Πέτσας: Αναβολή φοροελαφρύσεων για το 2022, λιγότερη μείωση του ΕΝΦΙΑ για τις μικρές ιδιοκτησίες, 1,5 δις περικοπές δημοσίων δαπανών, αλλαγές στις 120 δόσεις

Η κυβέρνηση ομολογεί πλέον, ευθέως δια του κυβερνητικού εκπροσώπου της, Στ. Πέτσα, ότι οι περίφημες φοροελαφρύνσεις που θα έφερνε άμεσα και θα ίσχυαν δήθεν από το 2020, αναβάλλονται για τουλάχιστον έως το 2022, χρονιά που τα πρωτογενή πλεονάσματα θα είναι μειωμένα από το 3,5% στο 2.2%! Και ο κ. Πέτσας, το λέει έτσι, καθρά χωρίς ανένα πρόβλημα.

Μιλώντας στον Σκάι, για το κυβερνητικό έργο και τις προτεραιότητες, αποκάλυψε ακόμη ότι ο ΕΝΦΙΑ θα μειωθεί οριζόντια, δηλαδή ίδια για όλους, ιδιοκτήτες μικρής και μεγάλης περιουσίας, γεγονός που ευνοεί ατάφωρα τους τελευταίους. Οπως είπε η μείωση θα είναι 20% φέτος και 10% του χρόνου για όλους, ρύθμιση που καταργεί την προοδευτική ρύθμιση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ για μείωση έως και 50% για τους ιδιοκτήτες μικρής ιδιοκτησίας, από φέτος!

Οσον αφορά το κόστος του προγράμματος της ΝΔ, που είναι 6 δις ευρώ, είπε ότι μάνι μάνι τα 3,5 δι τα αφαιρούν από την υπερφορολόγηση, ενώ οι περικοπές δημοσίων δαπανών θα ανέρχονται σε 1,5 δις ευρώ και κάθε υπουργείο οφείλει να αποφασίσει τι θα κόψει!

Οσον αφορά τις προσλήψεις, αποφασίστηκε για φέτος να γίνουν μόνο οι 1.116 θέσεις νοσηλευτικού προσωπικού και 1.500 θέσεις αστυνομικών!

Αναλυτικά ο κ. Πέτσας είπε τα εξής:

Για τα νομοσχέδια

Έχουμε ήδη ετοιμάσει κάποια νομοσχέδια από τότε που ήμασταν στην αντιπολίτευση. Θα κατατεθεί το πρώτο νομοσχέδιο για το επιτελικό κράτος αμέσως μετά την ψήφο εμπιστοσύνης στην κυβέρνηση και θα ακολουθήσει το φορολογικό νομοσχέδιο. Σκοπός μας είναι αυτά τα δύο νομοσχέδια να είναι ψηφισμένα και σε λειτουργία μέσα στον Αύγουστο. Στόχος μας είναι η σωστή προτεραιοποίηση αυτών που έχουμε να κάνουμε για να αρχίσουν να παράγουν αποτελέσματα, τα οποία θα τα βλέπουν οι πολίτες.

Έχουμε σχεδιάσει ένα φορολογικό νομοσχέδιο. Δεν είναι ένα νομοσχέδιο που απλά μειώνει φορολογικούς συντελεστές, αλλά με αυτό γίνεται μία μεταρρυθμιστική τομή που δίνει αναπτυξιακή ώθηση στην οικονομία. Ενσωματώνει στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος όλες τις αλλαγές που έχουν γίνει την τελευταία εξαετία. Αλλαγές που προήλθαν είτε από κυβερνητικές παρεμβάσεις με νομοθέτηση, είτε από τη διοικητική μηχανή με εγκυκλίους και Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις, είτε από δικαστικές αποφάσεις.

