Τα funds χτυπάνε την ελληνική Folli Follie – Ο άνθρωπος που ξεκίνησε απο τη Λαμία για να απλωθεί στη Νέα Υορκη και στο Χονγκ Κονγκ

Οι διαχειριστές του αντισταθμιστικού αμοιβαίου κεφαλαίου (hedge fund) Quintessential Capital Management έχεουν κηρύξει μετά μανίας τον πόλεμο στην ελληνική εταιρεία κοσμημάτων Folli Follie, και εκείνη διερευνά ποιοι “απέκτησαν παράνομο όφελος από την παραπλανητική έκθεση του fund που διασύρει την εταιρεία»

Συγκεκριμένα, οι διαχειριστές υποστηρίζουν ότι η εταιρεία δεν πάει καλά και έφτασαν στο σημείο «να την στήσουν» μία ώρα έξω από το κατάστημά της στη Νέα Υόρκη όπου λένε ότι «δεν μπήκε σε αυτό το διάστημα ούτε ένας πελάτης» και παράλληλα «επικήρυξαν» το θέμα, ζητώντας απο οιονδήποτε γνωρίζει καταστήματα της Folli Follie  στις ΗΠΑ να τους στείλει μια φωτογραφία -οι διαχειριστές υποστηρίζουν ότι η Folli Follie έχει πλέον μόνον 289 καταστήματα και όχι 586 όπως υποστηρίζει η εταιρεία και  επιμένουν  ότι το κατάστημα στο οποίο δεν μπαίνει ψυχή να ψωνίσει στη Νέα Υόρκη είναι το μοναδικό στις ΗΠΑ.

Η εταιρεία έχει άνοιγμα εκατοντάδων εκατομμυρίων και μετά την έκθεση των διαχειριστών η μετοχή της έκανε βουτιά προς τα κάτω.

Τα Folli Follie  ξεκίνησαν από έναν Λαμιώτη με επειχειρηματικό δαιμόνιο που παντρεύτηκε μια γυναίκα που είχε πάθος με τα χειροποίητα κοσμήματα και σκέφτηκε να καλύψει το κενό ανάμεσα στα πάμφθηνα-πρόχειρα  faux bizoux και στο ακριβό κόσμημα με μια μεσαία κατηγορία (τότε ανύπαρκτη) ποιοτικών αλλά σχετικά φτηνών κοσμημάτων και αξεσουάρ.

ΤΙ ΑΠΑΝΤΑ Ο ΟΜΙΛΟΣ

Σε ανακοίνωσή του ο όμιλος αναφέρει τα εξής:

«Το δημοσίευμα της Quintessential Capital Management είναι ανυπόστατο, ψευδές, συκοφαντικό και παραπλανητικό με άμεσο αποτέλεσμα τη ζημία των συμφερόντων της εταιρείας και των μετόχων της. Έχει  ήδη ανατεθεί  στους νομικούς συμβούλους μας να κινηθούν με οποιοδήποτε τρόπο κρίνουν σκόπιμο προκειμένου να προασπίσουν, σε αστικό και ποινικό επίπεδο, τα δικαιώματα της Εταιρείας, των μετόχων της και εν γένει του επενδυτικού κοινού”.

Η διοίκηση του Folli Follie Group παραθέτει τις απαντήσεις της επί των ισχυρισμών της επίμαχης έκθεσης του fund:

Για τα σημεία πώλησης (το fund  αναφέρει στην έκθεσή του ότι είναι σημαντικά λιγότερα από το αναμενόμενο”) η  Folli Follie απαντά ότι το 2016 τα σημεία λιανικής πώλησης ήταν 634. Το 2017 μειώθηκαν σε  587

Η διοίκηση σημειώνει ότι κατά τη συνήθη πορεία της επιχειρηματικής της δραστηριότητας και στο πλαίσιο της διαδικασίας διαρκούς ανανέωσης και αναβάθμισης, του επαναπροσδιορισμού, καθώς και της επανεξέτασης της παρουσίας της στα καταστήματα συμβατικού τύπου και επίσης, λόγω της αυξανόμενης διείσδυσης στον χώρο των διαδικτυακών πωλήσεων, μείωσε κατά τη διάρκεια των ετών 2016 και 2017, για το brand της Folli Follie, τα Σημεία Λιανικής Πώλησης (Points of Sales) κατά 47, φθάνοντας έτσι τον αριθμό 587 Σημείων Λιανικής Πώλησης μέχρι το τέλος του 2017.

Η εταιρεία αναφέρει «αδυνατούμε να κατανοήσουμε με ποιο τρόπο η QCM εσκεμμένα δηλώνει ότι τα Σημεία Λιανικής Πώλησής μας είναι 289, με δεδομένο το γεγονός ότι στο τέλος του 2017 τα Σημεία Λιανικής Πώλησης που βρίσκονταν σε λειτουργία ήταν 587 (συμπεριλαμβανομένων των boutiques, shop in shop, counters, outlets, αφορολόγητων και φορολογημένων πωλήσεων σε αεροδρόμια, καθώς και πωλήσεων πτήσεων μέσω αεροπορικών εταιρειών, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τα brands της Links of London και τα λοιπά brands)”.

