Vox Pop για Documento: Εντυπωσιακή μείωση διαφοράς ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ στο 2% και καταλληλότερος πρωθυπουργός ο Αλ. Τσίπρας

Εντυπωσιακή μείωση του προβαδίσματος της ΝΔ στο 2% έναντι του ΣΥΡΙΖΑ και αλλαγή των δεδομένων του πολιτικού παιγνιδιού καταγράφει δημοσκόπηση της Vox Popι για την εφημερίδα Documento.
Στη δημοσκόπηση του περασμένου Σεπτεμβρίου η διαφορά ήταν 3,5 μονάδες και σε εκείνη του Ιουλίου του 2018 στις 4,6.

 

Η μείωση της διαφοράς καταγράφεται παρά το γεγονός ότι το 64% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι η συμφωνία των Πρεσπών «δεν θα είναι» ή «μάλλον δεν θα είναι» προς το συμφέρον της χώρας. Πιθανότατα δηλαδή το εν λόγω ποσοστό να απαντά συναισθηματικά για το πώς βλέπει γενικότερα τη συμφωνία και το ενδεχόμενο ένα άλλο κράτος να χρησιμοποιεί το όνομα «Μακεδονία» έστω και με γεωγραφικό προσδιορισμό. Ωστόσο η εκτίμηση αυτή δεν μοιάζει να επηρεάζει, σε σημαντικό τουλάχιστον βαθμό, τη στάση του κόσμου μπροστά στην κάλπη. Μάλιστα όσο πιο ενημερωμένος είναι κάποιος για τη συμφωνία τόσο τείνει να την αποδεχτεί.

Στην πρόθεση ψήφου, έτσι όπως διαμορφώνεται μετά την ψήφιση της Συμφωνίας των Πρεσπών, την ψήφο εμπιστοσύνης που πήρε η κυβέρνηση, την αύξηση του κατώτατου μισθού και την κατάργηση του υποκατώτατου μισθού, η ΝΔ συγκεντρώνει το 29,5% έναντι 27,5% του ΣΥΡΙΖΑ.
Στην τρίτη θέση η Χρυσή Αυγή με 9,2% και ακολουθεί το Κίνημα Αλλαγής με 4,8%. Στην 5η θέση το ΚΚΕ με 3,5%.Εκτός βουλής η Ένωση Κεντρώων (1,9%), ΑΝΕΛ (0,9%) και Ποτάμι (0,7%).

Στην παράσταση νίκης και την ερώτηση «Ποιο κόμμα πιστεύετε ότι θα έρθει πρώτο στις επερχόμενες βουλευτικές εκλογές;» το 55,8% απαντά «η ΝΔ», το 27,4% «ο ΣΥΡΙΖΑ», το 6,5% απαντά «άλλο», ενώ το 9,1% απαντά «δεν γνωρίζω» και 1,3% δεν απαντά.

Η συσπείρωση του ΣΥΡΙΖΑ παραμένει χαμηλή και συγκεκριμένα βρίσκεται στο 65,99% από 57,59% του περασμένου Σεπτεμβρίου, ενώ της ΝΔ βρίσκεται στο 82,01% από 77,9% τον Σεπτέμβριο.

Στην ερώτηση «Ποιο από τα παρακάτω κόμματα θα μπορούσατε να ψηφίσετε;» το 33,3% των ερωτηθέντων «ίσως» ή «σίγουρα» θα ψήφιζε τον ΣΥΡΙΖΑ και το 61% δεν θα τον ψήφιζε ποτέ, ενώ τη ΝΔ «ίσως» και «σίγουρα» θα ψήφιζε το 43,4%, ενώ δεν θα την ψήφιζε ποτέ το 49,5%. Το πιο υψηλό ποσοστό αποδοκιμασίας συγκεντρώνουν οι ΑΝΕΛ, καθώς δεν θα τους ψήφιζε ποτέ το 83,3%, και ακολουθεί η Χρυσή Αυγή με 74,4%.