Η μείωση των συντελεστών γίνεται σταδιακά στο βάθος της τετραετίας. Γιατί πρέπει να έχουμε τον δημοσιονομικό χώρο για να υλοποιήσουμε το σχέδιό μας. Και πρέπει να υπενθυμίσω ότι τον τελευταίο χρόνο της διακυβέρνησης αυτής της τετραετίας, το 2023, ο δημοσιονομικός στόχος που έχουμε, δηλαδή το πρωτογενές πλεόνασμα που πρέπει να επιτύχουμε είναι  2,2%. Δεν είναι 3,5%. Άρα να θυμούνται ότι έχουμε έναν μεγάλο δημοσιονομικό χώρο στο τέλος της τετραετίας. Τώρα για τον ΕΝΦΙΑ έχουμε δεσμευτεί για μείωση 30% σε βάθος διετίας και έτσι θα γίνει. Σε δύο δόσεις. 20% τον πρώτο χρόνο και 10% τον δεύτερο.

Το πρόγραμμά μας κοστολογείται περίπου 6 δισ. ευρώ  και συμπεριλαμβάνω σε αυτό τις μειώσεις φόρων και εισφορών, την ενίσχυση των κοινωνικών επιδομάτων όπως το Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα και την ενίσχυση της οικογένειας όπως έχουμε δεσμευτεί.  Από πού θα βρεθούν; Καταρχάς θα σταματήσουμε την υπερφορολόγηση. Έχουμε δεσμευτεί για αυτό απέναντι στους Έλληνες πολίτες. Στο Μεσοπρόθεσμο που ισχύει μέχρι σήμερα -μέχρι το 2023 προβλεπόταν, σε συμφωνία με τους δανειστές, ότι θα υπάρχει υπεραπόδοση- όπως έλεγε η προηγούμενη κυβέρνηση, υπερφορολόγηση όπως λέμε εμείς, ύψους 3,5 δις ευρώ πάνω από τον στόχο. Άρα 3,5 δις ευρώ φεύγουν από την αρχή από το τραπέζι. Γυρίζουν στις τσέπες των πολιτών. Επίσης, 1,5 δις ευρώ είναι οι δαπάνες τις οποίες μπορούμε να περικόψουμε μέσα από μια σειρά δράσεις, όπως οι επισκοπήσεις δαπανών, τα  spending reviews σε κάθε Υπουργείο. Κάθε Υπουργείο μόνο του ξέρει ποιοι είναι οι τομείς που μπορεί να περικόψει δαπάνες χωρίς να πληγούν οι υπηρεσίες που προσφέρει στους πολίτες.

Ο ΕΝΦΙΑ τι είναι; Ένας φόρος ακίνητης περιουσίας. Δεν εξετάζει αν από την κατοχή της ακίνητης περιουσίας προκύπτει εισόδημα. Άρα αυτό που πρέπει να γίνει είναι μια οριζόντια μείωση του ΕΝΦΙΑ γιατί δεν ξέρει κανείς αν αυτό το ακίνητο φέρνει εισόδημα, είναι ιδιοκατοίκηση ή είναι κενό. Είναι υπερβολική η φορολόγηση του ΕΝΦΙΑ,  είμαστε περίπου 50% από τον μέσο όρο της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ. Λοιπόν, εμείς θα μειώσουμε, οριζόντια στην αρχή τον ΕΝΦΙΑ και στην πορεία θα υπάρξει μια ομαλοποίηση και στα εισοδήματα από ακίνητη περιουσία μέσα από το φορολογικό νομοσχέδιο που θα έρθει.

Οι αντικειμενικές αξίες θα προσαρμοστούν στα επίπεδα της αγοράς. Έχουμε δεσμευτεί ότι αυτό θα γίνει περιοδικά με αντικειμενικό τρόπο. Δεν μπορούμε να πούμε ότι μειώνουμε τους συντελεστές και μετά να έρθουμε από την πίσω πόρτα να αλλάζουμε τις αντικειμενικές και τελικά ο πολίτης να μην έχει καμία ελάφρυνση. Αυτά πρέπει να γίνουν συνδυαστικά. Όλοι οι πολίτες να δουν ελάφρυνση.

