Παππάς προς «νέους» καναλάρχες: Ελεγχος πόθεν έσχες, αυστηροί κανόνες, μεγάλη ευθύνη για την ενημέρωση του λαού

ΦΩΤΟ: EUROKINISSI(Γ. ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ)

Διαδοχικές συναντήσεις είχε από το απόγευμα ο υπουργός Επικρατείας, Νίκος Παππάς, με τους «νέους» ιδιοκτήτες των προσωρινών υπερθεματιστών των 4 τηλεοπτικών αδειών.

Πρώτα συναντήθηκε με τον επιχειρηματία, Βαγγέλη Μαρινάκη και ακολούθησε συνάντηση με τον κ. Ιωάννη Βλαδίμηρο Καλογρίτσα. Εν συνεχεία έγιναν συναντήσεις με τον ιδιοκτήτη του ANT1, Θοδωρή Κυριακού, και τον διευθύνοντα σύμβουλο του Σκάι,Κ. Κιμπουρόπουλο.

Σύμφωνα με την κυβερνητική ανακοίνωση, ο πουργός Επικρατείας, αφού συνεχάρη τους προσωρινούς υπερθεματιστές, τόνισε ότι εκκρεμεί αυστηρός έλεγχος του πόθεν έσχες των κεφαλαίων που προσέφεραν στη δημοπρασία, ενώ υπογράμμισε τη μεγάλη ευθύνη που τους αναλογεί σχετικά με την ποιότητα του τηλεοπτικού προϊόντος που θα προσφέρουν στον ελληνικό λαό. Πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση θα διασφαλίσει πως θα τηρηθούν απαρέγκλιτα τα προβλεπόμενα για το επίπεδο του προγράμματος, επισημαίνοντας ότι οι αδειοδοτηθέντες τηλεοπτικοί σταθμοί υποχρεούνται:

  • στην «αντικειμενική και με ίσους όρους μετάδοση πληροφοριών και ειδήσεων» (άρθ. 15, παρ. 2 του Συντάγματος),
  • στην προστασία των ανηλίκων και του καταναλωτικού κοινού, το σεβασμό της προσωπικότητας, της φυλής, του φύλου, της θρησκείας, των πεποιθήσεων, της εθνικότητας, της αναπηρίας, της ηλικίας και του σεξουαλικού προσανατολισμού, καθώς και στην προβολή ευρωπαϊκών έργων, ανεξάρτητων παραγωγών, δελτίων ειδήσεων στη νοηματική γλώσσα και εκπομπών με υπότιτλους στα ελληνικά (Προεδρικό Διάταγμα 109/2010).
  • στην τήρηση πολύ συγκεκριμένων προϋποθέσεων (ν. 4339/2015 της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ) σχετικά με:
  1. τον αριθμό των εργαζομένων (τουλάχιστον 400 ανά κανάλι),
  2. το περιεχόμενο του προγράμματος (δελτία ειδήσεων, εκπομπές λόγου, τέχνης, πολιτισμού, θεάτρου, ενημερωτικές, ποικίλης ύλης, ελαφράς ψυχαγωγίας, ελληνικές και ξένες σειρές, παιδικές εκπομπές, ντοκιμαντέρ και εκπομπές αθλητικού περιεχομένου),
  3. τις κτιριακές εγκαταστάσεις και τον τεχνολογικό εξοπλισμό (ελάχιστη ωφέλιμη επιφάνεια 2.500τμ και εξοπλισμός για εκπομπή προγράμματος High Definition).

Μάλιστα, ο νόμος προβλέπει ανάκληση άδειας εφόσον κάποια από τις προϋποθέσεις πάψει να ισχύει, σε οποιαδήποτε στιγμή της 10ετούς διάρκειας της τηλεοπτικής άδειας.

Ο Υπουργός Επικρατείας ξεκαθάρισε ότι στόχος της κυβέρνησης είναι να αναστραφεί η τάση της μειούμενης απασχόλησης, της διαρκούς και ταχείας επιδείνωσης των εργασιακών σχέσεων και της σχεδόν μηδενικής ελληνικής τηλεοπτικής παραγωγής (μυθοπλασία, ντοκιμαντέρ, κ.λπ.) που έχουν επικρατήσει τα τελευταία χρόνια.

Τέλος, ο Νίκος Παππάς τόνισε ότι η δρομολογούμενη λειτουργία του Ηλεκτρονικού Συστήματος Διάθεσης Τηλεοπτικού Χρόνου θα καταστήσει –στο αμέσως επόμενο διάστημα- τις τηλεοπτικές επιχειρήσεις πολύ πιο ανταγωνιστικές, αφού η ρύθμιση της διάθεσης και αγοράς διαφημιστικού χώρου αναμένεται να αυξήσει πολύ σημαντικά το συνολικό διαφημιστικό τους έσοδο, εξαλείφοντας παρασιτικά φαινόμενα, όπως αυτά των επιστροφών και των πιστωτικών τιμολογίων.