Στο ερώτημα ποιος είναι καταλληλότερος για Πρωθυπουργός, πρώτος εμφανίζεται ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας με 29,2% , και στη δεύτερη θέση ο πρόεδρος της ΝΔ, Κυριάκος Μητσοτάκης με 28,4%.
«Κανένας από τους δύο» απαντά το 39,9%. Οσον αφορά, τέλος, το μείζον ζήτημα της πολιτικής ατζέντας, για πρώτη φορά το κυβερνών κόμμα ισοβαθμεί στο ζήτημα της καταπολέμησης της ανεργίας (προνομιακό μέχρι πρόσφατα πεδίο της ΝΔ) με το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Ωστόσο η Πειραιώς διατηρεί σαφές προβάδισμα στο ζήτημα της ανάπτυξης και της ασφάλειας, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ υπερέχει σε όλα τα υπόλοιπα θέματα, όπως η διαχείριση και η καταπολέμηση της διαφθοράς, το κοινωνικό κράτος και οι εργασιακές σχέσεις.
Η συμφωνία των Πρεσπών

Στο ερώτημα «Η συμφωνία των Πρεσπών θα είναι προς το συμφέρον της χώρας;» το 54,7% απαντά «όχι», το 9,5% «μάλλον όχι», το 21,4% «ναι», το 11,1% «μάλλον ναι», ενώ το 2,8% απαντά «Δεν γνωρίζω» και το 0,6% δεν απαντά.

Επίσης, το 65,3% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι η χώρα οδεύει «μάλλον προς τη λάθος κατεύθυνση», το 31,2% «Μάλλον προς τη σωστή κατεύθυνση», το 2,7% απαντά «Δεν γνωρίζω», ενώ το 0,9% δεν απάντησε. Για την προσωπική του οικονομική κατάσταση το επόμενο διάστημα το 42,7% πιστεύει ότι θα επιδεινωθεί, το 31,2% ότι θα μείνει ίδια, το 20,2% ότι θα βελτιωθεί, «Δεν γνωρίζω» απάντησε το 5,7%, ενώ δεν απάντησε το 0,2%.

Τα ευρήματα αυτά δεν άρεσαν σε κάποιους στη ΝΔ αλλά και στους χορηγούς τους, όπως το συγκρότημα του κ. Μαρινάκη. Ετσι ανέλαβαν μέσω Βήματος και άλλων μέσων να επιτεθούν στην εταιρεία και να αμφισβητήσουν την αξιοπιστία της.
Στις αιτιάσεις αυτές απάντησε η ίδια η εταιρεία, που επιφυλάσσεται να προφύγει στη δικαιοσύνη. Αναφέρει συγκεκριμένα:
Η απάντηση της εταιρείας

Η εταιρία μας Voxpop Analysis πληροφορήθηκε, σήμερα Κυριακή 3/2/2019/, ότι υπέστη συκοφαντική δυσφήμιση από δημοσιογραφικά site αναφορικά με την πανελλαδική πολιτική έρευνα που διεξήγαγε για λογαριασμό της έγκριτης εφημερίδας Documento.

Ευτυχώς , διαπιστώσαμε ότι δεν μας δυσφήμισε κανένα από τα πρώτα έξι ειδησεογραφικά sites και τα οποία έχουν από 11,5 έως και 32 εκατομμύρια επισκέψεις ανά μήνα. Το σύστημα που πτώχευσε ηθικά τη χώρα συνεχίζει αμετανόητο να διαδίδει ψέματα. Αυτή τη φορά με εργαλείο το πάλαι ποτέ κραταιό in.gr, το οποίο διατηρεί ένα μονοψήφιο κλάσμα της παλαιάς επισκεψιμότητάς του.

Τα υπόλοιπα sites αναπαρήγαγαν απλά την είδηση, κάνοντας δημοσιογραφία. Το in.gr επέλεξε να δημοσιεύσει ένα έωλο , επιστημονικά αστήρικτο και καταφανώς συκοφαντικό άρθρο σε βάρος τη Voxpop Analysis. Άρθρο το οποίο δεν θεώρησε είδηση τα ευρήματα της έρευνας, αλλά το επιστημονικό επιτελείο και την εταιρία που τη διεξήγαγε.

