Μισή ώρα περπάτημα και όχι στη ζάχαρη για να γλιτώσουμε τη γρίπη

Σύμφωνα με πανεπιστημιακή έρευνα που δημοσιεύει το περιοδικό Time, μισή ώρα ζωηρό περπάτημα την ημέρα αυξάνει κάθετα τις πιθανότητες να γλιτώσουμε τις γριπη και πολλές άλλες ιώσεις. Επίσης η αποφυγή της ζάχαρης βοηθά έμμεσα -δυστυχώς τα γλυκά μειώνουν τα  «ρεφλέξ» του ανοσοποιητικού και βοηθουν στην ανάπτυξη των μικροβίων.

Οσον αφορά στο πώς βοηθά το περπάτημα ή γενικα η ασκηση, το ημίωρο ζωηρό περπάτημα (όπως όταν έχουμε π.χ. αργήσει στη δουλειά) αυξάνει τον αριθμο των ανοσοποιητικων κυττάρων

Ο David Nieman, καθηγητής Δημόσιας Υγείας στο κρατικό Πανεπιστημιο των Απαλαχίων στη Βόρειο Καρολινα των ΗΠΑ , θεωρει την τακτικη άσκηση ως το μυστικο υγείας εκεινων που ζηλευουμε όλοι, δηλαδή εκείνων που δεν αρρωσταίνουν σχεδόν ποτε.

Η έρευνά του δείχνει ότι αρκεί το ημιωρο περπάτημα για να αυξηθεί ο αριθμός των κυκλοφορουντων στον οργανισμό μας «μαχητών» του ανοσοποιητικού. Περίπου 3 ώρες μετά την άσκηση, τα ανοσοποιητικα αυτά στοιχεία όμως ξαναγυρνούν… στην έδρα τους, οποτε για να υπάρχει μια σχετικα διαρκής παρουσία τους, πρέπει να ασκουμαστε καθημερινά ή πάντως τακτικά.

Ο καθηγητής το είπε και πιο απλά:

«Είναι σαν να καλείς μια καθαριστρια για μισή ώρα την ημέρα. Στο τέλος του μήνα το σπίτι σου θα δείχνει και θα είναι σε πολύ καλύτερη κατάσταση. Το ίδιο ισχύει και με το ανοσοποιητικο μας που καθαρίζει το σώμα μας απο τα παθογόνα».

Η ίδια έρευνα έδειξε ότι με εξαιρεση τα βαρη, για τα οποία μπαινει ένα ερωτηματικό,  όλες οι άλλες αεροβικές ασκήσεις διαπιστώθηκε ότι αυξανουν τις αντιστάσεις μας σε ιωσεις ή και σε μικροβιακα νοσήματα.  Απεναντίας αν το παρακάνουμε (δηλαδή αν ασκούμαστε 75 λεπτά), το αποτέλεσμα είναι αντιστροφο -το ανοσοποιητικο «πέφτει».

Οι ίδιος καθηγητής λέει ότι ισχύουν φυσικά και άλλοι παράμετροι για να γλιτώνουμε τις ιωσεις, οπως

*7 ώρες ύπνος την ημέρα

*διατροφή με ποικιλία ώστε να μη λείπουν οι βιταμινες Β, η C, ο ψευδάργυρος και η D Επίσης, επαρκείς πρωτεϊνες

*λιγότερη ζάχαρη

*Πλυσιμο χεριών και το κλασικό «μην βάζετε το χέρι στη μύτη» (επειδή ο βλεννογόνος της μυτης «αρπάζει» αμέσως τους ιους)

*το αντιγριππικο εμβολιο

*ο αερισμος των χώρων (δεν κρυώνουμε επειδή κάνει κρύο το χειμώνα, αλλά επειδή κλεινομαστε σε χώρους που δεν αερίζονται και συντηρουν και αυγατίζουν τους ιους. Απο την άλλη όταν κρυώνουμε βεβαια, ο οργανισμος επικεντρώνεται στην διατήρηση της θερμοκρασιας του σώματος και αφήνει στη μπάντα την ανοσοποιητικη λειτουργία. Οπότε, οση ώρα αερίζουμε τους χωρους το χειμώνα, πάμε σε  σημείο όπου δεν κρυώνουμε)

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here