Ο αναχρονισμός των θρησκευτικών εικόνων στα δημόσια κτήρια- Η μεγάλη ευκαιρία θεσμικού εκσυγχρονισμού με την αναθεώρηση του Συντάγματος

Του ΧΡΗΣΤΟΥ ΖΕΡΒΑ

ΦΩΤΟ: EUROKINISSI/Τ. ΜΠΟΛΑΡΗ

Το μεγάλο θέμα του θεσμικού αναχρονισμού του ελληνικού κράτους, φέρνει στο φως η υπόθεση των καταγγελιών εργαζόμενης κατά προϊσταμένης σε υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας για απαγόρευση τοποθέτησης θρησκευτικών συμβόλων στο κτίριο. 

Το ζήτημα της ανάρτησης των θρησκευτικών εικόνων, ακόμη και στα δικαστήρια και φυσικά στα σχολεία, αποτέλεσε ένα απαραβίαστο προνόμιο που παραχωρήθηκε στην ορθόδοξη χριστιανική εκκλησία ως στοιχείο επιβεβαίωσης του σφιχτού εναγκαλισμού του σύγχρονου ελληνικού κράτους με τη θρησκεία.

Η Εκκλησία θεωρεί αυτό το προνόμιο απαραβίαστο θέσφατο, επικαλούμενη όχι κάποια συνταγματική αρχή αλλά το αυτόκλητο δικαίωμά της να έχει λόγο σε διάφορος τομείς της δημόσιας ζωής, από την παιδεία έως την απονομή της δικαιοσύνης, ταυτίζοντας τον εαυτό της, με το έθνος και την συνείδησή του.

Η απουσία του διαφωτισμού από την ελληνική επικράτεια, επέτρεψε στις πιο σκοταδιστικές εκδοχές της ορθόδοξης εκκλησίας, να επιβάλει αυτή την ιδιότυπη σχέση εναγκαλισμού της με το δημόσιο, από το οποίο σφετερίζεται εδώ και πολλά πολλά χρόνια μερίδιο της δημόσιας εξουσίας. Το κοσμικό, θρησκευτικά ανεξίθρησκο κράτος της Ευρώπης, απλά δεν πέρασε ποτέ από την Ελλάδα.

Πράγματα αυτονόητα σε ένα σύγχρονο ευρωπαικό και όχι μόνο, κοσμικό κράτος, είναι άγνωστα στην Ελλάδα. Οι θρησκευτικές εικόνες μέσα στα δικαστήρια και τις σχολικές αίθουσες, ο θρησκευτικός όρκος στα δικαστήρια(προαιρετικός αλλά υπαρκτός), ο θρησκευτικός όρκος βουλευτών και Προέδρου της Δημοκρατίας, οι τελετές θρησκευτικής ορκωμοσίας των κυβερνήσεων, η μη επιβολή ως υποχρεωτικού του πολιτικού γάμου, όπως ισχύει σε όλες σχεδόν τις σοβαρές χώρες του κόσμου, ενισχύουν και αναδεικνύουν αυτό τον πελατειακό θρησκευτικό αναχρονισμό.

Την διάθεσή της να μην υποχωρήσει και να μην δεθχεί σχεδόν καμία εκδοχή διαχωρισμού της με το κράτος, απέδειξε η επίσημη Εκκλησία και στην πρόσφατη κρίση του μαθήματος των θρησκευτικών, η οποία οδήγησε τελκά στη απομάκρυνση του υπουργού Παιδείας Ν. Φίλη, μετά από απαίτηση του αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου, την οποία υιοθέτησε ασμένως ο Π. Καμμένος.

Πολλοί εμφανίζονται ως εκσυγχρονιστές στα λόγια,  καλή ώρα και ο Κυριάκος Μητσοτάκης, αλλά μόλις τεθούν θέματα διαχωρισμού Κράτους και Εκκλησίας, εκεί γίνεται αμέσως ο χειρότερος αναχρονιστής., υπερθεματίζοντας σε λαικισμό.

Το Ιερατείο, με επικεφαλής τον Ιερώνυμο, ο οποίος στα γεράματα ζήλεψε το ρόλο του Χριστόδουλου, δίνει μάχη για να υπερασπίσει τα προνόμια του.Ακολουθεί

Το πολιτικό σύστημα αποφεύγει την κατά μέτωπο σύγκρουση μαζί του αλλά η αναθεώρηση του Συντάγματος, εφόσον προσχωρήσει, είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να μπει κάθε πολιτικός κατεργάρης στο πάγκο του.

Είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για την κυβέρνηση να θέσει το θέμα στην ατζέντα και βάλει όλους προ των ευθυνών του. Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει τίποτα να χάσει από τον θεσμικό εκσυγχρονισμό του ελληνικού κράτους. Το αντίθετο. Μόνο κέρδη έχει να αποκομίσει.

Η επιστολή Ιερώνυμου

Στον απόηχο όλων αυτών, δεν είναι να απορεί κανείς για την σκληρή επιστολή που έστειλε στον υπουργό Παιδείας, για το θέμα που δημιουργήθηκε  με τις εικόνες, ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος.

Στην επιστολή προς τον κ. Γαβρόγλου ο Αρχιεπίσκοπος εκφράζει τη λύπη του και τη δυσαρέσκειά του για το γεγονός και ζητά από τον υπουργό Παιδείας να απαντήσει αν απαγορεύεται οι εργαζόμενοι να φέρουν θρησκευτικά σύμβολα της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού ή να έχουν ιερές εικόνες πάνω στο γραφείο εργασίας τους.

«Το φαινόμενο του επιθετικού αντιχριστιανισμού, που διεκδικεί και επαίνους προοδευτικότητας, αξίζει προσοχής από το υπουργείο σας», αναφέρει στην επιστολή του ο Αρχιεπίσκοπος. Εκφράζει, δε, την κατάπληξή του για το γεγονός ότι η εμμονή για την εξαφάνιση ειδικά της ορθόδοξης Εκκλησίας από τη δημόσια ζωή προέρχεται από ανθρώπους που υποτίθεται ότι εμφορούνται από θρησκευτική αδιαφορία.

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here