XENIUSnet – Μία Πλατφόρμα Διαδικτυακής Συνεργασίας με Νεαρούς Πρόσφυγες και Μετανάστες

 

Η πλατφόρμα XENIUSnet παρέχει εξατομικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη σε νεαρούς πρόσφυγες και μετανάστες. Παράλληλα, προσφέρει τη δυνατότητα σε Έλληνες μαθητές και εκπαιδευτικούς να συνεισφέρουν εθελοντικά, χωρίς την απαίτηση φυσικής παρουσίας.

Παραδοσιακά, οι Έλληνες θεωρούσαν τη φιλοξενία ως μια ιερή σχέση υποδοχής-φιλίας και πίστευαν ότι οι ξένοι αποτελούσαν πρόσωπα ιερά και σεβαστά, προστατευόμενα από τον «Ξένιο Δία». Ως οικοδεσπότες, υποδέχονταν τον ξένο στο σπίτι τους με καλή θέληση και φρόντιζαν για την περιποίηση και την ψυχαγωγία του.

Κατ’ αντιστοιχία, η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης XENIUSnet αποτελεί μια χειρονομία φιλοξενίας προς τους νεαρούς πρόσφυγες και μετανάστες, επιχειρώντας τη δημιουργία μιας κοινότητας μαθητών για την υποστήριξη της τυπικής και άτυπης εκπαίδευσης νεο-εισερχόμενων προσφύγων στην Ελλάδα, και την επιτάχυνση και βελτίωση της διαδικασίας κοινωνικής ενσωμάτωσής τους.

Η πλατφόρμα παρέχει ένα συνεργατικό περιβάλλον, όπου νεαροί πρόσφυγες ή μετανάστες εγγράφονται ως «εκπαιδευόμενοι» (mentees) και μπορούν να υποβάλλουν ερωτήσεις σε τέσσερα θεματικά πεδία (Γλώσσα, Μαθηματικά, Φυσικές Επιστήμες, Ιστορία / Ελληνικός πολιτισμός).

Εθελοντές Έλληνες μαθητές αναλαμβάνουν τον ρόλο του «συμβούλου» (mentor), με την αρμοδιότητα να απαντούν σε αυτές τις ερωτήσεις ή/και να προτείνουν κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό. Για την εξασφάλιση της ποιότητας κατά την εκπαιδευτική διαδικασία, το XENIUSnet ενσωματώνει και εκπαιδευτικούς που αναλαμβάνουν τον ρόλο του «συντονιστή» (moderator), παρέχοντας ακαδημαϊκή καθοδήγηση και ελέγχοντας την επικοινωνία μεταξύ συμβούλων και εκπαιδευόμενων, όσον αφορά την ακρίβεια και την ορθότητα. Επιπλέον, προσφέρεται ένα περιβάλλον για την ανάπτυξη εκπαιδευτικού περιεχομένου με τη μορφή γενικής βιβλιοθήκης, διαθέσιμης σε όλους τους χρήστες, και προσωπικής βιβλιοθήκης, που δημιουργείται από κάθε χρήστη στον προσωπικό, ψηφιακό χώρο εργασίας του.

Η πλατφόρμα παρέχει εξατομικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη σε νεαρούς πρόσφυγες και μετανάστες. Παράλληλα, προσφέρει τη δυνατότητα σε Έλληνες μαθητές και εκπαιδευτικούς να συνεισφέρουν εθελοντικά, χωρίς την απαίτηση φυσικής παρουσίας.

Η πλατφόρμα XENIUSnet μπορεί να υποστηρίξει τη συνεργασία μεταξύ μαθητών, χωρίς περιορισμούς ως προς τον αριθμό τους. Η ομάδα των δημιουργών της δίνει ιδιαίτερη έμφαση στη δημιουργία ενός σταθερού υποβάθρου συνεργασίας, στην οικοδόμηση και διατήρηση δεσμών και στην καλλιέργεια μιας αίσθησης κοινότητας. Παρότι η ιδέα ξεκίνησε από την Ελλάδα, η πλατφόρμα XENIUSnet μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να υποστηρίξει τη δημιουργία αντίστοιχων κοινοτήτων συνεργαζόμενων μαθητών σε όλο τoν κόσμο και να συνεισφέρει στη διαδικασία της κοινωνικής ένταξης προσφύγων και μεταναστών σε οποιαδήποτε χώρα.

Η πλατφόρμα XENIUSnet συμπεριλήφθηκε μεταξύ των 22 φιναλίστ που επελέγησαν από 500 προτάσεις, οι οποίες υποβλήθηκαν στον διαγωνισμό World Summit Award (WSA) Youth 2017 από όλες τις χώρες του ΟΗΕ. Πρόκειται για έναν παγκόσμιο διαγωνισμό καινοτομίας και κοινωνικής επιχειρηματικότητας που απευθύνεται σε νέους κάτω των 30 ετών, οι οποίοι προτείνουν ψηφιακές λύσεις για την προώθηση των στόχων βιώσιμης ανάπτυξης που έχει θέσει ο ΟΗΕ.

http://xeniusnet.org/

Η Μαρία Αγγέλικα-Νικήτα είναι μαθήτρια λυκείου στην Αθήνα. Έχει ιδρύσει την πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης XENIUSnet και έχει συνεργαστεί με Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις, προγραμματιστές, κοινωνικούς επιχειρηματίες, και εκπαιδευτικούς, σε μια προσπάθεια εξεύρεσης βιώσιμων λύσεων για πρόσφυγες και μετανάστες στην Ελλάδα.

Το 2018, η Μαρία εκπροσώπησε την Ελλάδα στην Ευρωπαϊκή Μαθηματική Ολυμπιάδα Κοριτσιών (EGMO) και στον Μεσογειακό Διαγωνισμό Μαθηματικών (MYMC), ως μέλος της Εθνικής Ομάδας Μαθηματικών. Έχει βραβευτεί σε εθνικούς και διεθνείς διαγωνισμούς μαθηματικών, φυσικής και πληροφορικής. Η Μαρία έχει συμμετάσχει σε μαθητικές διασκέψεις της ΟΥΝΕΣΚΟ και του Μοντέλου των Ηνωμένων Εθνών (MUN) και έχει κερδίσει διακρίσεις σε μαθητικούς ρητορικούς διαγωνισμούς και πανελλήνιους διαγωνισμούς ιστορικού δοκιμίου. Πρόσφατα, έλαβε τη διάκριση Everyday Young Hero από τον Οργανισμό Youth Service America για την συνεισφορά της στον τέταρτο στόχο βιώσιμης ανάπτυξης του ΟΗΕ (SDG 4: Education- Ensure inclusive and equitable quality education and promote lifelong learning opportunities for all) μέσω της πλατφόρμας Xeniusnet.

Είναι συγγραφέας του βιβλίου «Navigating the Paths of Mathematical Thinking: From Mesopotamia to Ancient Greece» το οποίο είναι διαθέσιμο εδώ.

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here