Παντζάρι για χοληστερίνη, συκώτι και τόνωση

Το παντζάρι σύμφωνα με βρετανικές έρευνες βοηθά στην μείωση των τριγλυκεριδίων και της χοληστερίνης, ακόμα κι αν τρώγεται σαν απλή σαλάτα μερικές μέρες την εβδομάδα.

Όμως θέλει προσοχή για όσους έχουν οστεοπόρωση ή προβλήματα στη νεφρικη λειτουργια -μπορεί να βλάψει και στα δυο. Παρεμβαίνει  στο μεταβολισμό του ασβεστιου και όσον αφορά στα νεφρά ενοχοποιείται για πέτρες. Επίσης ρίχνει την πίεση και αν κάποιος λαμβάνει ήδη αντι-υπερτασικά ή αν  παίρνει viagra μπορεί να έχει  αποτομη πτώση της πιεσης.

Όσοι  δεν έχουν πρόβλημα στους νεφρούς και στα οστά μπορούν άφοβα να τρώνε παντζάρια όσο συχνά θέλουν, αν και το καλύτερο είναι για καλό και για κακο να τα έχουν στο πρόγραμμα 3 φορές την εβδομάδα και όχι συχνότερα. Επίσης όσοι έχουν ευαισθησίες στο στομάχι και στο έντερο, προτού αρχίσουν να τρώνε πολλά παντζάρια ή να πίνουν πολλούς χυμους, ας δοκιμάσουν πρωτα τις αντιδράσεις του οργανισμού τους με μικρές <<δόσεις>>.

Το παντζάρι βοηθά επίσης το συκώτι και ειδικά όσους έχουν λίπος στο ήπαρ (συκώτι). Επίσης βοηθά στη μείωση της υπέρτασης. Επίσης βοηθά στην καλή κυκλοφορία του αίματος και στον εφοδιασμό των μυών με οξυγόνο, γενικά στην καλή αιμάτωση των οργάνων.

Σε μια απο τις έρευνες που έγιναν οι 67 μετέχοντες έπιναν ένα ποτήρι χυμο παντζαριών την ημέρα. ΟΙ ερευνητές αποδίδουν τα θετικά αποτελέσματα κυρίως  στα νιτρικά ιόντα που περιεχει το φυτό.

Αν πιείτε και δείτε κόκκινα ούρα και λοιπά… απόβλητα, μην ανησυχήσετε -το χρώμα οφείλεται στο παντζάρι. Αν το διακόψετε, όλα θα επανέλθουν στο φυσικό τους χρώμα.

Το παντζάρι γίνεται σαλάτα αφού βράσει ή και βελτουτέ σούπα στο blender  (πάλι μετά το βράσιμο). Κάποιοι τα ψήνουν στο φούρνο τυλιγμένα σε αλουμινοχαρτο. Τα φύλλα τους έχουν περισσότερα άλατα απο τη ριζα, οπότε καλύτερα η ριζα αν έχετε έγνοια για πέτρες στα νεφρά.

 

 

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here