Χρυσή Χατζηχρήστου: Κέντρο Έρευνας και Εφαρμογών Σχολικής Ψυχολογίας

Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΙΟΥΣΗ

Η ίδρυση και η λειτουργία του Κέντρου Έρευνας και Εφαρμογών Σχολικής Ψυχολογίας (ΚΕΕΣΧΟΨΥ)εντάσσεται στο πλαίσιο ενός πολυεπίπεδου μοντέλου διασύνδεσης θεωρίας, έρευνας και ψυχολογικών συμβουλευτικών παρεμβάσεων σε σχολεία, ιδρύματα και άλλα πλαίσια, το οποίο διαμορφώθηκε στο πλαίσιο προσπαθειών ανάπτυξης της σχολικής ψυχολογίας και συμβουλευτικής στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και της κάλυψης των αυξημένων αναγκών των μαθητών.

Σκοπός του Κέντρου αποτελεί η παροχή εναλλακτικών σχολικών ψυχολογικών υπηρεσιών και η σύνδεση και συνεργασία του Πανεπιστημίου με σχολεία, φορείς, συλλόγους, εταιρείες και τη διεθνή επιστημονική κοινότητα.

Η επιστημονική ομάδα του ΚΕΕΣΧΟΨΥ αποτελείται από τη Διευθύντρια, Χρυσή Χατζηχρήστου, Καθηγήτρια Σχολικής Ψυχολογίας του Τομέα Ψυχολογίας και Διευθύντρια του ΠΜΣ Σχολικής Ψυχολογίας, καθώς και από μέλη ΔΕΠ του Πανεπιστημίου Αθηνών, διδάκτορες Σχολικής Ψυχολογίας, διδακτορικούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές του ΠΜΣ Σχολικής Ψυχολογίας και επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κέντρο Έρευνας και Εφαρμογών Σχολικής Ψυχολογίας, 5ος όροφος, κυψέλη 544, Τομέας Ψυχολογίας Τμήμα Φιλοσοφικής, Παιδαγωγικής, Ψυχολογίας Φιλοσοφική Σχολή 15703 Πανεπιστημιούπολη, Αθήνα, τηλ.: 210-7277590. Μας εξηγεί η  καθηγήτρια Χρυσή Χατζηχρήστου.

-Οι ειδικότεροι στόχοι του Κέντρου αφορούν:

  • στη δημιουργία αποτελεσματικών σχολείων που νοιάζονται και φροντίζουν για τα μέλη τους μέσα από την προαγωγή της ψυχικής ανθεκτικότητας των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των γονέων με την εφαρμογή παρεμβατικών προγραμμάτων,
  • στην ευαισθητοποίηση–επιμόρφωση εκπαιδευτικών και γονέων, στην κατάρτιση προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών και ειδικών ψυχικής υγείας,
  • στην παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών στο πλαίσιο της διαλεκτικής ψυχολογικής συμβουλευτικής,
  • στη διεξαγωγή ερευνών, δημοσιεύσεων και εκδόσεων,
  • στη σύνδεση και συνεργασία με φορείς και επιστημονικές εταιρείες/συλλόγους Σχολικής Ψυχολογίας στην Ελλάδα και άλλες χώρες.

-Τι περιλαμβάνονται στις  δράσεις του ΚΕΕΣΧΟΨΥ

  • Σχεδιασμός, εφαρμογή και αξιολόγηση προγραμμάτων πρόληψης και παρέμβασης;
  • Ευαισθητοποίηση, επιμόρφωση και κατάρτιση: (α) εκπαιδευτικών και στελεχών της εκπαίδευσης, (β) προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών, (γ) ειδικών ψυχικής υγείας και επαγγελματιών διαφόρων ειδικοτήτων, (δ) γονέων και φορέων της ευρύτερης κοινότητας.
  • Σχεδιασμός και διεξαγωγή ερευνητικών προγραμμάτων.
  • Ελληνικές και διεθνείς επιστημονικές δημοσιεύσεις.
  • Διοργάνωση σεμιναρίων, ημερίδων, συμμετοχή σε συνέδρια.
  • Εκδόσεις – Παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού.
  • Εκδηλώσεις.

-Τα  παρεμβατικά προγράμματά σας;

  • «Πρόγραμμα προαγωγής της ψυχικής υγείας και της μάθησης: Κοινωνική και Συναισθηματική Αγωγή στο Σχολείο» (Χατζηχρήστου, επιμ., 2004α,β, 2008, 2010α,β,γ).
  • «Πρόγραμμα ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης εφήβων σε θέματα διαπροσωπικών σχέσεων και σεξουαλικής ανάπτυξης», σε συνεργασία με το Κέντρο Σεξουαλικής και Αναπαραγωγικής Υγείας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
  • «Διαπολιτισμικό Πρόγραμμα: Το Ολυμπιακό Πνεύμα μέσα από τη φωνή των παιδιών», σε συνεργασία με το Διεθνή Σύλλογο Σχολικής Ψυχολογίας (Χατζηχρήστου, επιμ., 2004).
  • «Πρόγραμμα ψυχοκοινωνικής υποστήριξης – συμβουλευτικής παρέμβασης για παλιννοστούντες και αλλοδαπούς μαθητές».
  • «Πρόγραμμα συμβουλευτικής υποστήριξης μονογονεϊκών οικογενειών στη σχολική κοινότητα».
  • «Πρόγραμμα παρέμβασης για τη στήριξη των παιδιών στη σχολική κοινότητα σε καταστάσεις κρίσεων».
  • «Πρόγραμμα ευαισθητοποίησης για θέματα διαφορετικότητας»: Ο Τρυφερούλης Μικροφτερούλης, παραμύθι για τη διαφορετικότητα (Χ. Χατζηχρήστου, επιμ., 2007) κ.ά.

 

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here