Το σκάνδαλο Volkswagen με τους ρύπους ανησυχεί και τον ΟΗΕ-Διαφάνεια ζητεί η Μέρκελ

Eκρηκτικές διαστάσεις προσλαμβάνει το σκάνδαλο της Volkswagen καθώς η εταιρία ανακοίνωσε σήμερα ότι 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα ανά τον κόσμο είναι εξοπλισμένα με το λογισμικό παραποίησης των μετρήσεων των ρύπων που ανακαλύφθηκε στις ΗΠΑ.

Ανησυχία ΟΗΕ

Την έντονη ανησυχία του εξέφρασε την Τρίτη ο ΟΗΕ για το σκάνδαλο του ομίλου Volkswagen με τους κινητήρες ντίζελ και κάλεσε τη γερμανική εταιρεία να «συνεργαστεί πλήρως» στην διερεύνηση της υπόθεσης.

«Η αυτοκινητοβιομηχανία οφείλει να είναι ένας εταίρος μας στις προσπάθειές μας (…) για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής», υπογράμμισε ο εκπρόσωπος του ΟΗΕ Στεφάν Ντουζαρίτς.

Σημειώνοντας ότι αυτή η υπόθεση εξαπάτησης των ρυθμιστικών αρχών που πραγματοποιούν τους ελέγχους για εκπομπές ρύπων των κινητήρων αποτελεί ήδη το αντικείμενο μιας ποινικής έρευνας στις ΗΠΑ  ο εκπρόσωπος του Οργανισμού εξέφρασε την ευχή, η εταιρεία να συνεργαστεί πλήρως και να επιλύσει το ζήτημα.

 

Η μετοχή της εταιρίας κατρακυλά για δεύτερη ημέρα. Είναι αξιοσημείωτο ότι η αξία των μετοχών της εταιρείας μειώθηκε κατά τουλάχιστον 25 δισ. ευρώ – το ένα τρίτο της χρηματιστηριακής της αξίας.  Επιπλέον, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο απειλείται με πρόστιμο 18 δισ. δολαρίων από τις αμερικανικές αρχές, άσκηση δίωξης κατά στελεχών της και υποβολή μηνύσεων από πελάτες και μετόχους.

Μέρκελ: Να ξεκαθαρίσει η υπόθεση

«Με δεδομένη τη δύσκολη κατάσταση, το θέμα είναι τώρα να υπάρξει πλήρης διαφάνεια, να ξεκαθαρίσει ολόκληρη η υπόθεση» δήλωσε η Μέρκελ σε δημοσιογράφους στο Βερολίνο.

Η καγκελάριος υπογράμμισε πως ο γερμανός υπουργός Μεταφορών Αλεξάντερ Ντόμπριντ βρίσκεται σε στενή επαφή με τον όμιλο του Βόλφσμπουργκ (βόρεια Γερμανία), που ήταν μέχρι τώρα ένα καύχημα της γερμανικής βιομηχανίας. Ο Ντόμπριντ είχε από χθες συνομιλίες με τον επικεφαλης της Volkswagen Μάρτιν Βίντερκορν, ο οποίος βρίσκεται στο εδώλιο του κατηγορουμένου, σύμφωνα με τον γερμανικό Τύπο.

«Ο υπουργός Μεταφορών βρίσκεται σε στενή επαφή με την εταιρεία, την Volkswagen. Και ελπίζω ότι τα γεγονότα θα τεθούν στο τραπέζι το συντομότερο δυνατόν» τόνισε η καγκελάριος Μέρκελ.

Μέχρι στιγμής η ύπαρξη του λογισμικού είχε διαπιστωθεί σε 500.000 αυτοκίνητα VW και Audi που είχαν πωληθεί στις ΗΠΑ. Μάλιστα η Volkswagen, όπως επιβεβαίωσε εκπρόσωπός της, σταμάτησε μέχρι νεωτέρας τις πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων, τετρακύλινδρων μοντέλων VW και Audi στις ΗΠΑ όπου ξέσπασε αρχικά το σκάνδαλο, ενώ έχει υπολογίσει ένα ποσό της τάξης των 6,5 δισ ευρώ, προκειμένου να καλύψει πιθανές ζημιές που θα προκύψουν από το σκάνδαλο.

