1ο κουδούνι και για τα προσφυγόπουλα και τα παιδιά μεταναστών

Πρώτη μέρα στο σχολείο σήμερα (κυριολεκτικά) και για χιλιάδες προσφυγόπουλα που εντάχθηκαν σε διαπολιτισμικά σχολεία της χώρας ώστε τουλάχιστον η δικη τους ζωή να πορεύεται  σχετικά ομαλά μέχρις ότου η ΕΕ και η μοίρα αποφασίσουν το αύριο για τις οικογένειές τους.

Στα σχολεία αυτά τα Ελληνόπουλα αποτελούν  μειοψηφία.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι με τα προσφυγόπουλα που είναι νεόφερτα και δεν μιλούν ούτε λέξη ελληνικά  Ομως η εμπειρία τα τελευταία 30 χρόνια που η Ελλάδα ήταν πόλος έλξης μεταναστών και τα δημόσια σχολεία είχαν γεμίσει παιδιά αλλοδαπών, έχει δείξει ότι τα παιδιά εγκλιματίζονται και μαθαίνουν με εκπληκτική ταχύτητα. Το ίδιο πιστεύουν οι δάσκαλοι ότι θα γίνει και με τα προσφυγόπουλα.

Βέβαια στα διαπολιτισμικά σχολεία «κόσμος πάει κι έρχεται» Πολλά παιδιά που πέρσι φοιτούσαν, φέτος βρέθηκαν σε αγγλικά ή γερμανικά σχολεία αφού οι γονείς τους πήγαν στη χώρα επιλογής τους. Άλλα έμειναν. Ήρθαν καινούργια.

Σε κάθε σχολείο με τόσο μεγάλη «ποικιλία» ανθρώπινου υλικού και αναγκών, δυνατοτήτων,  προβλημάτων, προοπτικών, εφαρμόζεται για τα πρώτα δύο χρόνια της παρακολουθησης ένα ειδικό καθεστώς αξιολόγησης. Επίσης επιδεικνύεται σημαντική επιείκια γιατί στόχος είναι παιδιά και γονείς να ενταχθούν και όχι να γίνει το σχολείο εχθρικό και να τα «διώξει».

Πολλά προσφυγόπουλα είτε φιλοξενουνται με τις οικογένειές τους σε σπίτια της περιοχής είτε μένουν σε ξενώνες ως ασυνόδευτοι ανήλικοι

Σε 15 μέρες αναμένεται να ενταχθούν προσφυγόπουλα και στις δομές νηπιαγωγειων

Στην Ελλάδα λειτουργούν μόλις  13 διαπολιτισμικά δημοτικά σχολεία (Αττική, Θεσσαλονίκη, Χανιά, Ιωάννινα, Ροδόπη), 8 γυμνάσια (Αττική, Θεσσαλονίκη, Ιωάννινα, Ροδόπη, Κοζάνη) και 5 λύκεια (Αττική, Θεσσαλονίκη, Ροδόπη, Κοζάνη)

Για να χαρακτηριστεί ένα σχολείο διαπολιτισμικό,  απαραίτητη προϋπόθεση είναι ο «αριθμός των παλιννοστούντων ή αλλοδαπών να πλησιάζει το 45% του συνολικού αριθμού μαθητών».

Επιδίωξη της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης δεν είναι να εξασφαλίσει τη μόρφωση των μη γηγενών παιδιών σαν μία ξεχωριστή κατηγορία μαθητών, δίπλα σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που απευθύνεται, κατά κύριο λόγο, στα ελληνικής καταγωγής παιδιά, αλλά απεναντίας  στόχος της

* είναι η μόρφωση των μη γηγενών παιδιών που προσέφυγαν στον τόπο μας, έτσι ώστε να ενσωματωθούν ισότιμα στο βασικό ιστό της εκπαίδευσης

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here