Οι σινεφίλ της δικηγορίας

 

Από εικόνες και ήχους αξέχαστων ταινιών, που επιμελήθηκε και παρουσίασε στους δικηγόρους-σινεφίλ ο Ορέστης Ανδρεαδάκης πλημμύρισε το Polis Art Café, την περασμένη Πέμπτη, στην εκδήλωση «Η Δικηγορία στον Κινηματογράφο».

Ο κριτικός κινηματογράφου – καλλιτεχνικός διευθυντής του φεστιβάλ κινηματογράφου Θεσσαλονίκης σκιαγράφησε το «μύθο» του Δικηγόρου, όπως έχει δομηθεί στον αμερικανικό κινηματογράφο, σε ένα ταξίδι που, με αφετηρία την πρώτη εμφάνιση Δικηγόρου στη μεγάλη οθόνη το 1899 σε ταινία για την υπόθεση Ντρέιφους, συνεχίζει, μέσω Φιλαδέλφειας, Σικάγο και γλαφυρών δικαστικών σκηνών, να εκτυλίσσεται μέχρι σήμερα.

Διακυβεύματα όπως οι δομικές αντιθέσεις που ανέκαθεν εμπεριέχει η Δικαιοσύνη, το ιδεατό που ενσαρκώνει ο Δικηγόρος, η κάθαρση ως επιδίωξη της δίκης, η προάσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, αλλά και η συσχέτιση δικηγόρου και πολιτικού, προσέγγισε στη δική του παρέμβαση ο Γιάννης Ιωαννίδης. Ανίχνευσε δε τη διαχρονικά υποβαθμισμένη εικόνα του Δικηγόρου-καρικατούρα στον ελληνικό κινηματόγραφο, εν αντιθέσει με την αμερικανική αποτύπωσή της.

Στις εκπλήξεις της βραδιάς η παρέμβαση του υποψήφιου Προέδρου του ΔΣΑ, Παναγιώτης Περάκης, που αποκάλυψε την ιδιαίτερα στενή-οικογενειακή σχέση που τον συνδέει με τον κινηματογράφο ήδη από την παιδική του ηλικία.

Μια ξεχωριστή εκδήλωση, που συνεισέφερε τη δική της νότα στον προεκλογικό αγώνα που κορυφώνεται όσο πλησιάζει η 26η Νοεμβρίου, με τον 1ο γύρο των εκλογών στους Δικηγορικούς Συλλόγους σε ολόκληρη τη Χώρα.»

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here