ΣΥΡΙΖΑ: Εκατομμύρια στην επικοινωνία, ελάχιστα στην πραγματική μάχη κατά του ιού

Για «χορό εκατομμυρίων ευρώ κρατικού χρήματος από Μαξίμου και Περιφέρειες, για επικοινωνιακές εκστρατείες εν μέσω της πανδημίας του κορωνoϊού», κάνουν λόγο 45 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ σε ερώτησή τους που απευθύνεται στον Υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργό και στον Υπουργό Εσωτερικών.

Οι βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης σημειώνουν πως, «παρά το ότι, τόσο οι δημόσιοι όσο και οι ιδιωτικοί ραδιοφωνικοί και τηλεοπτικοί σταθμοί ελεύθερης λήψης, πανελλήνιας και περιφερειακής εμβέλειας, υποχρεούνται να μεταδίδουν δωρεάν ενημερωτικά μηνύματα για την προστασία της δημόσιας υγείας και τα μέτρα για την αποφυγή της διασποράς του κορωνοϊού, εντούτοις η κυβέρνηση αποφάσισε πως είναι απαραίτητη η επικοινωνιακή εκστρατεία, μέσω ανάθεσης υπηρεσιών επικοινωνίας και ενημέρωσης, κατά παρέκκλιση των κείμενων εθνικών διατάξεων και έως το Σεπτέμβριο του 2020.

Η συνολική δαπάνη της εκστρατείας ενημέρωσης ανέρχεται, αρχικά, στα 11 εκατομμύρια ευρώ και με απόφαση του Υφυπουργού στον Πρωθυπουργό και Κυβερνητικού Εκπροσώπου ανατέθηκε σε ιδιωτική εταιρεία, κατά παρέκκλιση των κείμενων διατάξεων, η παροχή υπηρεσιών επικοινωνίας και ενημέρωσης για την πρόληψη και αποφυγή διάδοσης του κορωνοϊού, αντί τιμήματος 3% επί της τελικής συνολικής δαπάνης εκστρατείας επικοινωνίας και ενημέρωσης και συμβατική διάρκεια μέχρι 31 Μαϊου 2020.

Στην κατανομή της συνολικής δαπάνης συμπεριλαμβάνονται και τα τοπικά και περιφερειακά ΜΜΕ κάθε κατηγορίας. Ωστόσο, τις προηγούμενες ημέρες, με απόφαση του Υφυπουργού στον Πρωθυπουργό, εγκρίθηκαν Προγράμματα Επικοινωνιακής Προβολής 7  Περιφερειών της χώρας, για το 2020, συνολικού ύψους 13,5 εκ ευρώ (Αττικής 2.471.885,27 ευρώ, Θεσσαλίας 630.000 ευρώ, Κρήτης 2.500.000 ευρώ, Πελοποννήσου 1.200.000 ευρώ, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης 1.845.231,20 ευρώ, Κεντρικής Μακεδονίας 930.311,26 ευρώ και Νοτίου Αιγαίου 4.066.000 ευρώ).

Τα παραπάνω ποσά  που εγκρίθηκαν, αφορούν 7 μόνο από τις 13 Περιφέρειες της χώρας. Αν προστεθούν και τα προγράμματα επικοινωνίας των υπολοίπων 6 Περιφερειών και στα ποσά αυτά  προστεθούν επίσης και τα ποσά που αφορούν στην επικοινωνιακή πολιτική  των Ειδικών Υπηρεσιών Διαχείρισης Ε.Π. των Περιφερειών και του ευρύτερου δημοσίου τομέα, τότε φτάνουμε σε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ.

Δηλαδή δαπανώνται εκατομμύρια ευρώ για την επικοινωνιακή πολιτική, τη στιγμή που καταγράφονται τεράστιες ελλείψεις, τόσο σε μέσα ατομικής προστασίας ( μάσκες κλπ.) και σε διαγνωστικά tests, όσο και σε ανθρώπινο δυναμικό (γιατρούς και νοσηλευτές) στα Νοσοκομεία όλης της χώρας.

Μάλιστα, όπως καταγγέλλει η Ομοσπονδία Συλλόγων Υπαλλήλων Αιρετών Περιφερειών Ελλάδας (Ο.Σ.Υ.Α.Π.Ε), μόνο για την επικοινωνιακή πολιτική των Περιφερειών της χώρας δαπανώνται ποσά διπλάσια από αυτά που θα δοθούν στα Νοσοκομεία για την προμήθεια εξοπλισμού ΜΕΘ (9.000.000 ευρώ περίπου) ή περισσότερα από ό,τι θα δοθεί για την πρόσληψη προσωπικού για την στελέχωση των επιπλέον κλινών ΜΕΘ ( 14.000.000 ευρώ περίπου).  Η Ο.Σ.Υ.Α.Π.Ε καλεί την κυβέρνηση να σταματήσει αυτή την τακτική και ζητά να καλυφθούν όλες οι ανάγκες σε υγεία και πρόνοια και να ληφθούν ολοκληρωμένα μέτρα προστασίας της υγείας όλου του λαού.