Το αφορολόγητο θα παραμείνει περίπου στα ίδια επίπεδα που βρίσκεται και σήμερα. Και λέω «περίπου» γιατί έχουμε δεσμευτεί ότι το αφορολόγητο για κάθε παιδί θα προσαυξάνεται κατά 1.000 ευρώ. Κι αυτό γιατί θέλουμε να στηρίξουμε την οικογένεια. Ξέρετε ότι είναι εφιαλτικά τα σενάρια του δημογραφικού, τα οποία όμως έχουν και σαφή επίπτωση στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας. Γιατί λιγότερος ενεργός πληθυσμός σημαίνει λιγότερη απασχόληση και λιγότερη απασχόληση σημαίνει λιγότερο Α.Ε.Π., και λιγότερο Α.Ε.Π. σημαίνει λιγότερο εισόδημα στις τσέπες των πολιτών.

120 δόσεις

Οι 120 δόσεις είναι μια ρύθμιση η οποία επιβάλλεται από τις συνθήκες, που υπάρχουν στην ιδιωτική οικονομία. Είναι πάνω από 140 δισ. το ληξιπρόθεσμο χρέος προς την εφορία και τα ασφαλιστικά Ταμεία. Δεν μπορεί να λέμε ότι θα δώσουμε ανάσα σε όλους αυτούς, που έχουν τη θηλιά της κατάσχεσης στο λαιμό τους, χωρίς να κάνουμε μια γενναία ρύθμιση των 120 δόσεων. Θέλω να θυμίσω ότι στην τελευταία έκθεση, που έκαναν οι δανειστές, έβρισκαν ένα μεγάλο δημοσιονομικό κενό από τη ρύθμιση των 120 δόσεων. Πιστεύω, ότι είμαστε – μετά τις διευκρινήσεις που έχουν δοθεί και βλέποντας το δικό μας σχέδιο, που τους έχουμε πει τις τελευταίες μέρες – κοντά σε μια συμφωνία η οποία δεν θα βγάζει κανένα δημοσιονομικό κενό. Αντίθετα θα κλείνει τρύπες, βοηθώντας ταυτόχρονα τους πολίτες να είναι συνεπείς. Θα σας πω τρία διαφορετικά πράγματα, που βελτιώνουν τη ρύθμιση. Το πρώτο είναι ότι όποιος μπαίνει στη ρύθμιση δεν θα έχει τη «δαμόκλειο σπάθη» των αναγκαστικών μέτρων, θα φεύγουν τα αναγκαστικά μέτρα. Επομένως, θα μπαίνει στη ρύθμιση και δεν θα φοβάται για κατασχέσεις. Δεύτερο, το επιτόκιο θα μειωθεί από το 5% στο 3%. Και το τρίτο μέσα στη ρύθμιση των 120 δόσεων θα μπουν και οι επιχειρήσεις.

Καταπολέμηση φοροδιαφυγής

Η διεύρυνση της φορολογικής βάσης είναι ένα ζήτημα που δεν έχει να κάνει μόνο με το αφορολόγητο όπου συνήθως επικεντρώνεται η δημόσια συζήτηση. Έχει να κάνει πρωτίστως με  φορολογητέα ύλη που υπάρχει αλλά δεν δηλώνεται. Η παραοικονομία στην Ελλάδα είναι περίπου 40 δις ευρώ και η φοροδιαφυγή περίπου 16 δις ευρώ. Το κενό στο Φ.Π.Α. είναι περίπου 5 δις ευρώ. Υπάρχει, λοιπόν, πεδίο να αυξηθούν τα δημόσια έσοδα. Αλλά δεν θα αυξηθούν με αστυνομικά μέτρα. Πρέπει να υπάρχουν κίνητρα. Και το πρώτο κίνητρο είναι η μείωση των φορολογικών συντελεστών και των ασφαλιστικών εισφορών. Να μην νιώθει κάποιος ότι του κλέβει τον ιδρώτα το κράτος. Έχουμε παρουσιάσει ένα σχέδιο με έντεκα μέτρα, έντεκα παρεμβάσεις για την προώθηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών από τις 27 Σεπτέμβριου του 2016. Από αυτά ελάχιστα πράγματα έκανε η κυβέρνηση τα προηγούμενα χρόνια. Εμείς έχουμε δώσει σαφή προτεραιοποίηση στις ηλεκτρονικές συναλλαγές. Και θα δείτε και μέσα στο φορολογικό νομοσχέδιο τι ακριβώς θα κάνουμε για να τις προωθήσουμε ακόμη περισσότερο.

