Κωνσταντίνος Ρωμοσιός: «Στον εκάστοτε υπουργό Δικαιοσύνης συνιστώ να διαβάσει τον Νέο Μικρό Καου – Μπου»

 

Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΙΟΥΣΗ

Ένας πιστολέρο επιστρέφει στην πόλη όπου είχε συλληφθεί, ώστε να εκδικηθεί όσους τον έστειλαν στη φυλακή. Ανάμεσα στην πολιορκημένη πόλη και στη συμμορία του στέκεται μόνο ο Τζιμ Άνταμς. Ένας νέος καταχθόνιος εχθρός εμφανίζεται στο Τέξας ανασταίνοντας τους νεκρούς  και σπέρνοντας τον τρόμο με την απειλή  μιας στρατιάς νεκροζώντανων. Το μοναδικό εμπόδιό του είναι τα παιδιά του Νόμου. Μία ομάδα πολεμιστών Γουίτσιτα εξεγείρεται στο βόρειο Τέξας. Η θρυλική τετράδα παγιδεύεται ανάμεσα στους Ινδιάνους και στο ιππικό, που προσπαθεί να τους σταματήσει, πασχίζοντας για την επιβολή του Νόμου και της ηθικής. Μια άγρια συμμορία στα βουνά του Μεξικού κρατά όμηρο ένα ολόκληρο χωριό Ινδιάνων ψάχνοντας τον θησαυρό του ναγουάλ τους. Η μόνη προστασία στην οποία μπορούν  να ελπίζουν είναι ο Τζιμ Άνταμς,  στην πιο επικίνδυνη εκτός έδρας αποστολή. «Νέος Μικρός Καου – Μπου», του Κωνσταντίνου Ρωμοσιού, εκδόσεις Λιβάνη.

Ο Κωνσταντίνος Ρωμοσιός γεννήθηκε το 1962 στη Λάρισα. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Πολυβραβευμένος συγγραφέας της λογοτεχνίας του φανταστικού, με βραβεία όπως το «Ικαρομένιππος» για το καλύτερο μυθιστόρημα επιστημονικής φαντασίας, το «Ηρακλής» για την καλύτερη ανάδειξη της ελληνικής μυθολογικής ιστορίας, το βραβείο «Γραμματείας Νέας Γενιάς» για το καλύτερο διήγημα επιστημονικής φαντασίας, το βραβείο της εφημερίδας Τα Νέα για το καλύτερο διήγημα πανελλαδικού διαγωνισμού διηγήματος κ.λπ. Δημιουργός της ελληνικής λέσχης του STAR TREK και συντάκτης του περιοδικού επιστημονικής φαντασίας Πλειάδες. Από τις Εκδόσεις Λιβάνη έχουν εκδοθεί επίσης τα βιβλία του Στο Βράχο των Νεκρών Μυστικών, Ναυάγια στην Ακτή των Πόθων, Εγώ Είμαι Κύριος ο Θεός σου και τα παιδικά Μαγική Νύχτα και Ο Βασιλιάς του Ονειρόκοσμου.

-Μικρός διαβάζατε Άγρια Δύση;

Την δεκαετία του ΄60 στην οποία γεννήθηκα, το γουέστερν τόσο ως κινηματογραφικό και τηλεοπτικό αλλά και ως λογοτεχνικό είδος ανθούσε. Ήταν η χρυσή εποχή της κουλτούρας της Άγριας Δύσης. Ήταν απόλυτα φυσιολογικό λοιπόν να διαβάζω οτιδήποτε έντυπο κυκλοφορούσε στα περίπτερα με σχετικό θέμα, από τις ιστορίες στα Βίπερ του Λουίς Λαμούρ μέχρι τον ΜΙΚΡΟ ΣΕΡΙΦΗ και τον ΜΙΚΡΟ ΚΑΟΥΜΠΟΥ.

-Τι ήταν για σας η θρυλική τετράδα;

Τα ινδάλματά μου. Την ημέρα κυκλοφορίας του ΜΙΚΡΟΥ ΚΑΟΥΜΠΟΥ ξυπνούσα νωρίτερα από τις άλλες ημέρες, μόνο και μόνο για να πάρω το ποδηλατάκι μου  και να πεταχτώ στο περίπτερο ν’ αγοράσω το καινούργιο τεύχος. Όσο διαρκούσε η ανάγνωση χανόμουν σε έναν μαγικό κόσμο του μακρινού Φαρ Ουέστ. Αλλά και μετά που τελείωνε η ανάγνωση πάλι η μαγεία του ΜΙΚΡΟΥ ΚΑΟΥΜΠΟΥ διαπότιζε την καθημερινότητά μας. Μοιράζαμε με τους φίλους μας τους ρόλους της θρυλικής τετράδας και παίζαμε την ιστορία που μόλις είχαμε διαβάσει.

