Μελέτη Ινστιτούτου ΟΙΕΛΕ: Λαιμητόμος η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής για πάνω από 25 χιλιάδες μαθητές που οδηγούνται στοχευμένα στην αγκάλη των ανεξέλεγκτων κολλεγιαρχών

Τουλάχιστον 25.000 μαθητές θα βρεθούν εκτός πανεπιστημιακής εκπαίδευσης μετά την απόφαση της Νίκης Κεραμέως να δημιουργήσει μέσω της καθιέρωσης της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής «πελατεία» για τα κολέγια.

Μάλιστα, όπως αποκαλύπτει η Ομοσπονδία ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδος (ΟΙΕΛΕ) σε μελέτη της δεν πρόκειται μόνο για μαθητές με πολύ χαμηλές επιδόσεις αλλά σε πολλές περιπτώσεις εκτός νυμφώνος θα μείνουν παιδιά με υψηλή βαθμολογία.

Ταυτόχρονα, περίπου 17 από τα 24 ΑΕΙ της χώρας θα χάσουν σημαντικό αριθμό φοιτητών και κάποια θα απειληθούν με λουκέτο με το κλείσιμό τους να προκαλεί βαρύ πλήγμα στις τοπικές κοινωνίες. «Εύλογα αναρωτιέται κάποιος, εάν η τεχνητή αριστεία που επιβάλλει η κ. Κεραμέως στο σύστημα πρόσβασης θα αφορά και στα περιβόητα κολλέγια (που παρέχουν πλέον τίτλους επαγγελματικής ισοτιμίας) ή αν το χρήμα είναι μεγαλύτερο εχέγγυο για την ακαδημαϊκή επιτυχία από την προσπάθεια του μαθητή» τονίζει η ΟΙΕΛΕ.

«Είναι όμως πλέον ξεκάθαρο ότι η Ε.Β.Ε. αποτελεί μια άσκηση διόγκωσης των κοινωνικών και εκπαιδευτικών ανισοτήτων, διότι οι «κομμένοι» μαθητές προέρχονται κατά κύριο λόγο από τις τάξεις των οικογενειών των εργαζόμενων, των ανέργων, των αγροτών, των μη προνομιούχων. Μαθητές που κατά κανόνα κατακτούν με μόχθο το απολυτήριο της Γ’ Λυκείου, κρίνονται ως μη ικανοί για την πανεπιστημιακή γνώση μέσω της διαφανούς μεν αλλά με σοβαρότατα προβλήματα επιστημονικά και παιδαγωγικά διαδικασίας των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Τα ποσοστά αποτυχίας των μαθητών σε κάποια μαθήματα όπως τα Μαθηματικά, τα Αρχαία Ελληνικά, η Φυσική, η Χημεία που προσεγγίζουν το 40% καταδεικνύουν την τραγική δυσλειτουργία του συστήματος με τον ανορθολογισμό της διδακτέας ύλης, την εξαφάνιση του παιδαγωγικού χαρακτήρα του Λυκείου και τον παρανοϊκό – σε ορισμένες περιπτώσεις – βαθμό δυσκολίας των θεμάτων και όχι την «ανεπάρκεια» των παιδιών, όπως έντεχνα διαρρέουν οι εκπρόσωποι της κυβέρνησης και της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας» υπογραμμίζει η ΟΙΕΛΕ.

Πώς λειτουργεί η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής

Η κυβέρνηση της ΝΔ από την αρχή της θητείας της είχε δηλώσει πως θα επαναφέρει τη «βάση του 10» με πρόσχημα τη βελτίωση της ποιότητας των σπουδών στα ελληνικά Πανεπιστήμια. Με απλά λόγια, προκειμένου να εισαχθεί ένας υποψήφιος στις Σχολές Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης «θα πρέπει να επιτύχει επίδοση μεγαλύτερη του 10 στα Πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα». Με τον τρόπο αυτό στόχευε σε ένα τεχνητό «φιλτράρισμα» των επιδόσεων των εισαγομένων, μέτρο που είχε εφαρμοστεί και στο παρελθόν (2006 – 2009) και καταργήθηκε εξαιτίας της αναποτελεσματικότητάς του.