Με τα ηλεκτρονικά βιβλία και την ηλεκτρονική τιμολόγηση, πολλά πράγματα που δεν δηλώνονται στην πηγή, θα δηλώνονται. Θα έχει κίνητρο ο κάθε συναλλασσόμενος, είτε είναι επιχειρηματίας, είτε είναι φυσικό πρόσωπο, νοικοκυριό, να πληρώσει μέσα από e-banking ή από την κάρτα του -χρεωστική ή πιστωτική- για να «χτίσει» το αφορολόγητο. Με την έκπτωση στο Φ.Π.Α., που έχουμε προτείνει στην πρόταση μας για τις ηλεκτρονικές συναλλαγές, ο πολίτης έχει κίνητρο να ζητά αποδείξεις για να του επιστρέφεται ένα μέρος από τη συναλλαγή, που θα έχει κάνει με τον ηλεκτρονικό τρόπο πληρωμής. Η διεύρυνση της φορολογικής βάσης, λοιπόν, είναι τεράστια με τις ηλεκτρονικές πληρωμές, αλλά υπάρχουν και άλλα ζητήματα.

Ένα άλλο που θα κάνουμε και το οποίο το έχουμε πει πολλές φορές. Δίνουμε κίνητρο μέσω έκπτωσης φόρου, που φτάνει και 40% για  ενεργειακή, λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση των σπιτιών. Ξέρετε άλλωστε ότι  πάρα πολλές εργασίες στην οικοδομή σήμερα δεν καταγράφονται. Όταν, λοιπόν, υπάρχει ένα σοβαρό κίνητρο ο κάθε ιδιοκτήτης που θέλει να κάνει κάτι σοβαρό στο σπίτι του έχει κίνητρο.

Για προσλήψεις

Κάναμε σύσκεψη στο Μαξίμου,  πριν λίγες ημέρες με όλους τους συναρμόδιους Υπουργούς για να επιταχυνθούν οι προσλήψεις το 2019 στον τομέα της υγείας και στον τομέα της ασφάλειας. Δώσαμε προτεραιότητα σε αυτούς τους δύο τομείς. 1.116 θέσεις νοσηλευτικού προσωπικού, που είναι σε εξέλιξη και κάνουμε τα πάντα για να τελειώσουν φέτος. Και 1.500 προσλήψεις αστυνομικών που θα γίνουν ό,τι και να γίνει μέχρι τέλος του έτους. Έχει σαφή εντολή ο κ. Χρυσοχοΐδης να ολοκληρώσει αυτή τη διαδικασία πάντα με τα κριτήρια και την επίβλεψη του ΑΣΕΠ.  Είναι δύο τομείς βασικοί που δείχνουν ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος ανησυχίας για απολύσεις στο Δημόσιο.