-Πως αποφασίσατε να γράψετε νέες  κλασικές περιπέτειες;

Μετά τα δεκαπέντε μου χρόνια, σταμάτησα να διαβάζω ΜΙΚΡΟ ΚΑΟΥΜΠΟΥ. Και μέχρι το καλοκαίρι του 2016 το κεφάλαιο αυτό είχε κλείσει πια στη ζωή μου. Τον Ιούνιο του 2016 έπεσα πάνω σ’  ένα πάγκο σε ένα φεστιβάλ βιβλίου που πουλούσε παλιά τεύχη του ΜΙΚΡΟΥ ΚΑΟΥΜΠΟΥ. Διαπίστωσα με ευχαρίστηση ότι ο Χρήστος Νάστος είχε επανακυκλοφορήσει με βελτιωμένη αισθητική κάποιες παλιές ιστορίες του ΜΙΚΡΟΥ ΚΑΟΥΜΠΟΥ. Τον ρώτησα γιατί δεν βγαίνουν πια νέες ιστορίες της θρυλικής τετράδας και μου απάντησε ότι δεν υπήρχε κάποιος συγγραφέας να τις γράψει. Έτσι, σε συνεργασία με αυτόν, εκδότη του περιοδικού «ΑΓΡΙΑ ΔΥΣΗ», πραγματοποίησα ένα παιδικό μου όνειρο. Ξαναζωντάνεψα τους παιδικούς μου ήρωες.

-Σε ποιους απευθύνεται το βιβλίο σας;

Σε εφήβους και ενήλικες κάθε ηλικίας. Σε όλους όσους νοιώθουν την νοσταλγία να ξαναζήσουν τα παιδικά τους χρόνια. Αλλά και σε όσους θέλουν να διαβάσουν κάποιες –θέλω να πιστεύω- καλές λογοτεχνικά νουβέλες, που λόγω νοηματικής συνάφειας δημιουργούν ένα πρωτότυπο μυθιστόρημα, με δράση, χιούμορ, ανατροπές, ηθικά διδάγματα και φιλοσοφικές αναζητήσεις.

-Τι θέματα έχουν οι νέες σας νουβέλες;

Οι νέες ιστορίες αναγκαστικά είναι πιο ενήλικες αφού πλέον δεν απευθύνονται σε παιδιά, όπως ο παλιός ΜΙΚΡΟΣ ΚΑΟΥΜΠΟΥ αλλά σε ενήλικους και σε νέο αναγνωστικό κοινό που έχει ακούσει για την θρυλική τετράδα αλλά δεν την είχε γνωρίσει ποτέ. Η πρώτη ιστορία «ΑΣΣΟΣ ΜΠΑΣΤΟΥΝΙ» είναι η ιστορία ενός πιστολέρο, που μόλις αποφυλακίζεται επιστρέφει στην πόλη που είχε συλληφθεί για να πάρει εκδίκηση αλλά και τα κρυμμένα χρήματα της παλιάς ληστείας. Ανάμεσα στην συμμορία του και την πολιορκημένη πόλη βρίσκονται μόνο ο Τζιμ Άνταμς και η ομάδα του. Στην δεύτερη ιστορία με τίτλο «Ο ΔΙΑΒΟΛΟΣ ΣΗΚΩΝΕΙ ΤΟΥΣ ΝΕΚΡΟΥΣ» έχουμε την εμφάνιση ενός νέου «Κακού», του παλιού παλπ ήρωα Φου Μαντσού που δημιουργεί έναν στρατό νεκροζώντανων, που ελέγχει με το όπιο, για να κατακτήσει το Τέξας. Αναγκαστικά λοιπόν οδηγείται στην πρώτη του αναμέτρηση με την θρυλική τετράδα, που υπερασπίζεται τον Νόμο στην περιοχή.  Στην τρίτη ιστορία «Η ΕΞΕΓΕΡΣΗ ΤΩΝ ΓΟΥΙΤΣΙΤΑ» μια ομάδα ινδιάνων εξεγείρεται και έρχεται σε σύγκρουση με τον στρατό. Η θρυλική τετράδα προσπαθεί να μεσολαβήσει για να αποτρέψει τα χειρότερα. Στην τέταρτη ιστορία «Ο ΝΑΓΟΥΑΛ», μια άγρια μεξικάνικη συμμορία προσπαθεί βασανίζοντας μια φυλή ινδιάνων στα βουνά της Σονόρα στο Μεξικό να μάθει για τον θησαυρό του σαμάνου τους. Η μόνη που μπορεί να τους υπερασπιστεί είναι η θρυλική τετράδα σε μια ανελέητη σύγκρουση που θα τους μεταμορφώσει όλους και θ’ αλλάξει τις αντιλήψεις τους για την φύση της πραγματικότητας.