Ωστόσο, με τον Νόμο 4777/2021, η Κυβέρνηση της ΝΔ και η κ. Κεραμέως νομοθέτησαν κάτι διαφορετικό και περισσότερο «εχθρικό» απέναντι στα παιδιά που σε λίγο θα διεκδικήσουν την εισαγωγή τους στα Ελληνικά Πανεπιστήμια: Η «Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής» (Ε.Β.Ε.) ΔΕΝ είναι η τυπική βάση του 10, αλλά ένα «δυναμικό» φίλτρο αποκλεισμού που θα καθορίζεται από το σύνολο των επιδόσεων όλων των υποψηφίων κάθε Επιστημονικού Πεδίου (ΕΠ). Πιο συγκεκριμένα, σε κάθε ΕΠ θα υπολογίζεται ο Μέσος Όρος (μ.ο.) των επιδόσεων σε Πανελλαδική κλίμακα και στην συνέχεια κάθε Πανεπιστημιακό Τμήμα θα έχει καθορίσει ένα ποσοστό αυτού του μ.ο. ως προϋπόθεση εισαγωγής. Το ποσοστό αυτό είναι από το 80% έως το 120% του μ.ο.

Ενώ, λοιπόν, η «βάση του 10» θα μπορούσε να έχει ακόμα και ασήμαντη επίπτωση στο πλήθος των αποκλειόμενων εισαγομένων, αν η Επιτροπή Εξετάσεων επέλεγε «εύκολα» θέματα, η ρύθμιση της κ.Κεραμέως περικόπτει πάντοτε ένα σημαντικό πλήθος υποψηφίων ανεξάρτητα από την δυσκολία των θεμάτων των εξετάσεων. Δηλαδή ακόμα στο υποθετικό ενδεχόμενο που όλοι οι υποψήφιοι γράψουν π.χ.  πάνω από 15, μεγάλος αριθμός υποψηφίων θα μείνει εκτός τριτοβάθμιας εκπαίδευσης διότι η ΕΒΕ θα έχει αυξηθεί πολύ!

Έτσι, για ένα Επιστημονικό πεδίο που Πανελλαδικά ο μ.ο. είναι 11 (στην εικοσάβαθμη κλίμακα), κάθε Σχολή μπορεί να έχει προαπαιτήσει Ε.Β.Ε. από το 8,8 έως το 13,2!

Η ρύθμιση αυτή είναι αντιεπιστημονική, αντιπαιδαγωγική και ακραία εχθρική απέναντι σε χιλιάδες υποψήφιους για τους παρακάτω λόγους:

  • Δεν στηρίζεται σε καμία επιστημονική μελέτη των επιδόσεων προηγούμενων ετών. Μάλιστα το σύνολο της Εκπαιδευτικής Κοινότητας εδώ και χρόνια συμφωνεί ότι οι επιδόσεις στις Πανελλαδικές Εξετάσεις δεν αποτελούν ασφαλή δείκτη «ποιότητας» και κριτικής σκέψης.
  • Τα ποσοστά του εύρους της Ε.Β.Ε. (80% έως 120%) προέκυψαν αυθαίρετα χωρίς καμία τεκμηρίωση και χωρίς καμία μελέτη στοχεύσεων και αναγκών.
  • Νομοθετήθηκε κάτω από τις ιδιαίτερες συνθήκες της πανδημίας και ενώ τον μήνα Φεβρουάριο, τα σχολεία ήταν ήδη κλειστά για 3 και πλέον μήνες. Η τηλε-εκπαίδευση δεν απέδωσε τα αναμενόμενα, ειδικά στα σχολεία της περιφέρειας, με τα γνωστά προβλήματα του ασταθούς δικτύου επικοινωνίας και του ελλιπούς εξοπλισμού εκπαιδευτικών και μαθητών.τα παιδιά που εξετάζονται φέτος έχουν αρχίσει την τηλεκπαίδευση ως μαθητές της Β΄ Λυκείου, δηλαδή από το Μάρτιο του 2020 και έχουν παρακολουθήσει τη διά ζώσης ελάχιστη διδασκαλία μέχρι σήμερα. Η ίδια λοιπόν η Υπουργός, που παραδέχθηκε ότι η εξ αποστάσεως διδασκαλία δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη διά ζώσης, τιμωρεί αυτά τα παιδιά που βίωσαν ακραία την πανδημία και τις επιπτώσεις της με περικοπή των θέσεων στα ΑΕΙ.
  • Τέλος, είναι εχθρική απέναντι σε χιλιάδες παιδιά, διότι η ρύθμιση αυτή συνδέεται με προηγούμενες νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης με τις οποίες εξισώνονται τα προσόντα των αποφοίτων των ελληνικών πανεπιστημίων με αυτά των αποφοίτων αμφίβολης ποιότητας ιδιωτικών «κολεγίων».

