Σταμάτησε να ανεβαίνει το IQ διεθνώς – «Κολλήσαμε»

Αν και όλο και περισσότεροι εισάγονται παγκοσμίως στην τριτοβάθμια εκπαίδευση -σε ανωτέρα και ανωτάτη- ο δείκτης νοημοσύνης παρουσιάζει διεθνώς κάμψη.

 

Νορβηγοί ερευνητές πιστεύουν ότι πρέπει να ευθύνεται κάτι περιβαλλοντικοί, το χλώριο στο νερό, η παροχή κατωτέρου επιπέδου παιδείας, το λιγότερο διάβασμα, το πολύωρο διαδίκτυο κ.λπ.  γιατί δεν μπορουν να «κατεβάσουν» καμια καλύτερη ιδέα. Η έρευνά τους δημοσιεύεται στην Επιθεώρηση Proceedings of the National Academy of Sciences και εξεταζει δεδομένα από Νορβηγους άνδρες που γεννήθηκαν μεταξύ των ετών 1962 και 1991.  Οι ερευνητές διαπιστώνουν (απο τα τεστ που γίνονται όταν κατατάσσονται οι Νορβηγοι στο στρατό) ότι όσοι ειχαν γεννηθεί μεταξύ 1962 και 1975 κέρδιζαν κατά μέσο όρο σταθερά 3% σε  βαθμούς στο Δείκτη Νοημοσύνης ανά δεκαετία -όπως και παλαιότερα. Ομως  μετά αυτό το 3% αρχισε να μειώνεται για όσους γεννήθηκαν μετά το 1975 και εως το 1991.

«Η άνοδος στο  IQ επί δεκαετίες και τώρα η πτώση οφείλεται σε περιβαλλοντικά αίτια», είπε ο Ole Rogeburg, ενας εκ των συγγραφέων της έρευνας «και η ευφυΐα δεν σχετίζεται αποκλειστικά με τα γονίδια όπως πίστευαν παλαιότερα. Επηρεάζεται απο την διατροφή, από τις αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα και ίσως απο την τρομερή απορρόφηση των ανθρώπων στο διαδίκτυο. Κάποιοι έχουν υποστηριξει ότι οι έξυπνοι άνθρωποι προτιμούν να κάνουν λίγα παιδιά για να τα αναθρέψουν καλύτερα ενώ οι άλλοι κάνουν περισσότερα αδιαφορώντας για τις συνέπειες. Ομως δεν είναι αυτή η αιτία. Γιατί βλέπουμε την πτώση του δείκτη νοημοσύνης και στις ίδιες οικογένειες, άρα δεν είναι γονιδιακό το θέμα. Διαπιστώνουμε διαφορές και σε αδέλφια, όχι μόνον μεταξύ γονέων και παιδιών.»

Αλλοι διαφωνούν και πιστεύουν ότι χρειάζονται περισσότερες έρευνες για να αποδειχθεί ότι το πρόβλημα σχετίζεται με την εκπαίδευση, τη διατροφή και γενικά με εξωγενείς παράγοντες και επιμένουν ότι είναι γενετικό, πλην ομως δεν μπορούν να ερμηνεύσουν την πτώση ή το σταματημα της ανόδου.

Πάντως και οι Φινλανδοι διαπιστώνουν την πτώση, συγκρίνοντας τα τεστ 20χρονων νεοσυλλέκτων απο το 1988 έως το 2009. Μετά το 1997 παύει η άνοδος του δείκτη που εως τότε ήταν της τάξης των 4 βαθμών ανά δεκαετία και πέφτει στους 2 βαθμούς. Επίσης πτώση ή πάντως κάμψη της «ανιούσας»  διαπιστώνουν και οι Ισλανδοι.

Άλλοι ειδικοί εκτιμούν ότι δεν «βλακεύουμε» αλλά ότι ίσως φτάσαμε προς το παρόν στο ζενίθ μας, ότι υπάρχει οροφή. Υποστηρίζουν το εξής πολύ λογικό: η μεγάλη άνοδος που παρατηρήθηκε κατά τον περασμένο αιώνα, αλματώδης ανά δεκαετία, οφειλόταν ουσιαστικά στο ότι καταπολεμήθηκε ο αναλφαβητισμός και όλο και περισσότεροι άνθρωποι είχαν πρόσβαση στη δευτεροβάθμια και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αυτό όμως εικάζουν είχε ένα όριο -δηλαδή δεν μπορεί να ανεβαίνει εσαεί ο δείκτης νοημοσύνης και να φτάσει το… 300

Αλλοι  εκτιμούν ότι φταίνε τα τεστ για το δείκτη νοημοσύνης, ότι δηλαδή δεν έχουν προσαρμοστεί στο νέο ταχύτατο και ψηφιακό κόσμο, ενώ οι άνθρωποι έχουν πλέον άλλες παραστάσεις, άλλους ρυθμούς, ζουν και μαθαίνουν διαφορετικά. Εισηγούνται δηλαδή αναπροσαρμογή και αναβάθμιση  των τεστ νοημοσύνης και δεν θεωρούν ότι βλακέψαμε εμείς, αλλά ότι βλάκεψαν τα τεστ σε σύγκριση προς εμάς

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here