Kώστας Παπακωστόπουλος: Το ΕΓΘ και πάλι στην Αθήνα

 

Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΙΟΥΣΗ

Αύριο στις 9.00 μ.μ στο Θέατρο Τέχνης – Κάρολος Κουν, Φρυνίχου 14, Πλάκα, Αθήνα παρουσιάζεται το EUREXIT. Μιλάμε με τον Κώστα Παπακωστόπουλο, καλλιτεχνικό Διευθυντή του Ελληνογερμανικού Θεάτρου.

 

-Το «Eurexit»;

Αποτελεί το τρίτο και τελευταίο μέρος μιας τριλογίας με τίτλο «Πολυαγαπημένη Ύβρις» και θέμα την κρίση της Δημοκρατίας στην Ευρώπη σήμερα. Ο χορός στην αρχαία τραγωδία ως φωνή του λαού εκφράζει την κοινή γνώμη. Η φωνή όμως του χορού των λαών της Ενωμένης Ευρώπης σήμερα αποτελεί ένα συνονθύλευμα αντιφατικών και συγκεχυμένων τοποθετήσεων: «Έρχεται μετά το BREXIT το EUREXIT; Τέλειωσε η Ενωμένη Ευρώπη; Φταίνε οι πρόσφυγες; Φταίνε οι εθνικιστές Ούγγροι; Οι τεμπέληδες Νότιοι; Οι υπερόπτες Γερμανοί;»

-Υπάρχουν ωστόσο και εκείνοι που πιστεύουν ακόμα στα Ιδανικά της Ευρώπης.

Στο «Eurexit» είναι ο χορός των αποφασισμένων Ευρωπαίων γυναικών που ονειρεύονται μια καλύτερη Ενωμένη Ευρώπη. Ανήσυχες για το αβέβαιο μέλλον της θα ταξιδέψουν εκεί όπου όλα ξεκίνησαν, εκεί όπου ο θεϊκός ταύρος μετέφερε κάποτε την Ευρώπη, στη χώρα της γέννησης της Δημοκρατίας, την Ελλάδα. Εκεί στην Αγορά της Αθήνας θέλουν να ξανασυζητήσουν, να ξαναβρούν τις χαμένες αξίες της Ενωμένης Ευρώπης, να ξαναχτίσουν το μέλλον της. Ο δρόμος τους όμως θυμίζει πιο πολύ ένα σουρεαλιστικό ταξίδι. Απροσδόκητες συναντήσεις τις περιμένουν, επώδυνες μνήμες και πρόσωπα του παρόντος τις τρομοκρατούν, αλλόκοτες μορφές και φαντάσματα τις γοητεύουν και τις πολιορκούν. Ο χορός των γυναικών βιώνει μια κωμικοτραγική Οδύσσεια, που στη διάρκειά της θα θέσει σε δοκιμασία και τελικά σε αμφισβήτηση τις κοινές αξίες και τα ιδεώδη τους.

-Με επιρροές από τον Αισχύλο;

Στο «Eurexit» συνθέτει φωνές Ευρωπαίων πολιτών – που συνέλεξε από συνεντεύξεις στην Κολωνία – videos, ποιητικά κείμενα και κείμενα δικά του με αποσπάσματα από την τραγωδία «Αγαμέμνων» του Αισχύλου. Δημιουργεί έτσι μια Performance που συνδυάζει το Θέατρο, το φιλμ και τη μουσική και περιγράφει με αλληγορικό τρόπο την ευρωπαϊκή κρίση εστιάζοντας στον άνθρωπο, στις εμπειρίες του, τους φόβους και τις προσδοκίες του μακριά από την απρόσωπη καταγραφή της επίσημης Ιστορίας. Σε μια εποχή ολοένα αυξανόμενων διαφωνιών, αντιπαραθέσεων αλλά και αμφισβητήσεων σχετικά με το μέλλον της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο σκηνοθέτης αναδεικνύει με μοναδικό τρόπο τις αιτίες των χαμένων οραμάτων της και θέτει εύστοχα τα ερωτήματα σχετικά με το μέλλον της Ευρώπης.

 

 

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here