Οι οδυνηρές επιπτώσεις της ΕΒΕ σε χιλιάδες μαθητές και στον πανεπιστημιακό χάρτη της χώρας

Χτες το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε τα ποσοστά της Ε.Β.Ε. που θα ισχύσει στις Πανελλαδικές εξετάσεις που ξεκινούν σε ένα μήνα για όλες τις Πανεπιστημιακές Σχολές της Χώρας. Μία προσεκτική μελέτη στα ποσοστά αυτά επιτρέπει να γίνει μία πρόβλεψη για τα ολέθρια αποτελέσματα που περιμένουν τους υποψήφιους και τους γονείς τους τον Αύγουστο με την έκδοση των αποτελεσμάτων.

  • Από τα 453 συνολικά Πανεπιστημιακά τμήματα και σχολές προκύπτει ένας συνολικός μέσος όρος των ποσοστών στην τιμή 96,2%. Αυτό σημαίνει ότι συνολικά ο Εθνικός μ.ο. κάθε Επιστημονικού Πεδίου θα είναι και το διαβατήριο εισαγωγής στα ΑΕΙ.
  • 190 Πανεπιστημιακά Τμήματα (το 42% του συνόλου) επέλεξαν ποσοστό του μ.ο. το 80%. Η απόφαση αυτή συνδέεται προφανώς με τον ορατό κίνδυνο τα τμήματα αυτά να μείνουν χωρίς φοιτητές κατά το προσεχές ακαδημαϊκό έτος 2021-2022.
  • 121 Πανεπιστημιακά Τμήματα (το 26,7% του συνόλου) επέλεξαν ποσοστό του ΜΟ το 120%, δηλαδή την ανώτατη τιμή. Πρόκειται ωστόσο για «περιζήτητα» τμήματα που παραδοσιακά καταγράφουν υψηλή βάση εισαγωγής, όπως η Νομική Αθήνας, οι σχολές των Πολυτεχνείων, οι Ιατρικές κλπ. Για τις σχολές αυτές η ύπαρξη ΕΒΕ είναι τελείως αδιάφορη.
  • Η μεγάλη πλειοψηφία των σχολών (306 ή το 67,6% του συνόλου) επέλεξαν ποσοστό μικρότερο του 100%, ενώ οι υπόλοιπες (147 ή το 32,4% του συνόλου) επέλεξαν ποσοστό μεγαλύτερο του 100%.

Στις Πανελλαδικές εξετάσεις του 2020 οι ΜΟ των 4 ΕΠ ήταν οι εξής:

  • 1ο Πεδίο: 11,11
  • 2ο Πεδίο: 11,4
  • 3ο Πεδίο: 11,63
  • 4ο Πεδίο: 9,82

Η στατιστική επεξεργασία των αποτελεσμάτων των 4 τελευταίων ετών (για τους υποψήφιους από τα ημερήσια Γενικά Λύκεια, δηλαδή το 87% του συνόλου των υποψηφίων) οδηγεί σε μερικά ανατριχιαστικά συμπεράσματα, τα οποία σε λίγο καιρό θα αποτελούν οδυνηρή πραγματικότητα:

Αν όλα τα πανεπιστημιακά τμήματα είχαν αποφασίσει το χαμηλό όριο της ΕΒΕ (80%), το 2021 δεν θα εισαχθούν (προσεγγιστικά):

  • Από το 1ο πεδίο: 7.700 υποψήφιοι – ποσοστό μεγαλύτερο του 35% των υποψηφίων του πεδίου.
  • Από το 2ο πεδίο: 4.650 υποψήφιοι – ποσοστό μεγαλύτερο του 30% των υποψηφίων του πεδίου.
  • Από το 3ο πεδίο: 3.400 υποψήφιοι – ποσοστό μεγαλύτερο του 30% των υποψηφίων του πεδίου.
  • Από το 4ο πεδίο: 8.750 υποψήφιοι – ποσοστό μεγαλύτερο του 37% των υποψηφίων του πεδίου.

