Πότε θα ελευθερωθούν οι  εθνικοί δρόμοι ;

Πέρασαν έξι χρόνια με ιδιωτικές μπάρες και ιδιωτικά ληστρικά διόδια στους εθνικούς μας δρόμους, έξι χρόνια συνεχών κινητοποιήσεων κατοίκων θιγόμενων περιοχών και έξι χρόνια σκανδαλώδους εύνοιας των μεγαλοεργολάβων.  Χιλιάδες κάτοικοι που οι περιοχές τους διασχίζονται από το πρώην εθνικό και νυν μεγαλοεργολαβικό οδικό δίκτυο, είναι φυλακισμένοι.  Για να μετακινηθούν προς τις δουλειές τους, στα χωράφια τους, σε δημόσιες υπηρεσίες, σχολεία και σούπερ μάρκετ είναι υποχρεωμένοι να πληρώνουν γιατί δεν έχουν κατασκευαστεί παράδρομοι. Χιλιάδες άλλοι υποχρεώνονται να χρησιμοποιούν επαρχιακούς δρόμους ελάχιστα συντηρημένους, και επικίνδυνους, υπερφορτωμένους από νταλίκες που αποφεύγουν τα διόδια. Τον ερχόμενο Σεπτέμβρη ξεκινούν δίκες ανθρώπων που συμμετείχαν σε μαζικές ειρηνικές κινητοποιήσεις στην περιοχή των Αφιδνών.

Το θέμα είναι γνωστό: η Πολιτεία προχώρησε σε λεόντειες και αδιαφανείς συμβάσεις παραχώρησης που επιτρέπουν σε εταιρείες μεγαλοεργολάβων να αναπτύσσουν ολοένα και περισσότερους σταθμούς διοδίων και να αυξάνουν το αντίτιμο. Σε αντάλλαγμα για αυτή την παραχώρηση, οι μεγαλοεργολάβοι υποτίθεται ότι -με δάνεια, επιδοτήσεις και ελάχιστα δικά τους κεφάλαια- θα κατασκεύαζαν οδικά έργα.  Η Πολιτεία φρόντισε ακόμη, να φτιάξει ένα νομικό οπλοστάσιο ώστε να τιμωρούνται οι παραβάτες και να διώκονται όσοι διαμαρτύρονται και κινητοποιούνται. Τέλος φρόντισε να εξασφαλίσει τα κέρδη τους και να αναλάβει τις ζημιές τους. Το μόνο που δεν φρόντισε είναι να ολοκληρωθούν τα έργα που υποτίθεται ότι θα κατασκεύαζαν οι εταιρείες.

Σήμερα, στην δεινή οικονομική θέση που βρισκόμαστε, τα ερωτήματα είναι εύλογα και επίκαιρα:

  • Πόσα έχουν κερδίσει από τη λειτουργία των διοδίων αυτά τα έξι χρόνια και πόση ήταν η δαπάνη που κατέβαλαν οι εταιρείες των μεγαλοεργολάβων;
  • Υπάρχουν συνέπειες για τους μεγαλοεργολάβους λόγω της καθυστέρησης των έργων και ποιες;
  • Πως εξασφαλίζεται το δημόσιο συμφέρον και με ποια πραγματικά στοιχεία αποδεικνύεται ότι η εκτέλεση των έργων δεν κοστίζει πολλαπλάσια μέσω της παραχώρησης στις εταιρείες;
  • Αληθεύει ότι για παράδειγμα η Αττική Οδός έχει εδώ και πολλά χρόνια καλύψει όχι την πραγματική δαπάνη που είναι άγνωστη, αλλά την δαπάνη που δήλωσαν οι ίδιοι που την διαχειρίζονται;
  • Με ποια στοιχεία ο αναπληρωτής υπουργός δηλώνει ότι πρέπει να παραταθεί η διάρκεια της παραχώρησης σε 40 ή 45 χρόνια και να αυξηθούν οι σταθμοί των διοδίων για να μειωθεί το αντίτιμο σε κάθε σταθμό;
  • Υπάρχει ανάγκη άλλης μιας «αναθεώρησης» των συμβάσεων ή υπάρχει ανάγκη επανεξέτασης του συνολικού θέματος στη βάση του δημόσιου κόστους και οφέλους;
  • Πως θα προστατευθούν όσοι αγωνίσθηκαν και αγωνίζονται ενάντια σε μια κατάφωρα σκανδαλώδη μεθόδευση ενάντια στο κοινό συμφέρον;

Δεν είναι  μόνο θέμα δημοσίου συμφέροντος, είναι θέμα δικαιοσύνης και δημοκρατίας. Και είναι πολύ σοβαρό.

Συλλογή υπογραφών από τους  διωκόμενους κατοίκους : https://secure.avaaz.org/el/petition/Yp_Dikaiosynis_N_Paraskeyopoylos_Yp_Ypodomon_Giorgos_Stathakis_Na_stamatisoyn_TORA_oi_dioxeis_gia_toys_agonistes_enantia/?slfhHab

 

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here