επαναφορτιζόμενο εισιτήριο. Κατά την έκδοσή του φορτίζεται με έναν (1) από τους γνωστούς τύπους εισιτηρίων ή τους νέους που θα δημιουργηθούν στο μέλλον. Εφόσον ο κάτοχός του το διατηρεί σε καλή κατάσταση μπορεί να επαναφορτιστεί  αρκετές φορές με έναν τύπο εισιτηρίου κάθε φορά.

 

ΑΤΗ.ΕΝΑ Card:  Η έξυπνη κάρτα

Η έξυπνη κάρτα ΑΤΗ.ΕΝΑ CARD είναι μια πλαστική κάρτα στο μέγεθος πιστωτικής. Είναι επαναφορτιζόμενη και το βασικό πλεονέκτημά της είναι ότι προσαρμόζεται στις ανάγκες του κατόχου της. Μπορεί να επαναφορτίζεται με διαφορετικά προϊόντα κομίστρου κάθε φορά, ανάλογα με τις μετακινήσεις που επιθυμεί ο επιβάτης.

Η έκδοση της ΑΤΗ.ΕΝΑ Card

Οι επιβάτες που είναι ήδη κάτοχοι  καρτών κανονικής τιμής (αξίας €30 και άνω), αλλά και οι επιβάτες που ενδιαφέρονται να αποκτήσουν έξυπνη κάρτα φορτισμένη με προϊόν κομίστρου κανονικής τιμής (αξίας €30 και άνω),  μπορούν να  υποβάλουν αίτηση στον ιστότοπο www.athenacard.gr  εισάγοντας τα απαραίτητα στοιχεία. Με τον τρόπο αυτό  η απόκτηση και η αντικατάσταση των χάρτινων καρτών από την έξυπνη κάρτα ATH.ENA θα γίνει σταδιακά και χωρίς ταλαιπωρία.

 

Τι θα ξεκινήσει εντός του Φεβρουαρίου;

  1. Η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου θα ξεκινήσει από τα λεωφορεία, τα τρόλεϊ, το τραμ και την γραμμή 1 (Πειραιάς-Κηφισιά).
  2. Η πώληση του πολλαπλού εισιτηρίου από τα αυτόματα μηχανήματα της γραμμής 1 (ΗΣΑΠ) και των γραμμών του τραμ. Αρχικά θα τεθούν σε λειτουργία από την 1η Φεβρουαρίου τα μηχανήματα στους σταθμούς Κηφισιά, Μαρούσι, Καλλιθέα και στη στάση Σύνταγμα του τραμ. Εντός μηνός θα τεθούν σε λειτουργία και τα υπόλοιπα 169 μηχανήματα όλων των σταθμών της γραμμής 1 και των στάσεων του τραμ.
  3. Η πώληση του πολλαπλού εισιτηρίου στα εκδοτήρια των λεωφορείων express Αεροδρομίου, στο Σύνταγμα και στο Αεροδρόμιο.
  4. Η λειτουργία αυτόματων μηχανημάτων έκδοσης και φόρτισης του πολλαπλού εισιτηρίου που θα εγκατασταθούν στα ΚΤΕΛ Κηφισού, Λιοσίων, ΚΤΕΛ Αττικής (Πεδίον Άρεως), στο Πέραμα και στην Κηφισιά (πλατ. Πλατάνου).
  5. Κατά την πρώτη φάση οι επιβάτες θα μπορούν να φορτίζουν το πολλαπλό εισιτήριο με προϊόντα κομίστρου, όπως το ημερήσιο, το 5ήμερο, το 3ήμερο, τα κανονικά εισιτήρια αεροδρομίου για το μετρό και τα λεωφορεία express. Οι υπόλοιποι τύποι κομίστρου χαμηλότερης αξίας θα ενσωματωθούν σταδιακά στο νέο σύστημα.
  6. H έκδοση και η φόρτιση του πολλαπλού εισιτηρίου, εκτός από τα αυτόματα μηχανήματα, θα πραγματοποιείται και σε 8 στελεχωμένα εκδοτήρια εισιτηρίων και καρτών της γραμμής 1 (Κηφισιά, Μαρούσι, Ηράκλειο, Κάτω Πατήσια, Αττική, Ομόνοια, Καλλιθέα, Πειραιάς) και δύο (2) εκδοτήρια του τραμ (Σύνταγμα, Αγ. Φωτεινή), τα οποία θα τεθούν σε λειτουργία σταδιακά. Στα στελεχωμένα εκδοτήρια θα γίνεται σταδιακά και έκδοση έξυπνων καρτών.
  7. Η υποβολή αιτήσεων για την έκδοση προσωποποιημένων έξυπνων καρτών μέσω του ιστότοπου www.athenacard.gr.

ΤΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΟΙ ΕΠΙΒΑΤΕΣ

  1. Οι επιβάτες που θέλουν να χρησιμοποιήσουν τα εισιτήρια €1,40 και €0,60 θα συνεχίσουν να τα προμηθεύονται και να τα επικυρώνουν όπως και σήμερα.
  2. Οι επιβάτες που έχουν σε ισχύ χάρτινες κάρτες απεριορίστων διαδρομών (μηνιαία, 3μηνιαία,6μηνιαία, ετήσια) συνεχίζουν να τις χρησιμοποιούν κανονικά.
  3. Παράλληλα, οι κάτοχοι καρτών απεριορίστων διαδρομών κανονικής τιμής (όχι μειωμένης) ενθαρρύνονται να υποβάλουν αίτηση απόκτησης έξυπνης κάρτας στο athenacard.gr για να αντικαταστήσουν την χάρτινη.
  4. Επίσης, όσοι επιβάτες θέλουν να αποκτήσουν έξυπνη κάρτα και να την φορτίσουν με προϊόν κομίστρου απεριορίστων διαδρομών κανονικής τιμής (όχι μειωμένης) μπορούν να υποβάλουν αίτηση απόκτησης έξυπνης κάρτας στο athenacard.gr.
  5. Μέχρι να παραλάβουν την έξυπνη κάρτα τους, οι επιβάτες εξακολουθούν να χρησιμοποιούν τους χάρτινους τύπους κομίστρου που χρησιμοποιούν μέχρι σήμερα.
  6. Οι επιβάτες, για όσο διάστημα χρησιμοποιούν χάρτινους τύπους κομίστρου, θα ακολουθούν τις διαδικασίες αγοράς και επικύρωσης όπως έκαναν μέχρι σήμερα.

Επικύρωση των ηλεκτρονικών εισιτηρίων

  1. Στα λεωφορεία, τρόλλεϋ και τραμ, οι επιβάτες που χρησιμοποιούν πολλαπλό εισιτήριο/ έξυπνη κάρτα θα τα επικυρώνουν κατά την είσοδό τους στο όχημα ανέπαφα ΜΙΑ φορά στα έξυπνα επικυρωτικά μπλε χρώματος, που βρίσκονται πλησίον των θυρών.
  2. Στην γραμμή 1 (ΗΣΑΠ), οι επιβάτες που χρησιμοποιούν πολλαπλό εισιτήριο/ έξυπνη κάρτα θα πρέπει να τα επικυρώνουν ΔΥΟ φορές, μια στην είσοδο και μια στην έξοδο, στις πύλες των σταθμών. Στη διάρκεια της μεταβατικής περιόδου οι πύλες θα παραμένουν ανοικτές, ενώ ταυτόχρονα θα παρέχουν την δυνατότητα επικύρωσης των ηλεκτρονικών εισιτηρίων.
  3. Στις γραμμές 2 και 3 του μετρό, οι πύλες δεν θα λειτουργούν μέχρι την περάτωση της εγκατάστασής τους σε όλους τους σταθμούς.
  4. Οι επιβάτες θα πρέπει να επικυρώνουν το πολλαπλό εισιτήριο/ έξυπνη κάρτα κατά την είσοδό τους σε όλα τα μέσα που χρησιμοποιούν σε περίπτωση μετεπιβιβάσεων.
  5. Κατά το επόμενο χρονικό διάστημα ο ΟΑΣΑ θα ενημερώνει το επιβατικό κοινό με κάθε πρόσφορο τρόπο με μηνύματα από τις οθόνες των σταθμών και της τηλεματικής, μέσω του ιστότοπου athenacard.gr, του τηλεφωνικού κέντρου 11 185 και με έντυπο υλικό.
  6. Στην φάση πλήρους λειτουργίας του συστήματος, μετά τον Απρίλιο, θα παρέχεται στους επιβάτες η δυνατότητα να πληρώνουν όταν αγοράζουν ή επαναφορτίζουν τα ηλεκτρονικά τους εισιτήρια (πολλαπλό, κάρτα) και με την χρήση πιστωτικών καρτών στα αυτόματα μηχανήματα, μέσω του διαδικτύου και μέσω έξυπνων κινητών.

Τι πρέπει να κάνουν οι επιβάτες του προαστιακού που κάνουν χρήση του δικτύου του ΟΑΣΑ

Μέχρι να ολοκληρωθούν όλα τα στάδια υλοποίησης του Έργου οι επιβάτες του προαστιακού θα εξακολουθούν να κάνουν χρήση των εισιτηρίων τους με τους ίδιους όρους, όπως σήμερα.

Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι δωρεάν μετακίνησης και μειωμένου κομίστρου

Το δικαίωμα δωρεάν μετακίνησης ή μειωμένου κομίστρου συνεχίζει να ισχύει κανονικά για όλες τις κατηγορίες δικαιούχων (Ανεργοι, ΑΜΕΑ, Πολύτεκνοι, Φοιτητές κλπ).   Οι επιβάτες που είναι δικαιούχοι δωρεάν μετακίνησης ή μειωμένου κομίστρου θα ενημερωθούν  ξεχωριστά και σε συνεργασία με την κατά περίπτωση αρμόδια Αρχή ή Υπουργείο σε επόμενη φάση.

 

 

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Και άλλο φακέλωμα?Δεν βαρεθήκατε κύριε?Για αυτό στα σπάνε που κάνεις τον ανίξερο…Όταν θες να χρησιμοποιήσεις τα λεφτά του ελληνικού λαού,ΤΟΝ ΡΩΤΆΣ!Αυτή είναι δημοκρατία και συνεργασία.Ποιος σου πρότεινε τέτοιες ανοησίες <>,ποιος το ζήτησε?Αντί να αγοράζατε όλα τα μηχανήματα με χρήματα του ελληνικού λαού για μία άσκοπη χρήση ,κατέβασε το εισιτήριο για όλους από αυτό που σε ένα ποσοστά 20-30% και πλήρωσε 5-6 να είναι σε συγκεκριμένες στάσεις σε διαφορετικά ωράρια.Και εγγύηση αγοραπωλησίας και βοηθάς και έναν άνθρωπο παραπάνω από το να χρυσώνεις πάλι μεγαλοεταιρίες.Η ξεφτίλα στο μεγαλείο του.Πολύ κρίμα. Δυστυχώς όταν κάποιος αναφέρεται στο <> μέλλον εισέρχεται μία κοινωνία σταδιακά στο <>.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here