«Εσωτερικές έρευνες έδειξαν ότι το συγκεκριμένο λογισμικό είναι παρόν και σε άλλα οχήματα ντίζελ του ομίλου» αναφέρεται σε ανακοίνωση της Volkswagen, της μητρικής εταιρείας της μάρκας VW, αλλά και των Audi, Skoda, Seat και Porche.

Η παραποίηση με στόχο τη χειραγώγηση των αντιρυπαντικών ελέγχων αφορά τους κινητήρες ντίζελ τύπου EA189, κατά συνέπεια «περί τα 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα παγκοσμίως», διευκρινίζεται στην ανακοίνωση.

Η Volkswagen δίνει στην ανακοίνωσή της τη διαβεβαίωση ότι εργάζεται εντατικά για την αποκατάσταση των ανωμαλιών με τη λήψη τεχνικών μέτρων.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου στις ΗΠΑ Μάικλ Χορν παραδέχθηκε κατά τη διάρκεια εκδήλωσης στο Μπρούκλιν σήμερα ότι η εταιρεία «τα έκανε θάλασσα» και ότι αποδείχθηκε ανέντιμη απέναντι τις ρυθμιστικές αρχές και τους πελάτες της.

Γαλλία και Ιταλία διαμηνύουν ότι κρίνουν απαραίτητη τη διεξαγωγή έρευνας για τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, η δε Νότια Κορέα καλεί τους εκπροσώπους της εταιρείας για συνομιλίες.

Κομισιόν: Πρόωρο να ληφθούν μέτρα «άμεσης επιτήρησης»

Από την πλευρά της,  η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έκρινε σήμερα ότι είναι πρόωρο να ληφθούν «μέτρα άμεσης επιτήρησης» στην Ευρώπη μετά τις αποκαλύψεις για την παραποίηση των τιμών εκπομπής ρύπων από την γερμανική Volkswagen στις ΗΠΑ.

«Οι έρευνες βρίσκονται σε εξέλιξη σε ό,τι αφορά τη Volkswagen τόσο στις ΗΠΑ όσο και στη Γερμανία» ανέφερε με γραπτή απάντηση στο Γαλλικό Πρακτορείο εκπρόσωπος της Κομισιόν.

«Άρα είναι πρόωρο να σχολιάσει κανείς εάν απαιτούνται άμεσα και ειδικά μέτρα επιτήρησης στην Ευρώπη και εάν τα οχήματα που πουλήθηκαν από τη Volkswagen στην Ευρώπη επηρεάστηκαν επίσης», πρόσθεσε η εκπρόσωπος Λουσιά Κοντέ, διαβεβαιώνοντας ότι η Κομισιόν αντιμετωπίζει το θέμα «πολύ σοβαρά».

«Πρέπει να φθάσουμε στο βάθος του θέματος» υποσχέθηκαν οι Βρυξέλλες.

«Για το καλό των καταναλωτών και του περιβάλλοντός μας, χρειαζόμαστε να είμαστε σίγουροι ότι η βιομηχανία σέβεται αυστηρά τα καθορισμένα όρια για την εκπομπή ρύπων» υπογράμμισε η εκπρόσωπος.

Οι εθνικές αρχές των κρατών-μελών είναι υπεύθυνες για την έγκριση του οχήματος και το σεβασμό των ορίων, διευκρίνισε η Κοντέ, προσθέτοντας ότι η ΕΕ «είναι έτοιμη να συγκαλέσει μια συνεδρίαση με τις εθνικές αρχές» πάνω στο θέμα αυτό, χωρίς, ωστόσο, να δώσει συγκεκριμένη ημερομηνί

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here