«Χέστηκα αν ο Χίτλερ σκότωσε Εβραίους ή δεν ξέρω ‘γώ τι»
 
          Του Αλέξανδρου Ασωνίτη
 
           Συγγραφέα,
          συντονιστή της σχολής σεμιναρίων «Ανοιχτή Τέχνη»,       info@anoixtitexni.gr   www.anoixtitexni.gr
 
       Ποιος θα αποτολμούσε να ξεστομίσει μια τέτοια φρικτή ύβρι, αν όχι κάποιος ολοτελώς άρρωστος κι αρρωστημένος άνθρωπος, ένας  φανατισμένος κι αμετανόητος ναζί;  Και τι θα ‘πρεπε να τον κάνουμε; Να τον χτυπήσουμε, να τον βασανίσουμε, να του σπάσουμε το κεφάλι;
   Όχι βέβαια. Οφείλαμε κι οφείλουμε να δείξουμε κατανόηση στην αρρώστειά του και να του εξηγήσουμε τι σημαίνει σκοτώνω κάποιον μόνο και μόνο επειδή είναι Άλλος. Αλλά και να τον στηρίξουμε ψυχολογικά και να τού μάθουμε τον κόσμο, εξ αρχής. Να μετατρέψουμε την συμπόνοιά μας για την δυστυχία του, σε αποτελεσματική  βοήθεια.
       Τα έχει γράψει πολύ ωραία ο φιλόσοφος Πορφύριος, που είχα την τιμή να μεταφράσω πρώτος στην νεοελληνική, μιλώντας για τον υποτιθέμενο διάβολο:  Πες μου όμως κάτι ακόμα: ο διαβάλλων είναι εξ αντικειμένου άρρωστος ή όχι; Γιατί αν  ήταν υγιής, ποτέ δεν θα διέβαλε. Αφού όμως  είναι άρρωστος, οφείλει να τύχει συγγνώμης, δεδομένου ότι όποιος βασανίζεται από κάποιο φυσικό νόσημα δεν κρίνεται ως αδικών, αλλά οικτίρεται από όλους ως ταλαιπωρούμενος (από κάποια ασθένεια). Αλλά κι ο Ιουλιανός στο έδικο περί παιδείας γράφει:  Τους ανόητους πρέπει να τους  διδάσκουμε, όχι να τους τιμωρούμε.
          Και φυσικά να αντιμετωπίζουμε, τους άρρωστους και ανόητους, αν και όταν στρέφονται εναντίον μας.
    Ευτυχώς, απ’ όσο γνωρίζω, κανείς δεν έχει αποτολμήσει, στην Ελλάδα, μια τέτοια ύβρι σχετικά με τον Χίτλερ. Αποτόλμησε όμως κάτι αντίστοιχο ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Μπουτάρης, δηλώνοντας προ καιρού με χυδαία περιφρονητική αλαζονεία για τις γενοκτονίες των Μικρασιατών:  «I dont  give a shit ifhe (Mustafa Kemal Ataturk) killed Greekς or not or whatever», δηλαδή κατά λέξη: «δεν χαλαλίζω ένα σκατό για το αν αυτός (ο Κεμάλ) σκότωσε Έλληνες ή όχι, ή δεν ξέρω ‘γώ τι».
        Η ανήκουστη ύβρις αυτή έχει μια επιπλέον βαρύτητα γιατί αναφέρεται σε γενοκτονία που διέπραξαν κατακτητές, οι Τούρκοι, σε βάρος γηγενών πληθυσμών (Ελλήνων, αλλά και Αρμενίων και Ασσυρίων). Μετά τον πόλεμο οι Εβραίοι επιζήσαντες, γύρισαν, όσοι ήθελαν. Οι ΄Ελληνες πέρασαν 100 χρόνια και δεν γύρισαν. Στην Κύπρο 44 χρόνια και δεν γύρισαν. Οι τούρκικες γενοκτονίες δεν έχουν καμμία διαφορά από την ναζιστική γενοκτονία εις βάρος των Εβραίων της Ευρώπης. Όποιος αθώωνει τους Τούρκους για τις γενοκτονίες (με τελευταία στην Αφρίν και φυσικά στην Κύπρο), αθωώνει τους ναζί. Άλλωστε η Τουρκία δεν πολέμησε τους Ναζί, ο δε Χίτλερ έχει δηλώσει ότι είναι μαζί με τον Μουσολίνι οι μεγαλύτεροι θαυμαστές/μαθητές  του Ατατούρκ.
