Υπ. Πολιτισμού: «Κατάλοιπα αποικιοκρατίας» τα περί βρετανικής ιδιοκτησίας των γλυπτών του Παρθενωνα

«Απόψεις όπως αυτή του διευθυντή του Βρετανικού Μουσείου Χάρτβιχ Φίσερ περί »νόμιμου ιδιοκτήτη» των Γλυπτών αποτελούν υπολείμματα της αποικιοκρατίας και αγνοούν τη διεθνή συζήτηση και τις Διακηρύξεις της Unesco» απαντά η υπουργός πολιτισμού Μυρσίνη Ζορμπά στον Χάρτβιχ Φίσερ, τον γερμανο διευθυντή του Βρετανικού Μουσείου

Η απάντησή της αφορά σε συνεντευξη που έδωσε ο Φίσερ στην εφημερίδα «Τα Νέα», όπου λίγο έως πολύ ο διευθυντής του Μουσείου είπε ότι όχι μονο δεν τίθεται θέμα επιστροφής, αλλά ουτε και δανεισμού, αφού «το Μουσείο δανείζει μόνον σε όσους αναγνωρίζουν την ιδιοκτησία των εκθεμάτων» (που οπως είπε, είναι βρετανική)

Είπε μάλιστα ότι το Μουσειο παρουσιάζει σε ένα χώρο έργα πολλών πολιτισμών, παρουσιάζοντας το θέμα…. διεθνιστικά.

Το κείμενο-απάντηση  της υπουργού Πολιτισμού στο ΑΠΕ-ΜΠΕ σχετικά με τη συνέντευξή του Χάρτβιχ Φίσερ, διευθυντή του Βρετανικού Μουσείου, είναι το εξής:

«Η Ελλάδα είναι ο γενέθλιος τόπος των Γλυπτών του Παρθενώνα, η Αθήνα είναι η πόλη τους, η Ακρόπολη και το Μουσείο της είναι ο φυσικός τους χώρος.

Η δήλωση του κ. Φίσερ περί »νόμιμου ιδιοκτήτη» επιδεικνύει μια στενή, κυνική διαχειριστική αντίληψη. Είναι λυπηρό να ακούγεται από τον διευθυντή του Βρετανικού Μουσείου και γνωστό ιστορικό τέχνης. Υποβαθμίζει την πολιτιστική κληρονομιά από ανεκτίμητη οικουμενική αξία σε αγοραπωλησία. Παρόμοιες απόψεις είναι διαμετρικά αντίθετες με τις αντιλήψεις που επικρατούν σήμερα στο διεθνές πεδίο του πολιτισμού.  Αποτελούν υπολείμματα της αποικιοκρατίας και αγνοούν τη διεθνή συζήτηση και τις Διακηρύξεις της Unesco. Πολύ περισσότερο, όταν πρόκειται για ένα ακρωτηριασμένο μνημείο, σύμβολο της χώρας διαχρονικά, στο οποίο οφείλεται η επανένωση και αποκατάστασή του, σύμφωνα με τη βασική αρχή της «ακεραιότητας», όπως επιβάλλει η Σύμβαση της Unesco του 1972».

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here