Υψηλή αποχή στις κυπριακές προεδρικές εκλογές

Υψηλη αποχή παρατηρείται στις προεδρικές εκλογές στην Κύπρο, μια που μέχρι τις 12 το μεσημερι είχε προσέλθει στις κάλπες το 30% των ψηφοφόρων,  ενώ το 2013 την ίδια ώρα η προσελευση είχε φτάσει το 38%.

Δικαίωμα ψήφου έχουν 550.876 Κύπριοι πολιτες και θα ψηφίσουν τόσο στην Κύπρο όσο και στο εξωτερικό.

Εκτιμάται ότι το αποτέλεσμα θα κριθεί στο δεύτερο γύρο, στις 4 Φεβρουαρίου.

Όπως αναφέρει ο Φιλελεύθερος, η προεκλογική εκστρατεία ολοκληρώθηκε συγκρουσιακά σε υψηλούς τόνους

Όσον αφορά ειδικά στο Κυπριακό, ο Νικόλας Παπαδόπουλος αναφέρθηκε σε πιο ορθολογική οργάνωση των συνομιλιών. Ωστόσο, απέφυγε να δηλώσει ρητώς κατά πόσον αποδέχεται ως μορφή λύσης του Κυπριακού την Διζωνική, Δικοινοτική Ομοσπονδία (ΔΔΟ), την οποία απορρίπτουν οι εταίροι του.

Ο πρόεδρος Αναστασιάδης και ο Σταύρος Μαλάς στηρίζουν τη συνέχιση της μέχρι τώρα διαπραγμάτευσης, ενώ ο Νικόλας Παπαδόπουλος προκρίνει ακύρωση των συγκλίσεων, οι οποίες επιτεύχθηκαν από το 2008. Ο κ. Παπαδόπουλος δήλωσε πως θεωρεί τις προεδρικές «δημοψήφισμα» για την πολιτική στο Κυπριακό, μεταξύ της γραμμής Αναστασιάδη και Μαλά και της «νέας στρατηγικής» που προτείνει. Επίσης, ανέφερε ότι «δεν έχει αλλεργία» με την ομοσπονδία, αλλά διαφωνίες με το περιεχόμενο της λύσης που δρομολογείται, και συγκεκριμένα σε θέματα διακυβέρνησης, περιουσιακού και κυρίως ασφάλειας και εγγυήσεων.

Οι διαφοροποιήσεις Αναστασιάδη – Μαλά εντοπίζονται σε θέματα τακτικής. Ο πρόεδρος Αναστασιάδης υπερασπίζεται τους χειρισμούς του, ιδιαίτερα το περασμένο καλοκαίρι στο Κραν Μοντανά, ενώ ο Σταύρος Μαλάς τον επικρίνει, υποστηρίζοντας ότι έχασε μια σημαντική ευκαιρία για συμφωνία.

Από τους πέντε βασικούς υποψήφιους, ο μόνος που ξεκάθαρα απορρίπτει λύση ομοσπονδίας είναι ο Χρίστος Χρίστου του ΕΛΑΜ, χωρίς παντως να προτείνει καινούργια προσέγγιση.

Ο Γ. Λιλλήκας τάσσεται υπέρ της διεξαγωγής δημοψηφίσματος για την μορφή λύσης του Κυπριακού, θέση την οποία δεν φαίνεται να απορρίπτουν οι κύριοι Παπαδόπουλος και Χρίστου.

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here