Για εμάς στην Voxpop analysis η είδηση εντοπίζεται στο ότι ένα δημοσιογραφικό site πιστεύει ότι πρέπει ν παίζει το ρόλο εμπορικού διευθυντή αγνώστων εργοδοτών, οι οποίοι ακόμα και σήμερα δεν έχουν αντιληφθεί ότι στη νέα εποχή η κοινωνία της πληροφορίας έχει αυταξία, αυθύπαρκτη υπόσταση και κρίση, οι ίδιοι άνθρωποι και ίδιοι γνωστοί – άγνωστοι ανταγωνιστές της Voxpop Analysis, οι οποίοι τον Ιανουάριο του 2015, τον Ιούλιο του 2015 και τον Σεπτέμβριο του 2015 δημοσίευαν «μαγικές εικόνες» μέχρι και λίγο πριν ανοίξει η κάλπη, οι ίδιοι πρέπει να το πάρουν απόφαση ότι και αυτή τη φορά θα πιουν το πικρό ποτήρι της αλήθειας.

Η Voxpop Analysis και τα στελέχη της εργάζονται με τη μεθοδολογία που απέδωσε με ακρίβεια τα πρόσφατα αποτελέσματα εκλογικών αναμετρήσεων σε Βρετανία και ΗΠΑ. Δυστυχώς και εκεί η πλειοψηφία των δημοσιευμάτων, μέχρι τέλους, πρόβαλε «μαγικές εικόνες». Υπήρξαν όμως και πραγματικές εικόνες οι οποίες αποδόθηκαν αποκλειστικά με τη δική μας μέθοδο.

Το in.gr εκπροσωπεί κάτι που δεν μας ενδιαφέρει και αυτό είναι η νοοτροπία της αμετάβλητης αλήθειας. Της κατοχής της μόνης αλήθειας. Το ξεπέρασε και το ξεπερνά γοργά η ζωή. Στο μέλλον που έρχεται, όπως φαίνεται και σε παρόντα χρόνο, η μεθοδολογία της voxpop analysis είναι η κυρίαρχη επιλογή αξιοπιστίας. Αυτό αποδεικνύει και η επίδειξη πνεύματος προσαρμοστικότητας που επιδεικνύουν ιστορικές εταιρίες του κλάδου και οι οποίες υλοποιούν ολοένα και συχνότερα διαδικτυακές έρευνες. Επί των τεχνικών ισχυρισμών του εργαλειακού συκοφάντη μας κ. Χαραλαμπόπουλου δεν θα μπούμε στον κόπο να του εξηγήσουμε γιατί δεν μπορεί κάποιος να παρακάμψει τις δικλείδες ασφαλείας μια έρευνας της Voxpop Analysis. Αν μπορούσε να κατανοήσει αυτό θα μπορούσε να εξηγήσει και πολλά άλλα, που θα τον απέτρεπαν να παίξει αυτόν τον συκοφαντικό ρόλο που αποτελεί από αύριο αντικείμενο εργασίας της Δικαιοσύνης.

Θα κλείσουμε, μιας και πρώτα περί αστείου άρθρου, με μια παράφραση του τίτλου που χρησιμοποίησε: « από όταν άνοιξαν τα Lidl έκλεισαν πολλά ιστορικά supermarket”.

Υ.Γ. φυσικά και όσοι αναδημοσιεύουν συκοφαντίες σε βάρος της Voxpop Analysis θα πρέπει να αναλογιστούν τις συνέπειες. Είναι κακός σύμβουλος το «σύνδρομο ιδιοκτησίας των θεσμών».

Η απάντηση του εκδότη του Documento Κ. Βαξεβάνη

Με ένα άρθρο με τίτλο «Δημοσκοπήσεις από τα Lidl για δημιουργία εντυπώσεων», το ΒΗΜΑ , σχολιάζει τη δημοσκόπηση του Documento στην οποία εμφανίζεται η ΝΔ να προηγείται μόλις με 2% του ΣΥΡΙΖΑ. Ας προσπεράσουμε την υποτιμητική αναφορά σε ένα διαφημιζόμενο όπως τα Lidl που πληρώνει αδρά τον Δημοσιογραφικό Οργανισμό του Μαρινάκη και ας προχωρήσουμε στην ουσία.