ΣΔΟΕ

Δεν πάει πουθενά το ΣΔΟΕ. Αυτό που καταργείται, είναι ο μετακλητός πολιτικός προϊστάμενος, που τοποθετούνταν εκεί ως τοποτηρητής της Κυβέρνησης και να χρησιμοποιεί πολλές φορές έναν πολύ βαρύ ελεγκτικό μηχανισμό, όπως είναι ο ΣΔΟΕ για να εξυπηρετεί πολιτικά συμφέροντα. Θα φύγει, πλέον, ο πολιτικός μετακλητός προϊστάμενος, θα εξακολουθήσει να υπάρχει το ΣΔΟΕ, όπως θα υπάρχουν το ΣΕΠΕ και οι Επιθεωρητές του Υπουργείου Ενέργειας και Περιβάλλοντος, αλλά, θα ενταχθούν στην ιεραρχία. Θα προΐσταται Γενικός Διευθυντής, που θα προέρχεται και θα επιλέγεται με βάση τον Υπαλληλικό Κώδικα. Άρα το ΣΔΟΕ δεν καταργείται, αποκομματικοποιείται.

Συμφωνία των Πρεσπών

Την ιστορία μας εμείς δεν την ξεχνούμε ποτέ. Και υπενθυμίζω σε όλους ότι εμείς κάναμε τα πάντα ώστε να μην υπογραφεί αρχικά και να μην κυρωθεί στη συνέχεια αυτή η Συμφωνία, η οποία είναι μια κακή και επιζήμια για τη χώρα μας Συμφωνία. Και μετά την κύρωση της έχουμε πει εκατό φορές -και θα εξακολουθούμε να το λέμε συνεχώς- ότι θα κάνουμε τα πάντα για να αμβλύνουμε τις αρνητικές επιπτώσεις. Και το κάνουμε σε δύο επίπεδα. Στο εσωτερικό και στο εξωτερικό. Όσον αφορά το εσωτερικό έχουμε παρουσιάσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο ανάπτυξης όλης της Βόρειας Ελλάδας και της Δυτικής και της Κεντρικής και της Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης, ώστε να μπορέσει να αποκτήσει αυτό το προφίλ το οποίο θέλουμε. Όσον αφορά το εξωτερικό να προστατεύσουμε τα προϊόντα μας, που έχουν ονομασία προέλευσης -μακεδονική/μακεδονικό- κάνοντας μια καμπάνια πολύ συγκεκριμένη. Την έχουμε εξαγγείλει και είμαστε σε συνεργασία και με τον Σύνδεσμο Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος και με τον Σύνδεσμο Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος και με τα Επιμελητήρια που εμπλέκονται στην περιοχή. Και έχουμε πει, επίσης, ότι στη διαπραγμάτευση που θα κάνουν οι γείτονες μας με την Ε.Ε. όλα τα κεφάλαια τα οποία αφορούν τη διαπραγμάτευση αυτή, θα κλείνουν μόνο όταν εξυπηρετούνται τα εθνικά μας συμφέροντα.

Νέος Ευρωπαίος Επίτροπος

Από τη στιγμή, που δεν ήταν δυνατόν εμείς να εξασφαλίσουμε ένα χαρτοφυλάκιο Αντιπροεδρίας στη νέα Επιτροπή, δεν υπήρχε κανένα ζήτημα ενδιαφέροντος από ένα πρώην Πρωθυπουργό. Δεν μπορεί ένας πρώην Πρωθυπουργός να είναι απλός Επίτροπος σε μια Επιτροπή. Από εκεί και μετά ο κύριος Σχοινάς, είναι ένας άνθρωπος ο οποίος έχει πολύ μακρά εμπειρία στην Ευρώπη. Ξέρει τους μηχανισμούς και τι θα κάνει για να βελτιώσει όλα τα ζητήματα που αφορούν το χαρτοφυλάκιο του, αλλά, και να βοηθήσει την Ελλάδα. Έχουμε πει ότι ενδιαφερόμαστε για ένα παραγωγικό χαρτοφυλάκιο στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Θυμίζω επίσης ότι το 2015 έβαλε πλάτη ώστε να μείνει η χώρα στην Ευρώπη, όταν πάρα πολλοί άλλοι έσπρωχναν τη χώρα έξω από την Ευρώπη.

 

 

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here