Προκύπτει λοιπόν ότι περισσότεροι από 24.000 υποψήφιοι, που το 2020 κατόρθωσαν και εισήχθησαν στα ΑΕΙ, το 2021 δεν θα τα καταφέρουν. Δεδομένου ότι υπάρχουν σχολές και τμήματα που καθόρισαν Ε.Β.Ε. μεγαλύτερη του 80%, ο αριθμός των υποψηφίων που θα αποκλεισθούν από τα ΑΕΙ θα είναι, δυστυχώς, μεγαλύτερος των 24.000.

«Εκτιμούμε ότι συνολικά 140 σχολές και τμήματα θα υποστούν απώλειες εισαγομένων φοιτητών, ενώ θα υπάρξουν και, λίγα σχετικά, τμήματα που δεν θα έχουν καθόλου φοιτητές. 17 ΑΕΙ, από το σύνολο των 24 της Χώρας, θα υποστούν τις συνέπειες της συγκεκριμένης ρύθμισης, ενώ 50 πόλεις θα καταγράψουν απώλεια φοιτητών. Η συνέπεια θα είναι περισσότερο οδυνηρή σε περιφερειακά Πανεπιστήμια, όπως αυτά της Κεντρικής Μακεδονίας, του Αιγαίου, του Ιονίου αλλά και της Στερεάς Ελλάδας της Δυτικής Μακεδονίας και της Κρήτης.

Εδώ θα πρέπει να τονιστεί ο στυγνός λαϊκισμός της Υπουργού. Η κ. Κεραμέως ανακοίνωσε χθες ότι για να στηρίξει τα πανεπιστημιακά ιδρύματα στις ακριτικές περιοχές, αυξάνει τους εισακτέους σε Θράκη, Αιγαίο, Δυτική Μακεδονία. Είναι μια εντελώς υποκριτική δήλωση. Τα πανεπιστήμια αυτά είναι τελευταία στις προτιμήσεις των υποψηφίων, όχι λόγω του επιπέδου σπουδών τους, αλλά λόγω της απόστασης από τα μεγάλα αστικά κέντρα. Έτσι πηγαίνουν εκεί απόφοιτοι με χαμηλότερες βαθμολογίες ως επί το πλείστον. Αυτοί δηλαδή που θα αποκλειστούν λόγω της Ε.Β.Ε.! Επομένως η αύξηση των προσφερόμενων θέσεων είναι χωρίς αντίκρισμα αφού θα παραμείνουν κενές!

Είναι φανερό ότι η στόχευση του Υπουργείου δεν είναι η αναβάθμιση των σπουδών, η οποία δεν επιτυγχάνεται με τεχνητούς όρους και με φίλτρα αποκλεισμού. Η κυβέρνηση όφειλε να σκύψει με προσοχή στην εκπαιδευτική λειτουργία της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, να εντοπίσει προβλήματα των Προγραμμάτων Σπουδών, προβλήματα του Εκπαιδευτικού προσωπικού και προβλήματα υλικοτεχνικής υποδομής. Θα ήταν φρόνιμο άλλωστε να φρόντιζε να απαντήσει στο ερώτημα: «πώς είναι δυνατόν ένας τελειόφοιτος του Λυκείου να αποκτά το απολυτήριό του με έναν αξιοπρεπή βαθμό και ύστερα από ελάχιστες ημέρες να αποτυγχάνει με τόσο θόρυβο στις Πανελλαδικές;»

Δυστυχώς στο βάθος της ρύθμισης Κεραμέως και Νέας Δημοκρατίας δεν υπάρχει κάτι άλλο παρά η «γενναιόδωρη» προσφορά έτοιμης πελατείας στα αμφίβολης και ελεγχόμενης ποιότητας ιδιωτικά Κολλέγια. Οι 25.000 περίπου υποψήφιοι, που θα αποκλεισθούν από τα Ελληνικά ΑΕΙ, θυσιάζονται από την Κυβέρνηση με σκοπό να εξυπηρετηθούν συμφέροντα εντελώς ξένα προς την Παιδεία και την αγωνία χιλιάδων οικογενειών να μορφωθούν τα παιδιά τους.

