Λουκάς Πέτρου:  «Ασημένια η PANDORA»

 

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ στον ΓΙΩΡΓΟ ΚΙΟΥΣΗ

 

Τη δεύτερη θέση στον Παγκόσμιο Διαγωνισμό Robocup Rescue 2015, στην κατηγορία αυτόνομων ρομποτικών οχημάτων (Best of class in autonomy) κατέκτησε η ερευνητική ομάδα ρομποτικής Pandora (Programme for the Advancement of Non Directed Operating Robotic Agents) του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών (ΤΗΜΜΥ) της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ. Μιλάμε με τον αναπληρωτή καθηγητή του ΤΗΜΜΥ του ΑΠΘ, Λουκά Πέτρου.

-Πού έγινε ο διαγωνισμός;

Ο Παγκόσμιος Διαγωνισμός Robocup Rescue 2015 πραγματοποιήθηκε από 17 έως 23 Ιουλίου 2015, στο Hefei της Κίνας.Στον τελικό της κατηγορίας καλύτερου αυτόνομου οχήματος, η ομάδα Pandora ισοβάθμησε σχεδόν με την ομάδα Hector του Πανεπιστημίου του Darmstadt και πλησίασε βαθμολογικά πολύ κοντά στην πρώτη θέση.

-Ο στόχος του Robocup Rescue;

Συγκεντρώνει συμμετοχές από τους χώρους της Ρομποτικής, της Μηχατρονικής, των Ευφυών Συστημάτων και της Τεχνητής Νοημοσύνης με σκοπό την ανάπτυξη ενός ή περισσοτέρων ρομποτικών οχημάτων, τα οποία μπορούν να πλοηγούνται σε χώρους όπου έχουν υποστεί καταστροφή και να ανιχνεύουν επιζώντες. Η ερευνητική ομάδα ρομποτικής Pandora του ΑΠΘ συστάθηκε το 2007. Σήμερα απαρτίζεται από τον ομιλούντα, τον  Επίκ. Καθηγητή Ανδρέα Συμεωνίδη, τον Επίκ. Καθηγητή Χαράλαμπο Δημούλα, τον Δρ. Εμμανουήλ Τσαρδούλια, καθώς και από 22 προπτυχιακούς φοιτητές του ΤΗΜΜΥ του ΑΠΘ.

-Είχατε ξανασυμμετάσχει;

Στον Διαγωνισμό RoboCup Rescue η ομάδα Pandora είχε συμμετάσχει στο παρελθόν τέσσερις φορές (2008, 2009, 2011, 2013) με ενθαρρυντικά αποτελέσματα. Είναι η δεύτερη φορά που η ομάδα PANDORA κατακτά τη 2η θέση του Παγκόσμιου Διαγωνισμού Robocup Rescue στη συγκεκριμένη κατηγορία και, μάλιστα, η δεύτερη συνεχόμενη από τον Διαγωνισμό του 2013, δεδομένου ότι δεν μπόρεσε να συμμετάσχει στον Διαγωνισμό του 2014, στη Βραζιλία, για οικονομικούς, αποκλειστικά, λόγους.

-Από εδώ και πέρα;

Τα επιτεύγματα αυτά, που εδώ και χρόνια παραμένουν ανεκμετάλλευτα από την Πολιτεία, θα μπορούσαν να εξελιχθούν περαιτέρω και να αξιοποιηθούν σε συστήματα πολιτικής προστασίας, σε περιβαλλοντικές και συγκοινωνιακές εφαρμογές, π.χ. για τον έλεγχο αρτηριών και σηράγγων του οδικού δικτύου, σε γενικότερα συστήματα εξερεύνησης, παρακολούθησης και ασφάλειας και αλλού, σε εθνικό ή/και διεθνές επίπεδο.

 

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here