Σχεδόν έτοιμη μετά από 30 χρόνια η γέφυρα για το ηλεκτρικό τρένο εξπρές

Μέσα στους επόμενους 3 μήνες θα ηλεκτροδοτηθεί μια εντυπωσιακή γέφυρα που χρειάστηκαν 30 χρόνια για να ολοκληρωθεί, ώστε να αποκτησει πλήρη διπλή σιδηροδρομική γραμή το εθνικό δίκτυο και να διαρκεί μολις  2,5 ώρες η διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονικη

Η γέφυρα στην Εκκαρα (πρώην Αμόργιανη) κοντά στο Δομοκό, αποδείχτηκε πολύ δυσκολο έργο, αφου περνά πάνω απο ένα σεισμικό ρήγμα πο έχει δώσει και «εφτάρια» στο παρελθόν, οποτε έπρεπε να γίνουν κατασκευαστικές προβλέψεις για την πιθανοτητα σεισμών με  σημαντικές μετατοπίσεις.

Οπως ανακοινώθηκε το πρώτο δίμηνο του έτους προβλέπεται να ξεκινήσει η πλήρης ηλεκτροδότηση στην γραμμή «Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη». Τοτε θα παραδοθει και το τελευταίο (και δυσκολοτερο) τμήμα της γραμής η οποία υποτίθεται ότι θα ειχε ολοκληρωθεί το 2004.

Στο έργο απασχοληθηκαν εργάτες που μπήκαν νέοι και βγαίνουν στη σύνταξη…..

Η ηλεκτοδότηση  του σιδηροδρόμου δεν θα σημάνει αυτομάτως ταχύτητες των 200 χλμ. την ώρα όπως αναμένεται απο τους σχεδιαστές του, γιατι αρχικά θα κινουνται πετρελαιοκινητα τρένα  -απομένει μεταξυ άλλων και να ολοκληρωθούν τα συστήματα τηλεδιοίκησης και ETCS που θα επιτρέψουν την ανάπτυξη ταχυτήτων έως 200 χλμ την ώρα

Με την παράδοση των έργων θα ξεκινήσουν τα πρώτα δρομολόγια τρένων που δεν θα χρειάζεται η αλλαγή μηχανής, πρώτα με συρμούς ντήζελ και κατόπιν με ηλεκτρικούς. Η διάρκεια του ταξιδιού Αθήνα Θεσσαλονικη  θα είναι προς το παρόν  4 έως 4,5 ώρες.

Την περασμένη εβδομάδα πραγματοποιήθηκε το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο στο τμήμα Λιανοκλάδι-Αγγείες-Δομοκός διασχίζοντας την δεύτερη μεγαλύτερη σήραγγα της χώρας, στο όρος Όθρυς μήκους 6,4χλμ.

Παράλληλα προς ολοκλήρωση βαίνει και η μεγαλύτερη μεταλλική γέφυρα των Βαλκανίων, στην Εκκάρα Φθιώτιδας καθώς στρώθηκε η πρώτη γραμμή, απομένει η δεύτερη και η τοποθέτηση της ηλεκτροκίνησης.

Στην Εκκάρα παρά τις δυσκολίες, το έργο προχωρεί προς  ολοκληρωση

Σιδηροδρομική Γέφυρα 26: Ένα τεχνικό επίτευγμα ανώτερο από την Τσακώνα

 

 

Αποτέλεσμα εικόνας για γεφυρα 26 εκκάρα

Οι  προκλήσεις στην κατασκευή (της  μήκους σχεδόν μισου χιλιομέτρου γέφυρας) ήταν  είναι πολύ μεγάλες καθώς βρίσκεται ακριβώς πάνω από ένα σεισμικό ρήγμα που δίνει μεγάλους σεισμούς, με τον τελευταίο να καταγράφεται το 1954 με 7 βαθμούς της κλίμακας  Ρίχτερ. Η κατασκευή της θεωρείται μοναδική στο είδος της, είναι έργο εξαιρετικής πολυπλοκότητας και μεγέθους με ιδιαίτερες μελετητικές και κατασκευαστικές απαιτήσεις.

Στην ήδη δύσκολη αποστολή, αν προσθέσουμε και το γεγονός ότι το τεχνικό διατέμνει ενεργά ρήγματα, με εκτιμώμενες σχετικές μετακινήσεις 20 – 30 cm σε κατακόρυφη διεύθυνση και 10 –15 cm σε οριζόντια διεύθυνση, τότε καταλαβαίνουμε γιατί αυτή η γέφυρα αποτελεί ένα από τα κατασκευαστικά «καμάρια» της ΕΡΓΟΣΕ.

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη μεταλλική σιδηροδρομική γέφυρα των Βαλκανίων που «κάθεται» πάνω σε  ρήγμα που στο παρελθόν είχε δώσει  σεισμούς ως 7 Ρίχτερ.

H γέφυρα έχει συνολικό μήκος 404,80 m και αποτελείται από τρία (3) ανοίγματα (126.85 +151.10+126.85m) τοξωτών φορέων. Τα μεσόβαθρα έχουν ύψος 45,00 m περίπου και εδράζονται μέσω βαθιών θεμελιώσεων. Το κατάστρωμα της γέφυρας είναι σύμμικτο και αποτελείται από δύο κύριες μεταλλικές δοκούς. Επί των ανωτέρω σκυροδετούνται πλάκες οπλισμένου σκυροδέματος (C45/55) στις οποίες διαστρώνεται η επιδομή της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής (σκυρογραμμή). Το πλάτος του καταστρώματος θα είναι 16.13 μέτρα.

Στη διεπιφάνεια σύνδεσης της ανωδομής του τεχνικού με τα μεσόβαθρα και τα ακρόβαθρα εφαρμόστηκαν συσκευές σεισμικής μόνωσης (εφέδρανα τριβής με σφαιρική επιφάνεια ολίσθησης και ιξώδεις υδραυλικοί αποσβεστήρες).

 

 

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here