Το ΒΗΜΑ επιλέγει άκομψα, την ημέρα που δημοσιεύει και το ίδιο μια δημοσκόπηση, να κατακρίνει μια άλλη εφημερίδα έχοντας προφανώς κάποιες μεταφυσικές διαβεβαιώσεις για την δική του ασφαλή πρόβλεψη. Ή ο Μαρινάκης μιλά με το Θεό ή εκεί στο ΔΟΜ μασάνε φύλλα καλής ποιότητας και βγάζουν ασφαλείς χρησμούς.

Η εφημερίδα απαξιώνει την εταιρεία VOX POP που κάνει την έρευνα του Documento, παρότι η εταιρεία έχει πιστοποιητικά και μεθοδολογία ESOMAR, λέγοντας πως αυτό δεν έχει ιδιαίτερη σημασία. Σε προηγούμενη ωστόσο δημοσκόπηση της VOX POP η ίδια εφημερίδα είχε κάνει κριτική γιατί δήθεν η VOX POP δεν είχε πιστοποιητικά μέλους της ESOMAR. Αλλά η ουσία δεν βρίσκεται εκεί.

Το ΒΗΜΑ , τα τελευταία χρόνια δεν έχει δημοσιεύσει καμία δημοσκόπηση η οποία να έχει επιβεβαιωθεί από την πραγματικότητα. Η εταιρεία μάλιστα την οποία χρησιμοποιεί για τη δημοσκόπηση που δημοσιεύει σήμερα, ήταν αυτή που λίγες μέρες πριν τις εκλογές του Σεπτεμβρίου του 2015, είχε προβλέψει νίκη της ΝΔ. Το αποτέλεσμα τελικώς ήταν να χάσει η ΝΔ με οκτώ μονάδες διαφορά. Συνεπώς όταν μιλάει το ΒΗΜΑ για δημοσκοπήσεις καλά θα κάνει να μετράει όχι μόνο ποσοστά αλλά κυρίως τις γκάφες.

Οι απρέπειες όμως έχουν και συνέχεια. Στο συγκεκριμένο άρθρο εμφανίζεται φωτογραφία του Υπουργού Νίκου Παππά και του εκδότη του Documento Κώστα Βαξεβάνη με ευθείες αναφορές πως πρόκειται για μαγειρεμένη δημοσκόπηση προς όφελος της κυβέρνησης. Και το γράφει η εφημερίδα του χορηγού της ΝΔ, Βαγγέλη Μαρινάκη, που η σχέση του με το κόμμα πρόσφατα αποκαλύφθηκε πως είναι επί…πληρωμή και μάλλον θα τον φέρει για μία ακόμη φορά αντιμέτωπο με τη Δικαιοσύνη.

Για να καταλήξουμε. Αν λάβουμε υπόψη πως η δημοσκοπική εταιρεία του ΒΗΜΑΤΟΣ έδωσε στις προηγούμενες εκλογές, ποσοστό στη ΝΔ 8% πάνω από το πραγματικό, τότε αφαιρώντας το λάθος στη σημερινή δημοσκόπηση στο ΒΗΜΑ, φαίνεται πως ΒΗΜΑ και Documento συμφωνούν στα ευρήματα. Απλώς πρέπει να αφαιρέσουν το σύνηθες καπέλο. \

ΥΓ Φυσικά παραμένει η απορία γιατί μια εφημερίδα που δημοσιεύει δημοσκόπηση αντί να στηρίξει τη δημοσκόπηση της την ενδιαφέρει αν άλλες δημοσκοπήσεις είναι αναξιόπιστες.

Σημ. Στη φωτογραφία η δημοσκόπηση της εταιρίας με την οποία συνεργαζόταν το Βήμα, τον Σεπτέμβριο του 2015 που έδειχνε μπροστά τη ΝΔ και τελικά έχασε με 8 μονάδες.

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here