Βροχή: Πώς να οδηγούμε (ή να ΜΗΝ οδηγούμε)

Οι δάσκαλοι οδήγησης και οι έμπειροι στις δύσκολες διαδρομές συνιστούν όταν βρέχει επειδή η απόσταση φρεναρίσματος στο βρεγμένο είναι 3 φορές μεγαλύτερη από ότι στο στεγνό
*να κρατάμε τριπλασια του συνήθους αποσταση απο το προπορευόμενο όχημα. Αν βλεπουμε τον απο πίσω μας να πλησιάζει άφοβα σε εμάς, να προσπαθουμε να τον αποφύγουμε αλλάζοντας λωρίδα, ώστε ο βιαστικός να «ξεκολλήσει» -από πίσω μας τουλάχιστον
* οδηγουμε σιγά όχι μόνον για να αντιμετωπίσουμε πιο ευκολα τυχόν πρόβλημα, αλλά βασικά γιατι όταν οδηγουμε με χαμηλή ταχύτητα το πέλμα του τροχού «πιάνει» καλυτερα στο δρόμο και η καλυτερη πρόσφυση μειώνει τις πιθανότητες για «γλιστρήματα» στο ολισθηρό οδόστρωμα
* αν περπατήσουμε, σκουπίζουμε καλά τα βρεγμενα παπουτσια προτου βάλουμε μπρος -γι’ αυτό υπάρχουν τα πατάκια στο ΙΧ. Η βρεγμένη σόλα δεν είναι αξιοπιστη στο πεντάλ
* φροντιστε τους υαλοκαθαριστήρες σας το καλοκαίρι -αν διαπιστωσετε ότι δεν δουλεύουν πάνω στη βροχή, τότε πια θα ειναι αργά. Αν δεν δουλεύουν, ανάβετε τα αλάρμ και πιάνετε δεξιά για να σταθμεύσετε στο πλησιέστερο ασφαλές σημείο
*αν ξαφνικα απο λάδια ή πολλά νερά το αμάξι αρχίσει να ολισθαίνει μην πατήσετε απότομα το φρένο Παυτήστε απαλά το φρένο και κρατήστε το όχημα στην κατεύθυνση της ολίσθησης
*ούτε τα ΙΧ μας ούτε εμείς είματε φτιαγμένοι για να οδηγουμε υπό σε καταρρακτώδη βροχή. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΝΤΡΟΠΗ να έχει ο οδηγός μέτρο των ανθρωπίνων (και μηχανικών) δυνατοτήτων και να σταματάει σε ένα πάρκινγκ ή καπου με ασφάλεια και να περιμένει λιγο να περάσει η μπορα. Αυτό δείχνει σοβαρότητα. Το αντιθετο δεν ειναι κόσμιο να γράψουμε τι δείχνει
* αν η πολλή βροχή ουσιαστικά μένει αδιάφορη στο πήγαινε-έλα των υαλοκαθαριστήρων και δεν έχετε επαρκη ορατότητα ασφαλειας, μην ψάξετε καν για παρκινγκ, ανάψτε τα αλαρμ και πιάστε δεξιά να σταθμεύεσετε κάπου με σχετικη ασφάλεια
* μην οδηγείτε χωρις να έχετε ελέγξει τα ελαστικά σας, δηλαδή αν έχουν την σωστή πίεση Επειδή μέσα στη μπορα δεν θα μπορέσετε να τα ελέγξετε, η πίεση στα ελαστικά πρέπει να ελέγχεται μια φορά το μήνα, κάποια στιγμή που θα βάζετε βενζινη
*ελέγχετε το βάθος πέλματος των ελαστικων για να αποφεύγετε την πλαγιολίσθηση και την υδρολίσθηση.
* τι ειναι η υδρολισθηση: συμβαίνει όταν ο ρυθμός συσσώρευσης του νερού μπροστά από τα ελαστικά σας είναι μεγαλύτερος από αυτών που το βάρος του αυτοκινήτων σας είναι ικανό να απομακρύνει. Η πίεση του νερού αναγκάζει το όχημά σας να ολισθαίνει πάνω σε ένα λεπτό στρώμα νερού το οποιο (στρώμα) δημιουργείται ανάμεσα στα ελαστικά σας και τον δρόμο. Σε αυτό το σημείο, το αυτοκίνητό σας μπορεί να χάσει πλήρως την επαφή του με την άσφαλτο, οπότε μπορεί να βρεθείτε εκτός λωρίδας, ή ακόμη και εκτός δρόμου. Για να αποφύγετε την υδρολίσθηση, διατηρήστε τα ελαστικά σας με την σωστή πίεση αέρα, διατηρήστε καλό πέλμα στα ελαστικά σας και αντικαταστήστε τα όταν πρέπει, ελαττώστε ταχύτητα όταν ο δρόμος είναι βρεγμένος, και μείνετε μακριά από μικρές λίμνες. Δοκιμάστε να οδηγήσετε στα ίχνη ελαστικών από τα προπορευόμενα οχήματα. Αν βρεθείτε να υδρολισθαίνετε, μην φρενάρετε και μην στρίψετε απότομα. Αυτό θα μπορούσε να κάνει το αυτοκίνητό σας να γλιστρήσει. Χαλαρώστε το πόδι σας στο γκάζι μέχρι το αυτοκίνητο να ελαττώσει ταχύτητα και να μπορείτε να αισθανθείτε καλύτερη επαφή με το δρόμο. Αν χρειάζεται να φρενάρετε κάντε το απαλά με ελαφρές επαναλαμβανόμενες κινήσεις. Αν το αυτοκίνητό σας έχει ABS, τότε φρενάρετε κανονικά, ο υπολογιστής του αυτοκινήτου θα προσομοιώσει την επαναλαμβανόμενη κίνηση όποτε είναι απαραίτητο.