    Από χρόνια ο κ. Μπουτάρης προκαλεί συχνά τον θεσσαλονικιώτικο κι όλο τον ελληνικό λαό με υβριστικές δηλώσεις σχετικά με εθνικά θέματα, θίγοντας και προσβάλλοντας τους ζωντανούς  και σκυλεύοντας την μνήμη νεκρών που άφησαν τα κόκκαλα τους στα τούρκικα πογκρόμ και στρατόπεδα συγκέντρωσης (που οργάνωσαν οι Γερμανοί). Ο κ. Μπουτάρης αθωώνει εν πλήρη συνειδήσει τον τουρκικό ναζισμό, αδιάφορο γιατί.
    Αθωώνει και ναζιστές δωσίλογους, όπως ο ραβίνος Κόρετς, ο ένοχος για την γενοκτονία των Εβραίων της Θεσαλονίκης, που παρέδωσε τους καταλόγους με τα ονόματά τους στους Ναζί και έπεισε τους Εβραίους να παραδοθούν στους Γερμανούς και να μη δεχθούν τις προτάσεις απλών Ελλήνων να μείνουν μαζί τους και να τους κρύψουν. (βλ. το πέρίφημο βιβλίο Τζιοκόντα, του Θεσσαλονικιού ψυχίατρου Νίκου Κοκάντζη, εκδ Πατάκη).  Ο Κόρετς δεν συνελήφθη ποτέ.
    Ο δήμαρχος διέπραξε το ολίθσημα αυτό μιλώντας στα πρόσφατα εγκαίνια του μουσείου ολακαυτώματος στην Θεσσαλονίκη, κατηγορώντας μάλιστα τους Έλληνες για την γενοκτονία! (Να δούμε πότε θα μιμηθούμε τους Ισραηλινούς και θα φτιάξουμε μουσείο Εθνικής Αντίστασης και Γερμανικής Κατοχής).
     Προχτές, στην εκδήλωση για την ποντιακή γενοκτονία, ο κ. Μπουτάρης έπεσε θύμα άνανδρου, κατ’ αρχάς, προπηλακισμού. Το να επιτίθενται δέκα-είκοσι άτομα σε έναν (έστω και προστατευόμενο από δύο σωματοφύλακες) 75χρονο, κείται πέραν της ανανδρίας. Αν, ακόμα χειρότερα, πρόκειται για φασιστική συμμορία, θα αποδειχθεί στην ακροαματική διαδικασία (ο ένας συνελήφθη την ίδια μέρα για κλοπή κρεοπωλείου!). Αν όχι, θα δούμε.
    Είμαστε όλοι στο πλευρό του κ. Μπουτάρη. Δεν μπορεί η αυτοδικία να αντικαθιστά τον διάλογο, ούτε η βαρβαρότητα, με ή χωρίς πολιτική / ιδεολογική επικάλυψη, την διαφωνία. Η βία καταδικάζεται ασχέτως ποια ιδεολογία/ιδεοληψία εκπροσωπεί. Δεν είναι αποδεκτή για κανέναν λόγο κι ούτε υπάρχει καλή ή κακή βία, ακροδεξιά ή ακροαριστερή. Ίδια είναι.
