Ποινή 3 ετών με αναστολή στο πρόεδρο του ΟΑΣΘ

Συνολική ποινή φυλάκισης τεσσάρων ετών, με τριετή αναστολή, επέβαλε το Γ’ Μονομελές Πλημμελειοδικείο Θεσσαλονίκης στον πρώην πρόεδρο του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), Χρήστο Στεφανίδη, ο οποίος κρίθηκε ένοχος για μη καταβολή ασφαλιστικών και εργοδοτικών εισφορών, το ύψος των οποίων ξεπερνάει τα 24 εκατ. ευρώ.

Το δικαστήριο εξέτασε δέκα δικογραφίες που αφορούσαν οφειλές της πρώην διοίκησης κατά τα έτη 2014, 2016 και 2017. Στον κατηγορούμενο αναγνωρίστηκε το ελαφρυντικό της ειλικρινούς μεταμέλειας, ενώ ο Χρήστος Στεφανίδης άσκησε έφεση κατά της απόφασης και αφέθηκε ελεύθερος.

Καταθέτοντας από το βήμα του μάρτυρα, ο σημερινός πρόεδρος του ΟΑΣΘ Στέλιος Παππάς, χαρακτήρισε ως «παρωνυχίδα» την επίδικη υπόθεση των ασφαλιστικών και εργοδοτικών εισφορών, επισημαίνοντας ότι «είναι ένας πολύ μικρό μέρος του συνολικότερου προβλήματος». Ο ίδιος είπε ότι ο ΟΑΣΘ έχει «οσμή σκανδάλου», ενώ πρόσθεσε ότι η νέα διοίκηση καλύπτει τα έξοδα του Οργανισμού με προϋπολογισμούς που είναι κατά 80 με 85 εκατ. ευρώ μικρότεροι από αυτούς των προηγούμενων διοικήσεων.

Στην απολογία του, ο κατηγορούμενος πρώην πρόεδρος του ΟΑΣΘ επανέλαβε ότι ο Οργανισμός περιήλθε σε οικονομική ασφυξία επειδή, όπως είπε, το Δημόσιο δεν εκπλήρωνε τις οικονομικές του υποχρεώσεις.

Οι υπερασπιστές του στις αγορεύσεις τους στάθηκαν στην έλλειψη δόλου του εντολέα τους.

Στο μεταξύ, σε εξέλιξη βρίσκεται η δικαστική έρευνα που ξεκίνησε κατόπιν μήνυσης που του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου και αφορά τα πεπραγμένα προηγούμενων διοικήσεων του άλλοτε ιδιωτικού ΟΑΣΘ.

Τα αδικήματα που ερευνώνται είναι κακουργηματικού χαρακτήρα και αφορούν αυτά της απάτης, της υπεξαίρεσης και της απιστία με τις επιβαρυντικές διατάξεις του νόμου περί καταχραστών του Δημοσίου.

Στο επίκεντρο της έρευνας των δικαστικών αρχών βρίσκονται:

  • Τα 399 λεωφορεία που εκποιήθηκαν ως … παλιοσίδερα (σκραπ). Όπως αναφέρεται στη μήνυση, τα συγκεκριμένα λεωφορεία πουλήθηκαν αντί συνολικού τιμήματος 860.000 ευρώ, όταν το κόστος αγοράς τους ήταν 42,3 εκατ. ευρώ, ενώ δεν απεικονίστηκαν στις οικονομικές καταστάσεις ως έσοδα της χρήσης, ώστε έτσι να μειωθούν οι δαπάνες τους και να μην υποχρεωθεί το Δημόσιο να τους καταβάλλει το ισόποσο του κέρδους τους ως αντισταθμιστική καταβολή.
  • Το χρηματικό ποσό (1,3 κατ. ευρώ) το οποίο φέρεται να εισέπραξε ο πρώην «ιδιωτικός» ΟΑΣΘ από κατάπτωση εγγυητικών επιστολών της ΕΛΒΟ ΑΕ, κι ενώ ο Οργανισμός όφειλε – πάντα σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών – να εμφανίσει το ποσό αυτό στις οικονομικές καταστάσεις ως έσοδα, μειώνοντας τις δαπάνες του, τα εμφάνισε ως «αποθεματικό ειδικής χρήσης», με αποτέλεσμα το Δημόσιο να ζημιωθεί το ισόποσο που του κατέβαλε ως αντισταθμιστική καταβολή.
  • Ο ειδικός αποθεματικός λογαριασμός αποσβέσεων για τη μελλοντική ανανέωση του στόλου των λεωφορείων. Σύμφωνα με την κατατεθείσα μήνυση, ενώ ο συγκεκριμένος λογαριασμός εμφάνιζε ότι το αποθεματικό ανερχόταν, κατατεθειμένο σε λογαριασμό όψεως, στο ποσό των 48,8 εκατ. ευρώ, εντούτοις η διοίκηση του ΟΑΣΘ μετά την αποϊδιωτικοποίηση φέρεται να βρήκε στο λογαριασμό μόλις το ποσό των 614 ευρώ.
Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here