Παππάς για ΟΑΣΘ: Πώς ζητούσε 5 εκατ. επιδότηση για τους ανέργους αφού τους είχε κόψει μια ντάνα πρόστιμα;

Ο πρόεδρος του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), Στέλιος Παππάς, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, «Πρακτορείο 104,9 FM», είπε ότι ήδη η νέα διοίκηση εξοικονομησε 20 εκατομμύρια ευρώ.

«Το μεγάλο πρόβλημα είναι ότι πρέπει να γίνει η εκκαθάριση με τον Οργανισμό σε λειτουργία για να μην μείνει η πόλη χωρίς συγκοινωνίες», είπε. «Η σημερινη διοίκηση είναι μεταβατική (δυο χρόνια). Βασικός στόχος είναι να μην παραδοθεί ο Οργανισμός στην κατάσταση που παρελήφθη. Είναι, νομίζω, κοινά αποδεκτή άποψη ότι ήταν ένας φορέας προβληματικός σε επίπεδο συγκοινωνιακού έργου αλλά και διαχειριστικό»

Όπως σημείωσε, η νέα διοίκηση έχει καταφέρει να εξοικονομήσει  20 εκατομμύρια ευρώ, σε σύγκριση με το αντίστοιχο 5μηνο του 2016.

«Κάθε χρόνο η συμβολή του Δημοσίου στην λειτουργία του ΟΑΣΘ ήταν 100 εκατομμύρια. Αυτό σημαίνει ότι εμείς σε ένα χρόνο θα μπορέσουμε αυτά τα 100 εκατομμύρια να τα μειώσουμε σε ένα ποσοστό της τάξης του 30 με 35%, μακάρι και περισσότερο. Θα είναι μία πολύ σημαντική ανακούφιση. Με βάση την εντολή από την κυβέρνηση, αυτό είναι ένας βασικός στόχος και θεωρώ ότι πηγαίνουμε σχετικά καλά», είπε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ.

Για ζητήματα κακοδιαχείρισης και άλλα, είπε:

«Έχουμε βρει πράγματα που υπερβαίνουν τις δικές μας αρμοδιότητες για αυτό και όπως ήταν υποχρέωσή μας προς το λαό της Θεσσαλονικης αλλά και όλο τον ελληνικο λαό, προσφύγαμε στα αρμόδια όργανα της πολιτείας ώστε να προχωρήσουν σε έρευνες που εμείς δεν μπορούμε να κάνουμε».

«Υπάρχει θέμα και  με τα  διαφυγόντα έσοδα που υπολόγιζε η τότε διοίκηση, όπου έλεγε ότι το 2ο 6μηνο του 2015, για το μεταφορικό έργο των ανέργων της χρωστάει το δημόσιο 5.268.000 ευρώ. Όμως οι άνεργοι εκείνη την περίοδο ήταν υπό διωγμό», είπε ο κ. Παππάς «Οταν ανέλαβα βρήκα μια ντάνα από πρόστιμα σε βάρος ανέργων. Αποφασίσαμε να σταματήσει αυτή η ιστορία και να δοθεί η δυνατότητα ελεύθερης μετακίνησης ανέργων. Τώρα πώς ζητούσε ( η προηγούμενη διοίκηση) τόσα χρήματα για τη μεταφορά των ανέργων αφού τους έκοβε πρόστιμα, είναι υπό διερεύνηση».

Το θέμα της εξυηρέτησης του κόσμου (αραιά δρομολογια και καθυστερήσεις) το απέδωσε στη μεγάλη φθορά των λεωφορείων και είπε:

«Βρήκαμε τις αποθήκες εντελώς άδειες από ανταλλακτικά και οι  προμηθευτές δεν μας έδιναν τίποτα γιατί χρωστούσε ο Οργανισμός», είπε. «Αυτή τη στιγμή έχουμε καταφέρει να πάρουμε υλικά, δεν έχουμε όμως τους τεχνίτες που χρειάζονται ούτε το επιστημονικό προσωπικό που μας χρειάζεται. Αναλάβαμε τον Οργανισμό με 100 εκατομμύρια χρέη και με διαθέσιμα μόλις ένα εκατομμύριο, δηλαδή ο Οργανισμός είχε δεν είχε ζωή τεσσάρων ημερών. Με πολύ μεγάλο κόπο, κατορθώσαμε όχι μόνο να πληρώσουμε όσα χρωστούσαν στους εργαζόμενους οι προηγούμενοι, αλλά να πληρώνουμε κατ αρχήν κανονικά τους εργαζόμενους στην ώρα τους. Είχαμε στη διάθεσή μας μόνο 240 «μάχιμα» λεωφορεία και τώρα πλησιάζουν τα 400. Υπολογίζουμε το επόμενο 3μηνο να βγάλουμε στους δρόμους άλλα πενήντα περίπου οχήματα, σε συνδυασμό πάντα με κάποιες μελέτες με στόχο την αναδιάταξη δρομολογίων για να κάνουμε πιο σύντομη τη μετακίνηση».

Για τα τοπικά αιτήματα ορισμένων περιοχών που ζητουν πυκνότερη συγκοινωνια, είπε:

«Πρέπει να γινουν συνεργασίες με τη περιφέρεια και τους δήμους,  με δημοτικές συγκοινωνίες, με αλληλοκαλυπτόμενα μεταφορικά μέσα έτσι ώστε να προχωρήσει το συγκοινωνιακό έργο. Αν ο καθένας το μόνο που θέλει είναι να φτάσει ο ΟΑΣΘ έξω από την πόρτα του σπιτιού του, αυτό δεν μπορούμε να το κάνουμε. Για παράδειγμα στα ΤΕΙ Σίνδου σπουδάζουν 4.000 παιδιά. Αν πηγαίνουν όλοι μαζί, 4.000 φοιτητές, και όλοι μαζί αποχωρούν, εμείς πώς να βρούμε τόσα λεωφορεία για να μεταφέρουμε ταυτοχρόνως τέτοιο πληθυσμό;»

Επίσης είπε ότι ο ΟΑΣΘ επιδιώκει  την Παρασκευή και το Σάββατο το βράδυ τα δρομολόγια από το κέντρο προς την περιφέρεια της Θεσσαλονίκης, να σταματάνε μια ώρα αργότερα, δηλαδή στη 1πμ, αλλά  αναμένει την σχετική  έγκριση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here