Στον ισχυρισμό των διαχειριστών ότι έκαναν επιτόπιους ελέγχους σε καταστήματα και διαπίστωσαν ανυπαρξία ορισμένων από αυτά ή έλλειψη πελατείας,  η εταιρεία απαντά ότι στις ΗΠΑ «τα καταστήματα στη Madison and Soho έχουν αναβαθμιστεί κάτω από το νέο store concept του FF Brand και έχουν μεταφερθεί στο Νέο Παγκόσμιο Κέντρο Εμπορίου, H QCM σκοπίμως παραλείπει να το γεγονός αυτό”.

Στον ισχυρισμό ότι η εταιρεία έχει μειωμένη διαδικτυακή παρουσία η Folli Fiollie  απαντά ότι  η σύγκριση που έγινε μεταξύ της Folli Follie και των ανταγωνιστών της «είναι παραπλανητική καθώς εστιάζει στο Instagram και στο Facebook τα οποία δεν χρησιμοποιούνται στην Κίνα διότι έχουν απαγορευτεί. Το αποτύπωμα της εταιρείας στα social media θα έπρεπε αντ’ αυτού να μετρηθεί με βάση τον αριθμό των “followers” της στο κινεζικό κοινωνικό δίκτυο Weibo. Στη συγκεκριμένη πλατφόρμα ο αριθμός των “followers” της εταιρείας σε σύγκριση με αυτόν των ανταγωνιστών της παρουσιάζει μια διαφορετική και πιο ακριβή εικόνα:

Weibo
Folli Follie: 442.000
Pandora: 38.000
Kate Spade: 240.000
Michael Kors: 667.000

«Ως προς τη συσχέτιση ανάμεσα στην κίνηση στις ιστοσελίδες της Folli Follie και στις πωλήσεις μέσω των ψηφιακών της καναλιών, η εταιρεία αναφέρει ότι η Quintessential κάνει άλλη μία παραπλανητική υπόθεση καθώς αγνοεί τις πωλήσεις από ιστοσελίδες τρίτων (αγορές-marketplaces) οι οποίες έχουν τεθεί στο επίκεντρο της στρατηγικής της εταιρείας για τις διαδικτυακές λιανικές πωλήσεις. Η Folli Follie, από νωρίς αντιλήφθηκε τη διείσδυση και τη δύναμη των τοπικών αγορών για την προώθηση των διαδικτυακών της πωλήσεων στην Κίνα και για αυτό έχει επενδύσει επιτυχώς στην παρουσία της εκεί την τελευταία πενταετία, αντλώντας σχεδόν των σύνολο των διαδικτυακών της εσόδων από τις συγκεκριμένες αγορές”.

Για τις κινεζικές θυγατρικές που φέρονται να έχουν λιγότερα έσοδα απο όσα παρουσιάζονται, η εταιρεία απαντά ότι οι πωλήσεις 1 δισ. δολ. αφορούν στις ενοποιημένες λιανικές και χονδρικές πωλήσεις στην περιοχή Ασίας – Ειρηνικού και περιλαμβάνουν όλα τα κανάλια λιανικών, χονδρικών, αεροπορικών και duty free επιχειρήσεων σε όλες της χώρες της περιοχής Ασίας – Ειρηνικού και όχι μόνο στην Κίνα. Οι δύο κινεζικές θυγατρικές που αναφέρονται στην έκθεση,αποτελούν μόνον  με ένα μέρος των λιανικών δραστηριοτήτων στην  περιοχή Ασίας – Ειρηνικού.

Η έκθεση  εκφράζει επίσης σοβαρές επιφυλάξεις για τους ελεγκτές της εταιρείας. Η Folli Follie αναφέρει ότι είναι ικανοποιημένη από τις εταιρείες ελέγχου και δεν θέλει να ξοδέψει περισσότερα χρήματα στον τομέα αυτόν.

Ο ΛΑΜΙΩΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ

Η εταιρεία ξεκίνησε απο τη Λαμία από τον επιχειρηματία Δημήτρη Κουτσολιούτσο που πλέον έχει κατοικίες στην Εκάλη, στο Χονγκ Κονγκ και ένα  υπερπολυτελές εξοχικό στις Σπέτσες. Το πρακτορείο Bloomberg, τον ανέδειξε το 2014 ως έναν αναδυόμενο δισεκατομμυριούχο και τον συμπεριέλαβε στον σχετικό δείκτη που καταρτίζει. Ο Δημήτρης Κουτσολιούτσοςελέγχει το 36% του ομίλου FF Group (Folli Follie), ποσοστό που αποτιμάται σε περίπου 1 δισ. δολάρια. Ο Κουτσολιούτσος σπούδασε Οικονομικές επιστήμες στο πανεπιστήμιο του Μιλάνου, και σταδιακά δημιούργησε έναν επιχειρηματικό κολοσσό με πολυεθνική δραστηριότητα. Ανοιξε το πρώτο του κατάστημα στο Κολωνάκι, το 1982.