-Με ποιόν ήρωα είστε πιο κοντά; Και γιατί;

Είναι σαν να ρωτάτε έναν πατέρα ποιο είναι το αγαπημένο του παιδί. Η θρυλική τετράδα έχει μεταβληθεί πια σε προέκταση του εαυτού μου. Δεν μπορώ να ξεχωρίσω κάποιον. Όμως αντιλαμβάνομαι ότι η δυσκολότερη αποστολή είναι αυτή της Ντιάνα Μόρισον. Μια γυναίκα που ουσιαστικά έχει απαρνηθεί το φύλο της αφού γυρνάει ολόκληρη την Άγρια Δύση, ντυμένη με αντρικά ρούχα και αντιμετωπίζοντας επικίνδυνους αντιπάλους σε έναν εχθρικό κόσμο βίας και ανομίας. Κρυφά ερωτευμένη με τον Τζιμ Άνταμς και προσπαθώντας να ισορροπήσει ανάμεσα στα έντονα συναισθήματά της  και στην δύσκολη αποστολή της, κερδίζει την συμπάθειά μου και μου βάζει τα πιο δύσκολα θέματα στην λογοτεχνική διαχείριση του χαρακτήρα της.

-Η συνεργασία σας με τον Κωστα Φραγκιαδάκη πως ήταν;

Η ιδανική. Λες και είναι κάθε φορά στο μυαλό μου. Συμπληρώνει ο ένας τον άλλον. Αφού υπάρχουν φορές που με γοητεύει τόσο πολύ το σκίτσο του που προσαρμόζω το κείμενο σε αντιστοιχία με την εικονογράφησή του, παρότι η αρχική σκέψη μου ήταν διαφορετική. Ο ιδανικός σχεδιαστής του νέου ΜΙΚΡΟΥ ΚΑΟΥΜΠΟΥ.

-Τι έχει μείνει ίδιο από κείνη την εποχή που διαβάζαμε εκείνες τις ιστορίες;

Τα πάντα είναι τα ίδια. Το μόνο που έχει χαθεί είναι η αθωότητα. Και αυτή είναι η ειδοποιός διαφορά που μας κάνει να πιστεύουμε ότι τα πράγματα έχουν αλλάξει. Απλά δεν τα βλέπουμε πια μέσα από το πρίσμα της αθωότητας της δεκαετίας του 60 και του 70.

-Πεπίτο, Τσιπιρίπο και η λοιπή παρέα τι θα πολεμούσαν σήμερα;

Θα πολεμούσαν για τα ίδια ιδανικά που πολεμούσαν πάντοτε. Την επιβολή του Νόμου και της Δικαιοσύνης, την υπεράσπιση της Ελευθερίας, την προστασία των φτωχών και των αδυνάτων. Ο Τζιμ Άνταμς και η θρυλική τετράδα είναι διαχρονικοί ήρωες. Και η εποχή μας, ειδικά στην μίζερη ελληνική πραγματικότητα, χρειάζεται επειγόντως ήρωες. Η κοινωνία μας έχει αποκαθηλώσει τους ήρωες με ευθύνη των πολιτικών, των Μ. Μ. Ε. και των κάθε λογής διαμορφωτών της κοινής γνώμης. Αλλά μια κοινωνία που δεν έχει ηρωικά πρότυπα ν’ ακολουθήσει είναι καταδικασμένη στον εκφυλισμό.

-Σε ποιον πολιτικό και γιατί θα κάνατε δώρο ή θα συνιστούσατε να διαβάσει το βιβλίο σας;

Στον εκάστοτε υπουργό Δικαιοσύνης. Για να μπορέσει ν’ αντιληφθεί ότι η θέσπιση νόμων και η απονομή του Δικαίου δεν είναι μια μηχανιστική διαδικασία ευημερούντων μαθηματικών μοντέλων αλλά ο οδηγός προστασίας μιας κοινωνίας Ανθρώπων με όλη την ουμανιστική προσέγγιση που αυτό συνεπάγεται. Και στον εκάστοτε υπουργό Παιδείας. Που θα έπρεπε να εντάξει αποσπάσματα από τα κείμενα του Γιώργου Μαρμαρίδη, συγγραφέα του παλιού ΜΙΚΡΟΥ ΚΑΟΥΜΠΟΥ στα αναγνωστικά του Δημοτικού Σχολείου, αφού πρόκειται για κατ’ εξοχήν ελληνικούς ήρωες με άμεση επίδραση στην διάπλαση των παίδων, με την διαμόρφωση ενός ηρωικού προτύπου αναφοράς που χρειαζόμαστε επιτακτικά τόσο σαν άτομα για ενίσχυση του θυμικού και λογικού μας, όσο και σαν κοινωνία, έστω κατ΄ ελάχιστη επιταγή βελτίωσης του συλλογικού μας ασυνειδήτου μέσα στο οποίο έχουν φωλιάσει εδώ και μισό αιώνα τα ηρωικά αρχέτυπα των παιδιών της θρυλικής τετράδας.

 

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here