     Μεθαύριο θα γίνει η δίκη. Ο κ. Μπουτάρης έχει μια σπάνια ευκαιρία: Καθώς θα αντικρύζει στο εδώλιο τους κατηγορούμενους (που είναι νεαράς ηλικίας και κάποιοι ομογενείς από την Ρωσία) να τους διδάξει παρρησία και αξιοπρέπεια. Να ζητήσει, φυσικά, την καταδίκη τους για την ανανδρία τους. Και μετά να κάνει την αυτοκριτική του («η αυτοκριτική είναι ό,τι η ξυνίλα για το στομάχι» έγραφε στο Ιδεοδρόμιο ο αείμνηστος Λεωνίδας Χρηστάκης) για όσα υπερφίαλα, ανιστόρητα και προσβλητικά λέει συνεχώς για την Ελλάδα, τους Έλληνες, την Μακεδονία, το μνημόνιο (είχε αρνηθεί να δώσει την πλατεία Αριστοτέλους στον Θεοδωράκη για συναυλία). Να ζητήσει συγγνώμη για τις προσβολές που διαπράττει, θριαμβολογώντας, σε βάρος όλου του ελληνικού λαού και ιστορίας. Οι μικρασιάτες άφησαν πίσω τους νεκρούς σε συλημένα νεκροταφεία, σπίτια, την γη τους, την πατρίδα τους. Η Τουρκία επιφέρει αλλεπάλληλα πλήγματα στον ελληνισμό και σε άλλους λαούς, καταπατά συνεχώς το διεθνές δίκαιο -κι ο δήμαρχος οφείλει να γνωρίζει και  να σέβεται. Αν είναι σταρ, όπως δηλώνει, να το δείξει μεθαύριο. Να δείξει τι σημαίνει δημόσιο πρόσωπο που αναγνωρίζει και αναλαμβάνει τις ευθύνες του.
       Ο κ. Μπουτάρης δεν είναι ούτε ιστορικός ούτε υπουργός εξωτερικών  ούτε τιμητής του ελληνικού λαού. Δεν δικαιούται, δεν νομιμοποιείται. Κανείς δεν του έδωσε  τέτοιο δικαίωμα, κανείς δεν τον εξέλεξε γι’ αυτό. Εξελέγη δις δήμαρχος, αλλά η πόλη πλημμύρισε προχθές. Δουλειά του είναι το να μην πλημμυρίζει, όχι να κάνει αμετροεπείς δηλώσεις.
     Είναι στο χέρι του να  διδάξει ήθος και πολιτική /πολιτιστική / κοινωνική ευπρέπεια και ευγένεια. Να δείξει πολιτικό πολιτισμό στους απολίτιστους στο εδώλιο. Αλλά δεν διοργανώνεις παρελάσεις  gay prideτην ημέρα του Εβραϊκού ή του Μικρασιατικού ολοκαυτώματος και γενοκτονίας. (Αλήθεια, ποιοι εκπροσώπησαν την πολιτεία, τα κόμματα, τους κοινωνικούς φορείς, την πνευματική ηγεσία, στις εκδήλωσεις μνήμης; Καταργήθηκε όντως απ’ τα σχολικά βιβλία η αναφορά στην ποντιακή γενοκτονία;).
     Αν τυχόν δεν το πράξει, είναι πολύ πιθανό να διολισθήσει σε περαιτέρω προσβολές και προκλήσεις, εκλαμβάνοντας την ομόθυμη στήριξή του και την καταδίκη του προπηλακισμού του, σαν στήριξη των απόψεων του για τα Σκόπια, τον Κεμάλ (ότι αυτό είναι το δήθεν σπίτι του είναι επινόηση του δικτάτορα Μεταξά), την Τουρκία κλπ.
      Όμως η λεκτική βία δεν αιτιολογείται, επειδή απλώς δεν είναι σωματική.  Τα δημόσια πρόσωπα, και δη της πολιτικής, έχουν υποχρέωση να προσέχουν και να ζυγίζουν τα λόγια τους. Να κατευνάζουν, να ερμηνεύουν κι όχι να εξάπτουν και να προσβάλλουν.
   Τότε, λοιπόν, δεν θα είναι απλώς ένας αποτυχημένος δήμαρχος, αλλά κι ένας αποτυχημένος δάσκαλος (γιατί αυτή είναι η βαθύτερη ουσία της πολιτικής: «ή δίδαχε ή φέρε» που έλεγε ο Μάρκος Αυρήλιος), κι αυτό είναι το χειρότερο.
    Εύχομαι το αντίθετο.
Print Friendly, PDF & Email