Τα καταστήματα διαδέχονται το ένα το άλλο και τα προϊόντα Folli Follie, γνωρίζουν τρομακτική επιτυχία. Τα ηνία  αναλαμβάνει ο γιος του ιδρυτή Τζώρτζης Κουτσολιουτσος που γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Μιλάνο. Αυτός έκλεισε συνεργασίες με δεκάδες αεροπορικές εταιρείες, που πωλούν προϊόντα της Folli Follie στις πτήσεις τους, όπως και µε διεθνή αεροδρόμια, στα οποία δημιούργησε καταστήματα της FF.

Απευθύνθηκε επίσης σε κεντρικά καταστήματα στο Τόκιο και άλλες ιαπωνικές πόλεις και επεισε να πουλούν τα Folli Follie χρησιμοποιωντας τη φράση  «Crazy for Greece» και προβάλλοντας την ελληνική ταυτότητα της εταιρίας..

Στις αρχές του 2000, βάζει πλώρη για την αχανή αγορά της Κίνας, μεταφέροντας την παραγωγή στο Χονγκ Κονγκ. Το πείραμα πετυχαίνει και η FF, ανοίγει το ένα υποκατάστημα μετά το άλλο και (σύμφωνα με την εταιρεία) απο εκεί περνούν  2,5 εκατομμύρια καταναλωτές.

Οταν η εταιρεία έχει αποκτήσει 250 καταστήματα σε όλο τον κόσμο, συνεταιρίζεται με την  κινεζική εταιρεία Fosun, που παίρνει θέση στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας με ποσοστό άνω του 13%.

Οι δουλειές πάνε πολύ καλά και η οικογένεια Κουτσολιούτσου επενδύει στα Καταστηματα Αφορολογήτων Ειδών(KAE), αρχικά με συνέταιρο τον Πάνο Γερμανό. Αργότερα εξαγοράζει το ποσοστό του Γερμανού και η οικογένεια Κουτσολιούτσου γίνεται ο βασικός μέτοχος

Ακολουθεί η εξαγορά της αγγλικής εταιρίας κοσμημάτων Links Of London, που κατέχει παρουσία στη Βρετανία αλλά και προοπτική να αποτελέσει όχημα στις ΗΠΑ. Αργότερα έρχεται και η εξαγορά της ελληνικής εισηγμένης Elmec Sport, μέσω της οποίας η οικογένεια αποκτά πρόσβαση στα πολυκαταστήματα Attica και Factory Outlet, σε μια μεγάλη γκάμα αντιπροσωπειών μεγάλων σημάτων ένδυσης (Ermenegildo Zegna, Calvin Klein κ.α.) και σημαντική διείσδυση σε Ρουμανία και Βουλγαρία.  Είχε συζητηθεί να αγοράσει και την επίσης ελληνική εταιρία παιδικών ρούχων Lapin, αλλά αυτό δεν έγινε.

 

Η οικονομική κρίση  έφερε τα πάνω-κάτω σε όλες τις επιχειρήσεις. Ο δανεισμός του ομίλου θεωρείται πλέον πολύ υψηλός και ίσως δύσκολα αντιμετωπίσιμος. Η εταιρεία προχωρεί σε αναδιάρθρωση και συγχωνεύει τις εισηγμένες Folli Follie, ΚΑΕ και Elmec Sport. Η διοίκηση του ομίλου αρχίζει να κάνει λόγο για παράλληλη εισαγωγή στο Χρηματιστήριο της Σαγκάης, προκειμένου να βρει ανάσες ρευστότητας, αλλά δεν προχωρά στο σχέδιο ενώ εντείνονται οι πιέσεις για περικοπές. Η οικογένεια  το 2013 προχωρά στην πώληση  των ΚΑΕ στην ελβετική Dufry

Πολλοί λένε ότι απο ανάγκη «ο Κουτσολιούτσος έδωσε «κοψοχρονιά τα ΚΑΕ, προσπαθώντας να βρει ρευστό».

«Οχι, απεναντίας  πουλώντας τα ΚΑΕ εξοφλήσαμε στην ουσία το σύνολο του κόστους των προηγούμενων εξαγορών μας. Είναι σαν να πήραμε τζάμπα όλες τις υπόλοιπες δραστηριότητες μας. Μια από αυτές είναι και η συνεργασία με τον γνωστό τουρκικό όμιλο Κοτς, με τον οποίο μοιραζόμαστε το δικαίωμα εκμετάλλευσης μαρινών στο Αιγαίο» απαντά ο Κουτσολιούτσος.

Η εταιρεία δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 30 χώρες με  4.800 εργαζόμενους  σε όλο τον κόσμο. Εχει την αντιπροσωπεία των Ermenegildo Zegna, Juicy Couture, Nike, Converse, Samsonite, Guess, Calvin Klein and G-Star

Μέσω της συνεργασίας του με την Dufry, που πήρε τα ΚΑΕ,  πωλεί  προϊόντα σε περισσότερα από 1.650 καταστήματα σε αεροδρόμια, κρουαζιερόπλοια, λιμάνια και άλλες τουριστικές τοποθεσίες σε 58 χώρες.

 

 

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here