Pauline Simons: Αtlasouna στην Υδρα

 

Tου ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΙΟΥΣΗ

Αν βρεθείτε αυτές τις μέρες στην Ύδρα και ανηφορίσετε πάνω από το Φαρμακείο του Ραφαλιά, στην πλατεία Μακαρίου και ακούσετε πουλάκια και ήχους από περπατησιές μην τρομάξετε. Θαυμάστε την  εικαστική εγκατάσταση με τον τίτλο «Atlasouna» του Μαροκινού καλλιτέχνη Abdelaziz Zerrou, νικητή του Βραβείου HYam.

Μιλάμε με τη δημοσιογράφο Pauline Simons, δημιουργό του Οργανισμού HYam (Hydra for Artists of the Mediterranean).  Απόφοιτος της Beaux Arts στο Παρίσι η Pauline, επιτυχημένη κριτικός και δημοσιογράφο για τα εικαστικά σε μεγάλα έντυπα όπως η Figaro, παντρεμένη με τον ζωγράφο Γιάννη Κόττη, συνειδητοποίησε πως οι νέοι Ελληνες καλλιτέχνες και εν γένει οι καλλιτέχνες χωρών της Μεσογείου, δεν έχουν τα ίδια στηρίγματα που απολαμβάνουν οι συνάδελφοί τους σε χώρες όπως η Γερμανία, η Βρετανία, η Αμερική. Ετσι, θεσμοθέτησε ενα φιλόδοξο σχέδιο αλληλεγγύης, το βραβείο με έδρα την Υδρα που θα περιελάμβανε χρηματικό έπαθλο, έκθεση του νικητή στο νησί, καθώς και παρουσίαση των διακριθέντων σε έκθεση στο Παρίσι.

-Τι είναι το HYam;

Ο οργανισμός HYam (Hydra for Artists of the Mediterranean) δημιουργήθηκε από εμένα  με σκοπό να συνοδεύσει ανερχόμενους καλλιτέχνες από τις χώρες της Μεσογείου. Στόχος του είναι να τους υποστηρίξει στη διαδικασία προώθησης της δουλειάς τους στη διεθνή σκηνή και να τους βοηθήσει να αποκτήσουν φήμη και δημοσιότητα τόσο στη Γαλλία όσο και στην Ελλάδα. Μετά από μία πρώτη έκδοση που ήταν αφιερωμένη στην καλλιτεχνική σκηνή της Ελλάδας και της Κύπρου, ο οργανισμός ΗΥam κάλεσε αυτήν τη φορά τη νεανική καλλιτεχνική σκηνή του Μαρόκου, και δεσμεύεται ακόμη περισσότερο υπέρ των καλλιτεχνών, χάρη σε μία προσωποποιημένη υποστήριξη που εκτυλίσσεται σε τρία βασικά στάδια στην Ύδρα, στην Ελλάδα, και στη συνέχεια στο Παρίσι το φθινόπωρο.

Η κριτική επιτροπή του Βραβείου HYam της νεανικής καλλιτεχνικής σκηνής της Μεσογείου;

Πρόεδρος της κριτικής επιτροπής ήταν ο François Tajan, αντιπρόεδρος του οίκου δημοπρασιών Artcurial και εταίρος του οργανισμού HYam.

Μέλη της κριτικής επιτροπής για το Βραβείο 2018:

Ξένια Γερουλάνου, διευθύντρια της γκαλερί Thaddaeus Ropac, Παρίσι
Anaël Pigeat, αρχισυντάκτρια του περιοδικού Artpress
Philippe Riss-Schmidt, καλλιτεχνικός επιμελητής και ιδρυτής του Hyperpavilion στην τελευταία Μπιενάλε της Βενετίας
Bérénice Saliou, καλλιτεχνική διευθύντρια του ICI (Institut des Cultures d’Islam)
Emmanuel Saulnier, καλλιτέχνης και καθηγητής της Σχολής Καλών Τεχνών του Παρισιού
Meryem Sebti, διευθύντρια έκδοσης και σύνταξης του περιοδικού Diptyk και εταίρος του καλλιτεχνικού μας γεγονότος
Αλέξης Βερούκας, καλλιτέχνης και συλλέκτης

-Εφέτος;

Η κριτική επιτροπή 2018 του Βραβείου HYam της νεανικής καλλιτεχνικής σκηνής της Μεσογείου, που αποτελείται από συλλέκτες, επαγγελματίες και κριτικούς τέχνης, γάλλους, μαροκινούς και έλληνες και επέλεξε τον Abdelaziz Zerrou ως νικητή της δεύτερης έκδοσης του βραβείου HYam, η οποία ήταν αφιερωμένη στο Μαρόκο.

-Μιλήστε μας για τον Abdelaziz Zerrou…

Γεννήθηκε το 1982 στην Καζαμπλάνκα, μοιράζει τον καλλιτεχνικό του χρόνο ανάμεσα στο Μαρόκο και στην Ελβετία. Χάρη στο χρηματικό έπαθλο αξίας 10 000 ευρώ που έλαβε από τον οργανισμό HYam, δημιούργησε και εκθέτει  καθ΄όλη τη διάρκεια του φετινού καλοκαιριού το έργο του με τίτλο Atlasouna (ο δικός μας Άτλας) στην πλατεία Μακαρίου που βρίσκεται στην καρδιά της πόλης της Ύδρας.

-Μετά;

Στη συνέχεια θα τον υποδεχθούν σε καλλιτεχνική εστία (residence) στην Ύδρα, σε ένα ατελιέ που θα του προσφέρει ο HYam για όλο το Σεπτέμβριο έτσι ώστε να εμβαθύνει την έρευνα του ως αντανάκλαση του ιδιαιίτερου χαρακτήρα του νησιού, και στη συνέχεια θα παρουσιάσει τα έργα του το φθινόπωρο στον οίκο Artcurial στο Παρίσι, που είναι εταίρος αυτού του project, μέσα από μία συζήτηση στρογγυλής τραπέζης με θέμα την καλλιτεχνική σκηνή του Μαρόκου.

-Το γλυπτό του;

Αναπαριστά το όρος Τούμπκαλ, το ψηλότερο σημείο του Άνω Άτλαντα – και ολόκληρου του Μαρόκου και της Βόρειας Αφρικής – με ύψος 4 167 μέτρα, το έργο Atlasouna δημιουργήθηκε  επί τόπου στην Ύδρα με ντόπια υλικά, ενώ ταυτόχρονα, στο Μαρόκο, ο καλλιτέχνης ανέβηκε το βουνό με τα πόδια και πάνω σε μουλάρια (όπως στην Ύδρα) για να καταγράψει τους θορύβους και τους ήχους της φύσης (αέρας, ζώα, δέντρα, φυτά, ποτάμια, κλπ…). Το ηχητικό ντοκουμέντο που θα δημιουργήθηκε στο Μαρόκο συνοδεύει το κεντρικό τμήμα του καλλιτεχνικού έργου για να μπορούν να το ακούσουν οι επισκέπτες και να συλλάβουν αυτό το κοινό μεσογειακό αφήγημα της Ελλάδας και του Μαρόκου.

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here