5 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Το κείμενο είναι γεμάτο ανακρίβειες.
    Και αν ήταν απλώς ανακρίβειες, δεν θα ήταν τόσο σημαντικό. Είναι όμως ψέματα που συνειδητά διέδωσαν κάποιοι τις προηγούμενες μέρες πριν την επίθεση, για να την προετοιμάσουν, και παρέσυραν πολλούς καλής πίστεως.
    Εάν σας ενδιαφέρει να μην αναπαράγετε τα ψέματα των τραμπούκων, εδώ θα βρείτε τα στοιχεία που διαψεύδουν δύο από τους ισχυρισμούς που προβάλλονται στο κείμενο.

    http://www.andro.gr/apopsi/boutaris-kemal-gay-pride/

  2. Άκης Γαβριηλίδης εάν είναι ανακριβές κάτι είναι το άρθρο που ανάρτησες το οποίο προσπαθεί να μαζέψει τα ασυμμάζευτα με βλακώδεις παιδικές δικαιολογίες. Του στυλ δεν το εννοούσε έτσι ο Μπουτάρης αλλα το χέστηκα για τους νεκρούς της Γενοκτονίας των Ποντίων το είπε μεν αλλα με την καλή έννοια αφού είπε και για τη Σμύρνη και την Πόλη και όσων αφορά την παρέλαση των gay το άρθρο απολογητική κωμωδία υπαινίσσεται οτι όταν μια συλλογικότητα αποφασίσει κάτι όπως μια παρέλαση Λοατκι ας πουμε, ο Δήμος Θεσσαλονίκης δεν είναι ένας οργανισμός ο οποίος έχει λόγο πάνω σ’αυτό. ΤΡΑΓΙΚΟ!

    • α) Ο Μπουτάρης δεν είπε πουθενά τη λέξη «γενοκτονία», ούτε τη λέξη «Πόντιοι».
      β) Το άρθρο δεν «υπανίσσεται» τίποτε. Λέει ξεκάθαρα ότι οι οργανωτές της συγκεκριμένης εκδήλωσης δεν ζήτησαν, και άρα δεν πήραν, καμία άδεια από κανέναν δήμο.
      Εάν γνωρίζεις κάτι άλλο, μπορείς να μας το πεις.

  3. Μία ακόμη από τις χυδαιότητες του αρχικού άρθρου είναι η έκφραση «ναζιστές δωσίλογους, όπως ο ραβίνος Κόρετς, ο ένοχος για την γενοκτονία των Εβραίων της Θεσαλονίκης».
    Η φράση αυτή είναι ανιστόρητη, και ξεπλένει τους ναζί και τους Έλληνες συνεργάτες τους.
    Ο ραβίνος Κόρετς ΔΕΝ ήταν ναζιστής. Εβραίος ναζιστής δεν υπάρχει.
    Ένοχοι για την γενοκτονία των Εβραίων της Θεσαλονίκης ήταν οι πραγματικοί ναζί.

  4. Μία ακόμη από τις χυδαιότητες του αρχικού άρθρου είναι η έκφραση «ναζιστές δωσίλογους, όπως ο ραβίνος Κόρετς, ο ένοχος για την γενοκτονία των Εβραίων της Θεσαλονίκης».
    Η φράση αυτή είναι ανιστόρητη, και ξεπλένει τους ναζί και τους Έλληνες συνεργάτες τους.
    Ο ραβίνος Κόρετς ΔΕΝ ήταν ναζιστής. Εβραίος ναζιστής δεν υπάρχει.
    Ένοχοι για την γενοκτονία των Εβραίων της Θεσαλονίκης ήταν οι πραγματικοί ναζί.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here