Νομικές, Φιλοσοφικές, Παιδαγωγικές σχολές: Πως διαμορφώνονται οι βάσεις

Της ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΛΙΑΤΣΟΥ

Χωρίς εκπλήξεις και ανατροπές οι φετινές βάσεις στις  Νομικές , Φιλολογικές,  Φιλοσοφικές και Παιδαγωγικές σχολές. Αυτό προκύπτει από την μέχρι στιγμής βαθμολόγηση  των  μαθημάτων των υποψηφίων της θεωρητικής κατεύθυνσης.  Η εικόνα από τα βαθμολογικά κέντρα συνοψίζεται στα εξής  5  συμπεράσματα:

1. Οι βαθμολογίες στη Νεοελληνική Γλώσσα είναι ανάλογες με τις περσινές και ο κύριος όγκος των γραπτών συγκεντρώνεται στην βαθμολογική κλίμακα από 12 έως 15.

2. Στα Αρχαία Ελληνικά  οι επιδόσεις είναι χαμηλότερες  από πέρσι ,  καθώς ο Θουκυδίδης στο άγνωστο κρίθηκε δύσκολο κείμενο και έκρυβε παγίδες.  Για το λόγο αυτό θεωρείται  βέβαιο πως τα άριστα γραπτά στα Αρχαία, που είναι το πρώτο μάθημα αυξημένης βαρύτητας στο πρώτο επιστημονικό πεδίο,   θα είναι αισθητά μειωμένα από πέρσι.

3.  Η Ιστορία αναδείχτηκε  ευτυχώς σε» καλό» χαρτί για τους  υποψηφίους. Οι   βαθμολογίες  εδώ είναι  από μέτριες έως πολύ  καλές και  τα άριστα γραπτά  κινούνται στα ίδια επίπεδα με τα περσινά.  Με το δεδομένο οτι η  Ιστορία είναι  το δεύτερο μάθημα βαρύτητας για  τη  θεωρητική κατεύθυνση, θεωρείται βέβαιο ότι  οι βαθμολογίες  στο μάθημα αυτό θα συγκρατήσουν τις βάσεις κοντά στα περσινά επίπεδα.

4. Στα Λατινικά,  οι βαθμολογίες των υποψηφίων είναι ανάλογες με τις περσινέ ς . Παρατηρείται μόνο μια μικρή μείωση στην υψηλότερη βαθμολογική κλίμακα του 18 εως 20.

5. Οι επιδόσεις στο μάθημα της Λογοτεχνίας είναι  μέτριες και κινούνται βαθμολογικά στην μεσαία  και προς τα κάτω, κλίμακα. Οι επιδόσεις  των υποψηφίων στην προσέγγιση του αποσπάσματος από τον «Κρητικό» του Δ. Σολωμού και στο παράλληλο κείμενο που δόθηκε, είναι εμφανώς κατώτερη σε σχέση με τις περσινές.

Στο μάθημα αυτό, καταγράφονται  αρκετές διαφορές μεταξύ των δύο βαθμολογητών. Ετσι αναμένεται ότι θα έχουμε και φέτος υψηλά ποσοστά αναβαθμολόγησης των γραπτών.  Σημειώνεται ότι περίπου 30.000 έως 40.000 γραπτά των πανελλαδικών εξετάσεων,  αναβαθμολογούνται κάθε χρόνο. Οι μεγαλύτερες βαθμολογικές αποκλίσεις  παρατηρούνται στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και στο μάθημα της Λογοτεχνίας.

Το γραπτό παραπέμπεται σε τρίτο βαθμολογητή όταν η  διαφορά   μεταξύ του βαθμού του πρώτου και του δεύτερου βαθμολογητή, είναι μεγαλύτερη από 12 μονάδες στην κλίμακα 0-100. Τότε το συγκεκριμένο τετράδιο, αφού επικαλυφθούν οι βαθμολογίες του πρώτου και του δεύτερου βαθμολογητή με αδιαφανή αυτοκόλλητα, παραδίδεται από τη γραμματεία στον αναβαθμολογητή, ο οποίος, σημειωτέον, δεν μπορεί να είναι από αυτούς που αξιολόγησαν το συγκεκριμένο γραπτό για πρώτη ή δεύτερη βαθμολόγηση.

 

 

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here