Παραγωγικές οι συναντήσεις

Σε δηλώσεις που έκανε αποχωρώντας από τη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας μετά το πέρας των συναντήσεων, ο κ. Παππάς μίλησε για πολύ παραγωγικές συναντήσεις και πρόσθεσε «νομίζω ότι όλοι οι προσωρινοί υπερθεματιστές έχουν συνείδηση της ευθύνης που φαίνεται ότι αναλαμβάνουν, διότι υπάρχουν υποχρεώσεις που απορρέουν από το Σύνταγμα για την αντικειμενικότητα, για την με ίσους όρους προβολή όλων των απόψεων, υποχρεώσεις που απορρέουν από τον νόμο και που για πρώτη φορά προβλέπουν και τον ελάχιστο αριθμό εργαζομένων πλήρους απασχόλησης και πάρα πολύ αυστηρές προδιαγραφές για τις κτιριακές εγκαταστάσεις, τον τεχνολογικό εξοπλισμό και βέβαια πολύ αυστηρές προϋποθέσεις για την παραγωγή προγραμμάτων και την ποιότητά τους».

Το άλυτο πρόβλημα της διαπλοκής

Η κυβέρνηση δηλώνει ευχαριστημένη από τις εξελίξεις, καθώς πέτυχε ένα τόσο μεγάλο τίμημα(246 εκ. ευρώ) και κατάφερε, όπως λέει, να βάλει επιτέλους τάξη στην τηλεοπτική ασυδοσία 27 χρόνων που έθρεψε την ανομία και την διαπλοκή. Κι αυτό, παρόλη τη κριτική που της ασκείται, πως με το αποκλειστικό οικονομικό κριτήριο, η επιχείρηση πάταξης της διαπλοκής, δεν ήταν τίποτα άλλο από μια μερική αλλαγή φρουράς στη σύνθεση των διαπλεκομένων με τη κυβέρνηση οικονομικών συμφερόντων.

Ομως η αλήθεια είναι ότι οι τηλεοπτικές άδειες στη χώρα έχουν τίμημα κι ένα δημόσιο αγαθό αξιοποιήθηκε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο υπέρ του δημοσίου συμφέροντος. ωστόσο, στον ευαίσθητο χώρο της τηλεόρασης, το δημόσιο συμφέρον περιφρουρείται και με την ποιοτική ανάδειξη της ενημέρωσης και της ψυχαγωγίας και με την καθαρή θέση των ιδιοκτητών των Μέσων.

Το θέμα εδώ είναι ότι νόμιμοι  δύο από τους κατόχους αδειών είναι και μεγαλομέτοχοι-ιδιοκτήτες των δύο μεγαλύτερων ποδοσφαιρικών σωματείων της χώρας, ότι ο ένα κατηγορείται σε βαθμό κακουργήματος για συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση του ελληνικού ποδοσφαίρου για αλλοίωση και επηρεασμό αποτελεσμάτων ενώ ο τρίτος είναι ένας εργολάβος δημοσίων έργων, όπως ο προηγούμενος εθνικός εργολάβος Γ. Μπόμπολας.

Η απάντηση της κυβέρνησης σε όλα αυτά, είναι ότι για πρώτη φορά όλοι αυτοί πλήρωσαν για να πάρουν τηλεοπτική άδεια και δεν θα εκπέμπουν όπως γινόταν μέχρι τώρα από τηλεοπτικούς σταθμούς παράνομους.

Επίσης, η κυβέρνηση έχει ανακοινώσει ήδη, ότι μέσα στις επόμενες 5 ημέρες από την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας, θα πρέπει να έχει γίνει και ο επανέλεγχος του πόθεν έσχες των νέων κατόχων αδειών για να διαπιστωθεί κατά πόσο είναι νόμιμη και δικαιολογείται η προέλευση των χρημάτων που διέθεσαν για να αγοράσουν τις άδειες.

Οπως δηλώνουν σε συνεντεύξεις τους τα κυβερνητικά στελέχη, επόμενος άμεσος στόχος είναι η συγκρότηση του ΕΣΡ, ώστε να μπορεί η ανεξάρτητη αρχή να επιτελέσει τον δύσκολο και απαιτητικό της ρόλο, στον έλεγχο των ποιοτικών και άλλων χαρακτηριστικών των τηλεοπτικών σταθμών. Το ΕΣΡ εξ άλλου θα πραγματοποιήσει τον επόμενο διαγωνισμό που θα αφορά την αδειοδότηση των περιφερειακών τηλεοπτικών σταθμών.

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here