ΤΑ ΛΑΣΤΙΧΑ ΣΑΣ

Ορατές ράβδοι φθοράς πέλματος: Αυτές οι ράβδοι από σκληρό καουτσούκ είναι ορατές μόνον όταν το πέλμα του ελαστικού έχει φθαρεί πολύ. Αν μπορείτε να τις δείτε, σημαίνει ότι πρέπει να αντικατασταθούν τα ελαστικά. Αν δεν είστε βέβαιοι πού βρίσκονται, θα δείτε ένα σημάδι στο πλευρικό τοίχωμα το οποίο υποδεικνύει πού πρέπει να κοιτάξετε.

Βάθος πέλματος κάτω από 1,6 χιλ.: Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, το πέλμα του ελαστικού πρέπει να έχει βάθος τουλάχιστον 1,6 χιλ. σε ολόκληρη την περιφέρεια του ελαστικού. Για τα χειμερινά ελαστικά, συνιστάται βάθος πέλματος 4 χιλ. τουλάχιστον. Να το ελέγχετε με μετρητή βάθους πέλματος (αν δεν έχετε, δεν είναι ακριβός) και να βεβαιώνεστε ότι μετράτε το βάθος τόσο στην εσωτερική όσο και στην εξωτερική πλευρά του πέλματος.

Αντικείμενα που έχουν σφηνώσει στο πέλμα: Στο πέλμα κολλούν συνέχεια διάφορα αντικείμενα. Τις περισσότερες φορές αφαιρούνται εύκολα, αλλά εάν εντοπίσετε κάτι που μοιάζει να έχει διαπεράσει το καουτσούκ, όπως ένα καρφί, αφήστε το μέχρι να πάτε στο συνεργείο. Διαφορετικά, μπορεί να καταλήξετε με κλαταρισμένο ελαστικό.

Φθαρμένα ελαστικά στην εξωτερική πλευρά: Αν τα άκρα είναι φθαρμένα και στις δύο πλευρές, πρέπει να φουσκώστε τα ελαστικά ή να ελέγξετε για διαρροές. Τα ελαστικά χάνουν αέρα από μόνα τους, ειδικά το καλοκαίρι, αλλά η οδήγηση με ελαστικά που δεν έχουν επαρκή πίεση αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου και τον κίνδυνο ατυχήματος. Αν παρατηρήσετε φθαρμένα άκρα μόνο στα μπροστινά ελαστικά, μπορεί να σημαίνει ότι στρίβετε με μεγάλη ταχύτητα. Φροντίστε να ελέγχετε την πίεση των ελαστικών καθε μήνα.

Φθαρμένα ελαστικά στο κέντρο: Αν το κέντρο του πέλματος φθείρεται πιο γρήγορα από τα εξωτερικά άκρα, μπορεί να σημαίνει υπερβολική πίεση. Αυτό αυξάνει τον κίνδυνο να σκάσει το ελαστικό. Χρησιμοποιείστε ένα πιεσόμετρο για ελαστικά και μετά ξεφουσκώστε τα έως το συνιστώμενο επίπεδο πίεσης.

Ανομοιόμορφη φθορά μόνο σε ένα ελαστικό: Τα μοτίβα φθοράς στο πέλμα ενδέχεται να υποδεικνύουν προβλήματα σε άλλα σημεία. Αν παρατηρήσετε περιοχές με ανομοιόμορφη φθορά ή λεία σημεία, ενδέχεται να χρειάζεται ζυγοστάθμιση ή ευθυγράμμιση των τροχών. Ορισμένες φορές, τα λεία σημεία σημαίνουν ότι έχουν φθαρεί τα αμορτισέρ.

Ανομοιόμορφη φθορά σε όλα τα ελαστικά: Τα ελαστικά δεν φθείρονται με τον ίδιο ρυθμό. Το μπροστινό μέρος του οχήματος περιλαμβάνει τον κινητήρα και φροντίζει για τις αλλαγές διεύθυνσης, συνεπώς τα ελαστικά του εμπρόσθιου άξονα φθείρονται πιο γρήγορα. Αν φαίνεται να παρουσιάζουν μεγαλύτερη φθορά από τη φυσιολογική, θα πρέπει να ελέγξετε την ανάρτηση. Αν η φθορά είναι μεγαλύτερη στη μία πλευρά του οχήματος σε σύγκριση με την άλλη, σημαίνει ότι είναι ώρα για ευθυγράμμιση.

Οδοντωτό μοτίβο στα άκρα του ελαστικού: Αν παρατηρήσετε ότι τα ελαστικά έχουν οδοντωτά ή ξεφτισμένα άκρα, η πιο πιθανή αιτία είναι η ακανόνιστη τριβή επάνω στο οδόστρωμα. Αυτό είναι ένδειξη ότι ενδέχεται να χρειάζεται ευθυγράμμιση.

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here