  • Την στιγμή που επισημαίνεται καθημερινά από αρμόδιους κυβερνητικούς παράγοντες η σημασία της ατομικής ευθύνης και ζητείται από όλους τους πολίτες «να βάλουν πλάτη»,
  • την στιγμή που η κυβέρνηση επεξεργάζεται σενάρια για μείωση των μισθών των δημοσίων υπαλλήλων και περικοπή των συντάξεων για να κλείσουν «οι τρύπες» που ανοίγουν στον κρατικό προϋπολογισμό,
  • την στιγμή που πλήθος ελεύθερων επαγγελματιών, αυτοαπασχολούμενων και εργαζομένων ουσιαστικά βγαίνουν στην ανεργία, με επιδόματα στήριξης αντί αμοιβών, με «εκπαιδευτικά» επιδόματα των 600 ευρώ για πρόγραμμα κατάρτισης, με εφαρμογή των απαράδεκτων μέτρων αναστολής συμβάσεων εργασίας και της εκ περιτροπής εργασίας, με μείωση μισθών των εργαζομένων κατά 50%,

Την ίδια στιγμή, το δημόσιο χρήμα για επικοινωνία ρέει άφθονο από το Μαξίμου και τις Περιφέρειες και μάλιστα με αδιαφανή κριτήρια, σε μια συγκυρία που κάθε ευρώ δημοσίου χρήματος θα έπρεπε να δαπανάται στοχευμένα, με σύνεση και φειδώ, με πρώτη προτεραιότητα τη λήψη μέτρων για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας, των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων, (μεταξύ των οποίων και τα ΜΜΕ), που πλήττονται από την κρίση.

Στο πλαίσιο αυτής της επικοινωνιακής εκστρατείας, γινόμαστε μάρτυρες μιας πρωτοφανούς τηλεοπτικής καταιγίδας, με παρωχημένα τηλεοπτικά σποτ σε τηλεοπτικά μέσα εθνικής εμβέλειας που έχουν φτιαχτεί πολύ πριν την απαγόρευση κυκλοφορίας, με καταχωρίσεις σε έντυπα (εφημερίδες, περιοδικά κλπ), με ραδιοφωνικά μηνύματα, με καταχωρίσεις σε sites, με την κυκλοφορία, ακόμη και ειδικών εντύπων με προκλητικά πρωτοσέλιδα- »αγιογραφίες» των μελών της κυβέρνησης».

Για τους λόγους αυτούς ρωτούν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ τους Υπουργούς:

  1. Με ποια κριτήρια κατανέμεται από την ιδιωτική διαφημιστική εταιρεία η συνολική δαπάνη των 11 εκατομμυρίων ευρώ της εκστρατείας ενημέρωσης στα τοπικά, περιφερειακά και εθνικά  ΜΜΕ της χώρας;
  2. Από ποιους λόγους υπαγορεύθηκε η παράταση της εκστρατείας επικοινωνίας και ενημέρωσης, κατά παρέκκλιση των κείμενων διατάξεων, για 6 μήνες από την έναρξη ισχύος της ΠΝΠ της 20ης-3-2020, δηλαδή αντί για την 31η Μαΐου 2020 που προβλεπόταν ως καταληκτική ημερομηνία από την ΠΝΠ της 14ης-3-2020, την 21 Σεπτεμβρίου του 2020;
  3. Προτίθεστε να προβείτε σε αύξηση του αρχικού ποσού των 11 εκατομμυρίων που προβλεπόταν αρχικά για την εκστρατεία ενημέρωσης, η οποία αρχικά έληγε την 31η-5-2020;
  4. Με ποια κριτήρια εγκρίνονται και χρηματοδοτούνται τα  προγράμματα επικοινωνιακής προβολής των Περιφερειών της χώρας για το 2020, ύψους δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ;
  5. Είναι δυνατόν να δαπανώνται για την επικοινωνιακή πολιτική, μόνο των Περιφερειών της χώρας, ποσά διπλάσια απ’ όσα θα δοθούν στα Νοσοκομεία για την προμήθεια εξοπλισμού ΜΕΘ (9.000.000 ευρώ).
  6. Είναι δυνατόν να δαπανώνται για την επικοινωνιακή πολιτική περισσότερα από ό,τι θα δοθούν για την πρόσληψη προσωπικού για την στελέχωση των επιπλέον κλινών ΜΕΘ (14.000.000 ευρώ)

Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων

  • Να προσκομισθεί αναλυτική κατάσταση των τοπικών, περιφερειακών και εθνικών ΜΜΕ που χρηματοδοτούνται
  • Να προσκομισθούν τα προγράμματα επικοινωνιακής προβολής των 7 περιφερειών που έχουν ήδη εγκριθεί και κάθε άλλο σχετικό έγγραφο.
Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here