Η ελληνική κοινωνία θα βιώσει σύντομα τις συνέπειες αυτής της ρύθμισης και τότε θα συνειδητοποιήσει το έγκλημα που πρόκειται να συντελεστεί!» τονίζει η ΟΙΕΛΕ και ζητά:

Την κατάργηση της Ε.Β.Ε. που διογκώνει τόσο τις δυσλειτουργίες του συστήματος πρόσβασης όσο και τις ανισότητες

Την έναρξη ενός πανεθνικού εκπαιδευτικού διαλόγου για το ρόλο και τη λειτουργία του Λυκείου και για το σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ με τη συμμετοχή όλων των φορέων της εκπαιδευτικής κοινότητας και της κοινωνίας

Την επιβολή της Ε.Β.Ε. (σε περίπτωση που δεν καταργηθεί για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια) και για τα Κολλέγια για λόγους στοιχειώδους ισονομίας και ισοπολιτείας.

ΣΥΡΙΖΑ: Η κυβέρνηση εξαπατά τους μαθητές και τις οικογένειές τους

«Η κυβέρνηση, με την ανακοίνωση του αριθμού των εισακτέων στα Πανεπιστήμια για το 2021-2022, εξαπατά και κοροϊδεύει τους μαθητές και τις οικογένειές τους. Με πρωτοφανή καθυστέρηση και λίγες μόλις ημέρες πριν την έναρξη των Πανελλήνιων εξετάσεων, το υπουργείο Παιδείας γνωστοποίησε το συνολικό αριθμό των 77.415 θέσεων στα πανεπιστήμια» τονίζει η Επιτροπή Παρακολούθησης & Ελέγχου Κοινοβουλευτικού Έργου (ΕΠΕΚΕ) Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία.

«Άλλο ο αριθμός των θέσεων, άλλο πόσοι θα καταφέρουν να περάσουν λόγω ΕΒΕ»

Ωστόσο, όπως τονίζει ο ΣΥΡΙΖΑ, η κυβέρνηση και υπουργείο Παιδείας αποκρύπτουν σκόπιμα πως η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής σχεδιάστηκε για να:

  • αφήσει ~30.000 υποψήφιους εκτός ΑΕΙ,
  • οδηγήσει ~200 πανεπιστημιακά τμήματα σε 50 πόλεις σε απώλεια φοιτητών,
  • αναδρομολογήσει τους μαθητές και τις μαθήτριες στα ιδιωτικά κολέγια, στη φθηνή κατάρτιση και στην απλήρωτη ανήλικη μαθητεία,
  • μειώσει κατακόρυφα τον αριθμό των εισακτέων από τα ΕΠΑΛ,
  • αποκλείσει τους μαθητές των Εσπερινών Λυκείων (Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια) από την πρόσβαση στα ΑΕΙ,
  • υποβαθμίσει/συγχωνεύσει/κλείσει πανεπιστημιακά τμήματα, κυρίως των περιφερειακών ΑΕΙ.

«Η κυβέρνηση της ΝΔ επιδιώκει να «συρρικνώσει» το δημόσιο Πανεπιστήμιο, περιορίζοντας δραστικά τους φοιτητές και απειλώντας τα ιδρύματα με οικονομική ασφυξία, σε περίπτωση που δεν πειθαρχήσουν στις κυβερνητικές εντολές.

Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ δεσμεύεται πως θα καταργήσει το σύστημα της ΝΔ για εισαγωγή στα Πανεπιστήμια, όπως και κάθε «νομοθέτημα Κεραμέως» που ταλαιπωρεί και δοκιμάζει τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τις οικογένειές τους» καταλήγει η αξιωματική αντιπολίτευση.

Νίκος Φίλης: Πόσο μακριά ποδάρια έχει -πιστεύουν- το ψεύδος;

«Θέλουμε ένα δημόσιο πανεπιστήμιο καλύτερο, που προλαβαίνει τις τάσεις και τις εξελίξεις της επιστήμης. Θέλουμε τους νέους να αγωνίζονται, να μορφώνονται, να αποκτούν εφόδια και αυτοπεποίθηση, να διεκδικούν καλύτερους όρους εργασίας, να γίνουν το υποκείμενο που θα αλλάξει τον κόσμο. Δεν ταιριάζει σε τίποτα το όραμά μας με το όραμα της ΝΔ. Οι ταξικές ρυθμίσεις τους θα γκρεμιστούν πολύ γρήγορα σαν χάρτινος πύργος» αναφέρει από την πλευρά του ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία Νίκος Φίλης.

