Πέγκυ Γεωργακάκη: «Ο δεκάλογος της σωστής διατροφής»

 

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ στον ΓΙΩΡΓΟ ΚΙΟΥΣΗ

Δίαιτα  ή διατροφή;  ‘Τι σημασία έχει το πως στα αλήθεια αρέσκεται κανείς να το ονομάζει. Κατά τη γνώμη μου είναι αυθαίρετος και ασαφής ο διαχωρισμός μεταξύ αυτών των εννοιών. Αυτό που έχει σημασία είναι η υιοθέτηση ενός σωστά ισορροπημένου διαιτολογίου και αυτό δεν έχει ημερομηνία λήξης’. Μιλάμε με την διατροφολόγο Πέγκυ Γεωργακάκη.

-Σωστή διατροφή σημαίνει;

Σημαίνει ισορροπημένη διατροφή , η οποία θα περιλαμβάνει την επαρκή πρόσληψη όλων των θρεπτικών συστατικών ( υδατάνθρακες, πρωτείνες, λίπη, βιταμίνες , μέταλλα, ιχνοστοιχεία) .

-Εν όψει καλοκαιριού ποιές συνήθειες πρέπει να αλλάξουμε;

Τους καλοκαιρινούς μήνες επικρατούν υψηλές θερμοκρασίες για αυτό και θα πρέπει να εστιάσουμε την προσοχή μας στη σωστή ενυδάτωση του οργανισμού μας , καταναλώνοντας φρέσκα φρούτα και λαχανικά . Τα τρόφιμα αυτά παρέχουν στον οργανισμό μας απαραίτητα ιχνοστοιχεία , βιταμίνες ,  ηλεκτρολύτες (π.χ.  νάτριο , κάλιο ) και φυσικά νερό.

-Τα καλοκαιρινά φρούτα είναι σύμμαχοί μας για να χάσουμε βάρος;

Είναι προφανές ότι τα φρούτα μπορούν να μας βοηθήσουν στην απώλεια βάρους ,αντικαθιστώντας με αυτά τα ενδιάμεσα σνακ ή ακόμα και κάποιο γεύμα,  με την προυπόθεση όμως να μην οδηγηθούμε στην υπερκατανάλωσή τους , μιας και τα φρούτα  και ιδίως τα καλοκαιρινά είναι πλούσια σε ζάχαρα και συνεπώς σε θερμίδες.

-Ποιά είναι τα σοβαρότερα λάθη στη διατροφή μας;

Η υιοθέτηση του δυτικού τρόπου διατροφής (πολλές λιπαρές ζωικές πρωτείνες σε συνδυασμό με αμυλούχες τροφές ) , η παράλειψη του πρωινού , η υπερκατανάλωση τροφής τις βραδινές ώρες , η μη τήρηση γευμάτων σε σταθερές ώρες  καθώς επίσης και η παράλειψη φρούτων και λαχανικών από τη διατροφή μας.

-Γιατί δε βοηθούν οι γρήγορες δίαιτες;

Οι  γρήγορες δίαιτες δε βοηθούν γιατί προκαλούν απότομες μεταβολές βάρους οι οποίες δημιουργούν θρεπτικά ελλείματα, μειώνουν τη μυική μάζα και το βασικό μεταβολισμό. Επιπρόσθετα η απότομη απώλεια βάρους δε έχει μακροπρόθεσμο αποτέλεσμα και μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία του ατόμου , καθώς αντιβαίνει σε κάθε κανόνα της σωστής διατροφής.

-Ενας σύντομος δεκάλογος για να χάσουμε βάρος;
1. Να καταναλώνετε άφθονο νερό

  1. Να φροντίζετε το σύνολο της θερμιδικής πρόσληψης των γευμάτων  να μοιράζεται σε 3 κύρια και δυο ενδιάμεσα
  2. Να κάνετε τα προγραμματισμένα γεύματα σε σταθερά καθορισμένα ωράρια
  3. Να τρώτε σαλάτα σε κάθε γεύμα.
  4. Να στραγγίζετε τα λαδερά φαγητά από το επιπλέον λάδι τους.
  5. Να αποφεύγετε τα τηγανιτά και τα trans λιπαρά (υδρογονωμένα λίπη όπως μαργαρίνες, γαριδάκια κτλ)
  6. Να αποφεύγετε τις ανθυγιεινές τυποποιημένες τροφές
  7. Να περιορίσετε το μέγεθος της μερίδας στο μέγεθος μιας μερίδας εστιατορίου (200 γρ. περίπου).
  8. Να αποφεύγετε την υπερκατανάλωση αλκοολούχων ποτών.
  9. Τέλος φροντίστε να αυξήσετε τη σωματική σας δραστηριότητα καθώς είναι ο καλύτερος σύμμαχος στον έλεγχο του σωματικού βάρους , σε συνδυασμό όμως πάντα, με ένα πρόγραμμα σωστής  διατροφής.
Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here