Τι αλλαγές φέρνει το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που κατατέθηκε στη Βουλή

Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις», που περιλαμβάνει ρυθμίσεις και για τις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης, κι έχει ξεσηκώσει σωρεία αντιδράσεων την εκπαιδευτική κοινότητα.

Υπενθυμίζεται ότι ομοσπονδίες, φορείς και σύλλογοι εκπαιδευτικών ζητούσαν την απόσυρση του νομοσχεδίου, καταλογίζοντας έλλειψη διάθεσης διαλόγου στο υπουργείο Παιδείας, καθώς το νομοσχέδιο τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση εν μέσω πανδημίας και περιοριστικών μέτρων.

Η συζήτηση του νομοσχεδίου στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής θα ξεκινήσει την ερχόμενη Δευτέρα 1η Ιουνίου.

Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων διατάξεις όπως:

  •  Πιλοτική εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας στο νηπιαγωγείο και αύξηση των ωρών διδασκαλίας στις δύο πρώτες τάξεις του Δημοτικού.
  • Στο Γυμνάσιο, αυξάνονται τα εξεταζόμενα μαθήματα από 4 που είναι σήμερα σε 7, ενώ για την προαγωγή από τη μια τάξη στην άλλη θα απαιτείται ο βαθμός 10 σε κάθε μάθημα ή 13 στο μέσο όρο μέχρι 4 μαθήματα κάτω από τη βάση. Οι επαναληπτικές εξετάσεις θα διεξάγονται μόνο τον Σεπτέμβριο.
  • Στο Λύκειο, επανέρχεται η Τράπεζα Θεμάτων από την επόμενη σχολική χρονιά. Αυξάνεται ο μέσος όρος προαγωγής/απόλυσης από 9,5 σε 10. Οι επαναληπτικές εξετάσεις για τη Γ΄ Λυκείου θα γίνονται Ιούνιο, ενώ στις υπόλοιπες τάξεις τον Σεπτέμβριο.
  • Αυξάνονται τα εξεταζόμενα μαθήματα στη Β’ και τη Γ΄ Λυκείου, εκτός από την Α’ Λυκείου που παραμένουν 8. Στη Β΄ Λυκείου οι μαθητές θα εξετάζονται σε 7 μαθήματα (από 6) και στη Γ’ Λυκείου σε πέντε από τέσσερα που είναι σήμερα. Το επόμενο διάστημα επανέρχονται με υπουργικές αποφάσεις οι συντελεστές βαρύτητας στις πανελλαδικές.
  • Μειώνονται από τέσσερις σε τρεις οι ομάδες προσανατολισμού: α) Ανθρωπιστικές Επιστήμες, β) Θετικές Σπουδές και Σπουδές Υγείας και γ) Σπουδές Οικονομίας και Πληροφορικής.
  • Αντικαθίσταται στη Θεωρητική κατεύθυνση η Κοινωνιολογία από τα Λατινικά (2021-2022 )
  • Ακόμη:
  • Επανέρχεται η διαγωγή στους απολυτήριους τίτλους της δευτεροβάθμιας.
  • Διατηρείται το ισχύον πλαίσιο εισαγωγής στα Πρότυπα (με εξετάσεις) και Πειραματικά (με κλήρωση) Σχολεία.
  • Ξεκινά αυτοαξιολόγηση και εξωτερική αξιολόγησης των σχολικών μονάδων.
  • Από το σχολικό έτος 2020-2021, κάθε σχολική μονάδα οφείλει να έχει εγκεκριμένο εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας.
  • Εισάγεται  ο θεσμός του Συμβούλου Σχολικής Ζωής και πρόβλεψη λήψης μέτρων πρόνοιας, για την πρόληψη, την αντιμετώπιση και την καταστολή του σχολικού εκφοβισμού.
  • Προβλέπεται ρύθμιση για τους διορισμούς των εκπαιδευτικών και των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ).
  • Συστήνεται νέο Μητρώο Εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτισης για τα Δημόσια ΙΕΚ.
  • Ορίζεται εκ νέου η διαδικασία εκλογής των υποψηφίων για την ανάδειξη στα αξιώματα του Πρύτανη και των Αντιπρυτάνεων των ΑΕΙ.
  • Αλλάζει το σύστημα μετεγγραφών φοιτητών. Καθιερώνεται βάση ακαδημαϊκού κριτηρίου» και δεν θα εισέρχονται σε τμήματα αιτούντες μετεγγραφών που έχουν γράψει λιγότερα από 2.750 μόρια από τη βάση εισαγωγής του κάθε τμήματος.
  • Προβλέπεται σύσταση ξενόγλωσσων προγραμμάτων σπουδών με δίδακτρα και ίδρυση θερινών προγραμμάτων σπουδών σύντομης διάρκειας
Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here