Oh, mon Dieu! Λιώνουν Μontblanc και Cartier, καίνε Burberry -δεν μπορούν οι παλιοsauvages να τα ρίξουν σε χωματερή σαν πορτοκάλια;

Καταστράφηκαν και φέτος μεγάλες παρτίδες προϊόντων μεγάλων εταιρειών, προκειμένου να μην πέσουν σε λάθος χέρια -στα δικά μας για την ακρίβεια.

Η Burberry έκαψε αξεσουάρ και ρούχα αξίας 90 εκατομμυρίων λιρών και η Richemont, ιδιοκτήτρια των Cartier και Montblanc,  κατέστρεψε ρολόγια και στιλό αξίας 451 εκατομμυρίων ευρώ την τελευταία διετία, αφού μάλιστα πρώτα αγόρασε το απούλητο στοκ από κοσμηματοπώλες. Γιατί;

«Προκειμένου να μην φτασουν στα λαθραία ή στις εκπτωτικές αγορές και μειωθεί η αξία της φίρμας και εν γενει για να προστατευθεί  η πνευματική ιδιοκτσία»

Διότι το καρό φουλάρι έχει πνευματικό ιδιοκτήτη και το κοστολογεί 300 ευρώ, 5 ευρώ τα υλικά και η εργασία (στην Κινα βεβαίως, εδώ και πολλά χρόνια), και 270 η «πνευματική ιδιοκτησία» (η έμπνευση τρόπον τινά) και η «φίρμα» αυτή καθαυτή

burberry

Τα ρούχα που καίγονται ή τα πολυτελή αξεσουάρ-αντικειμενα που καταστρέφονται, εχουν αυξηθεί λόγω της κρίσης (έπεσαν οι πωλήσεις), εντούτοις οι κατασκευαστές αρνούνται να ρίξουν τις τιμές.

«Έχουμε το αγοραστικό κοινό στο οποίο απευθυνόμαστε και αν οι τιμές πώλησής μειωθούν, τα «σινιέ» ρούχα θα χάσουν ουσιαστικά τη θέση τους στην αγορά» λενε οι εταιρείες παραγωγής.

Οπότε αν και οι πωλήσεις μειώθηκαν, τα προϊόντα παραμένουν ακριβά και δυσκολα τα βρίσκει κανείς στην «πιάτσα των πληβειων».

Ρούχα αξίας άνω των 90 εκατομμυρίων λιρών έχουν καταστραφεί από τη φίρμα μέσα στην τελευταία διετία, σύμφωνα με στοιχεία που δόθηκαν εχθές στη δημοσιότητα. Το γεγονός αυτό, σύμφωνα με τα βρετανικά ΜΜΕ, έχει προκαλέσει οργή στους μετόχους της εταιρείας, που αναρωτιούνται γιατί δεν τους προσφέρθηκε μέρος των επιπλέον ρούχων, αντί να καταλήξει στη φωτιά.

Εκπρόσωποι της Burberry, η αξία της οποίας εκτιμάται στα 10,8 δισεκατομμύρια ευρώ από το Forbes, παραδέχτηκαν στους Times ότι το στοκ που μένει απούλητο αποτεφρώνεται, προκειμένου η εταιρεία να προστατέψει την πνευματική της ιδιοκτησία και την αξία της φίρμας της. Ωστόσο έσπευσαν να διαβεβαιώσουν το κοινό ότι χρησιμοποιούν ειδικά μηχανήματα για την καύση, τα οποία εξασφαλίζουν ότι δεν σημειώνεται σπατάλη ενέργειας.

Βέβαια ίσως το κεντρικό ερώτημα δεν είναι ο εμπορικός στόχος των εταιρειών να μην ξεπέσει το προϊόν τους σε εμάς, αλλά  για ποιο λόγο το επιθυμούμε εμείς οι πληβείοι; Ειναι ένας τρόπος «να τη φέρουμε» στην αστική και αρχουσα  τάξη; Δηλαδή εσύ κορόιδο έδωσες για το φουλάρι 300 κι εγώ το πήρα 50; Όπου θα ελεγε κανείς ότι ο τύπος που έδωσε τα 300 δεν τα στερηθηκε, ενώ κατά κανόνα εκείνος που εδωσε τα 50, έδωσε το 10% του μισθού του. Ομως ευτυχώς χάρη στην πρακτικη τα αδιάθετα πορτοκάλια να πηγαίνουν στις χωματερές και τα αδιάθετα σινιέ ρουχα στην πυρά, εμείς οι πληβείοι δεν αντιμετωπιζουμε συχνά το δίλημμα «να δώσω το 50άρικο στη μουφα ή όχι». Μας προστατεύει η ίδια η φίρμα που κρατά τα προϊόντα της για εκείνους που αρμόζει

Κανείς όπως φαίνεται δεν μπορεί να προστατεύσει εμάς από τον εαυτό μας και την ψευδαίσθηση ότι παίρνοντας το σινιέ ανήκουμε αίφνης σε κάποιο σημαντικό υποσυνολο της κοινωνίας, μια που παρά την παιδεία μας εξακολουθουμε να λέμε  «είναι από καλή οικογένεια» (εννοώντας τον πλουτοκράτορα), και ειναι αριστοκράτης (χωρίς να σκεφτόμαστε καν ότι αυτός που κρατεί είναι άριστος μόνο στο να πατάει επάνω μας).

 

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here