Πώς οδηγούμε ΙΧ όταν πνέουν θυελλώδεις άνεμοι

Οταν πνέουν ισχυροι άνεμοι:

  • Μειώνουμε την ταχύτητα του οχήματος για να έχουμε όσο το δυνατόν καλύτερο έλεγχο.
  • Κρατάμε μεγαλύτερη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα για να έχουμε περισσότερο χρόνο αντίδρασης και κυρίως απο μοτοποδηλάτες αλλά και απο νταλίκες (οι μοτοποδηλάτες κινδυνεύουν απο τους ΙΧηδες και οι ΙΧήδες  απο τις νταλίκες)
  • Κρατάμε σταθερά το τιμόνι και με τα δύο χέρια για να διατηρούμε σε ευθεία το αυτοκίνητο στις ριπές του ανέμου.
  • Προσέχουμε ιδιαίτερα όταν προσπερνάμε μεγάλα οχήματα ή όταν μας προσπερνουν αυτά. Εχουν μεγάλη μετωπική επιφάνεια και αυτό τα καθιστά πιο ευάλωτα στους ανέμους, με κίνδυνο να παρεκκλίνουν της πορείας τους ή και να «διπλώσουν». Επίσης, προσέχουμε ιδιαίτερα κατά την προσπέρασή τους γιατί δημιουργούνται στροβιλισμοί που επηρεάζουν την ευστάθεια του αυτοκινήτου μας.
  • Έχουμε συνεχώς το νου μας γιατί ενδέχεται αντικείμενα που παρασύρονται από τον αέρα να βρεθούν μπροστά από το αυτοκίνητό μας.
  • Να αποφύγουμε να μεταφέρουμε κάτι στην οροφή του αυτοκινήτου γιατί θα επηρεάσει την κατευθυντικότητά του.
  • Δεν παρκάρουμε κάτω απο δέντρα, πινακιδες  στάθμευσης ή  διαφημιστικές, κάτω από καλώδια της ΔΕΗ.
  • Οι πρόσθιοι και οπισθιοι άνεμοι δεν ειναι απειλητικοί, προσοχή χρειάζονται τα σημεια του δρόμου όπου οι άνεμοι γίνονται πλευρικοί.

ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΗΚΩΣΕΙ ΤΟ ΙΧ Ο  ΑΕΡΑΣ;

Το ΙΧ ειναι απο δύσκολο έως αδύνατον να  «σηκωθεί» στην Ελλάδα επειδή δεν έχουμε τυφώνες και ανέμους με τρομερές ταχύτητες,  αλλα μπορεί να μετατοπιστεί ελαφρά προς τα αριστερά ή δεξιά και αυτό ειναι εν δυνάμει επικίνδυνο. Η μετατόπιση του αυτοκινήτου εξαρτάται απο το «μέτωπο», το κεντρο βάρους του και το βάρος του αυτό καθαυτό.

Στο παρακάτω βιντεο βλέπετε πάντως ΙΧ να ανατρέπεται, και επειδή είναι ελαφρύ, και επειδή είναι «υψηλό» και στενό, αλλά και επειδή είναι στην Ιαπωνια που αντιμετωπιζει συχνά τυφώνες.

Τα βαρέα οχήματα και οι νταλικες, όμως,  εχουν μεγάλη μετωπικη επιφάνεια  και η οδήγησή τους χρειάζεται εξαιρετικη προσοχή. Ειδικα αυτά μπορεί ακόμα και να ανατραπούν

Από τα συνηθη ΙΧ πιο ευκολα επηρεάζονται απο τον άνεμο τα τύπου Τζιπ, αλλά και γενικά τα ΙΧ που έχουν δυσανάλογο ύψος προς το μήκος τους ή εν γένει προς τον όγκο τους (τα «ψηλόλιγνα» ας πούμε)

Άλλη μια κατηγορία αυτοκινήτων που χρήζει ιδιαίτερης προσοχής αυτές τις μέρες είναι τα μίνι μοντέλα με βάρος κάτω των 900 κιλών, π.χ. Smart, Renault Twingo, Fiat 500, Mitsubishi Spacestar κ.α.,  όχι  μόνον λόγω του σχετικά μικρού βάρους τους,  αλλά και του κέντρου βάρους τους λόγω σχήματος

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here