Αναλυτικά η δήλωσή του:

…77.415!
===

H υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε χτες… 77.415 εισακτέους στις ανώτατες σχολές. Τόσους ακριβώς. Ούτε έναν ή μια λιγότερους. Πόσο μακριά ποδάρια έχει -πιστεύουν- το ψεύδος; Γιατί εξακολουθούν να κρύβουν την αλήθεια από γονείς και μαθητές; Με την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) χιλιάδες από αυτές τις «77.415» θέσεις θα παραμείνουν κενές. Πόσες; Ακριβώς δεν μπορεί να το ξέρει κανείς λόγω της ρευστότητας του συστήματος, αλλά μελέτη εμπειρογνωμόνων του ΣΥΡΙΖΑ τοποθετεί τον αριθμό των «κομμένων» έως και στις 30 χιλιάδες. Ακόμα και στα καλύτερα σενάρια, τουλάχιστον ένας στους τέσσερις αποφοίτους λυκείου που χωρίς την ΕΒΕ θα είχε περάσει στο πανεπιστήμιο, θα μείνει τελικώς έξω. Το πιθανότερο, ακόμα περισσότεροι.

Έχουμε εξηγήσει από την πρώτη στιγμή γιατί η μείωση των εισακτέων είναι μια ιδεολογική και σκληρά ταξική επίθεση στις πιο αδύναμες κοινωνικές τάξεις, αλλά ταυτόχρονα ένα δώρο στους κολεγιάρχες, που στηρίζουν ανοιχτά και απροκάλυπτα τις ρυθμίσεις της κυβέρνησης στην Παιδεία.

Τώρα, στο δια ταύτα. Στα πρακτικά: Ένα μέρος των μη εισακτέων θα κατευθυνθεί σε κολέγια που βρίσκονται πολλές εκατοντάδες ή χιλιάδες θέσεις χαμηλότερα από τα δημόσια πανεπιστήμια στις διεθνείς αξιολογήσεις. Σε αυτά ως γνωστό… δεν θα εφαρμοστεί Βάση Εισαγωγής. Ένα άλλο μέρος αποφοίτων, θα οδηγηθεί σε χαμηλού επιπέδου τεχνική εκπαίδευση. Αλλά επίσης, πολλοί  εισακτέοι θα καταλήξουν σε σχολές που δεν αποτελούσαν την πρώτη επιλογή τους (το αντίθετο ακριβώς από εκείνο που υποκριτικά ισχυρίζονταν ότι «θεραπεύει» ο περιορισμός των σχολών που δηλώνονται) ή σε τμήματα μακριά από τον τόπο κατοικίας της οικογένειας, επιβαρύνοντας τον προϋπολογισμό σε περίοδο δραματικής οικονομικής κρίσης. Στους σκληρά εργαζόμενους αποφοίτους των εσπερινών, θα κλείσει τελείως ο δρόμος για το πανεπιστήμιο. Κι όλα αυτά, στο μέσο μιας χρονιάς υγειονομικής κρίσης, με τα λύκεια κλειστά! Πόση αναλγησία μπορεί να έχει κανείς, για να ψηφίσει αλλαγές που επηρεάζουν μαθητές της Γ’ Λυκείου στο μέσο μιας τέτοιας χρονιάς;

Θέλουμε ένα δημόσιο πανεπιστήμιο καλύτερο, που προλαβαίνει τις τάσεις και τις εξελίξεις της επιστήμης. Θέλουμε τους νέους να αγωνίζονται, να μορφώνονται, να αποκτούν εφόδια και αυτοπεποίθηση, να διεκδικούν καλύτερους όρους εργασίας, να γίνουν το υποκείμενο που θα αλλάξει τον κόσμο. Δεν ταιριάζει σε τίποτα το όραμά μας με το όραμα της ΝΔ. Οι ταξικές ρυθμίσεις τους θα γκρεμιστούν πολύ γρήγορα σαν χάρτινος πύργος.

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here