Kαβάλα: Αυτοψία Νοτοπούλου και κλιμακίου μηχανικών στη γέφυρα που κατέρρευσε

΅ΦΩΤΟ: EUROKINISSI

Αυτοψία στη γέφυρα που κατέρρευσε χθες το απόγευμα, σε κεντρική οδική αρτηρία της Καβάλας, πραγματοποίησε η υφυπουργός Μακεδονίας – Θράκης Κατερίνα Νοτοπούλου, συνοδευόμενη από τον υφυπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης Στάθη Γιαννακίδη και τον πρόεδρο της Εγνατίας οδού Απόστολο Αντωνούδη.

Η κ. Νοτοπούλου αρχικά ενημερώθηκε από τη δήμαρχο Καβάλας Δήμητρα Τσανάκα για το ιστορικό του ατυχήματος, που συνέβη χθες το απόγευμα, χωρίς ευτυχώς να υπάρξει κανένας τραυματισμός. Σε δηλώσεις της υπογράμμισε ότι ο υπουργός Υποδομών έδωσε εντολή να έρθουν στην περιοχή επιθεωρητές – ελεγκτές δημοσίων έργων «γιατί είναι η δεύτερη κατά σειρά εν γνώση μας γέφυρα, που καταρρέει στην περιοχή, μετά αυτή του Κομψάτου στον Ίασμο, οπότε είμαστε εξαιρετικά προβληματισμένοι γι’ αυτό».

«Η πολιτεία αυτονόητα», τόνισε η υφυπουργός, «θα κάνει ό,τι πρέπει, ωστόσο είναι πολύ πρόωρο να προβούμε σε ασφαλή συμπεράσματα για το πώς κατέρρευσε η γέφυρα. Έχουν γίνει μόνο κάποιες πρώτες εκτιμήσεις. Θα συζητήσουμε για το τι μπορεί να γίνει από την μεριά του δήμου και της περιφέρειας και εφόσον δεν είναι επαρκείς οι δυνατότητες θα συνδράμει τότε το αρμόδιο υπουργείο, όπως γίνεται πάντα. Σίγουρα θα πρέπει να υπάρχει και έλεγχος για την απόδοση ευθυνών».

Η κ. Νοτοπούλου υπογράμμισε ακόμα ότι το νέο θεσμικό πλαίσιο σχετικά με τις υποδομές προβλέπει τη σύσταση μητρώου, ακριβώς για να διασφαλίσει την ασφάλεια των υποδομών μιας και προβλέπει την καταγραφή της κατασκευής τους, της συντήρησής τους και φυσικά του ελέγχου.

Ο κ. Γιαννακίδης συμπλήρωσε ότι το υπουργείο είναι καθ’ όλα έτοιμο να προχωρήσει στη διάθεση και δέσμευση κονδυλίων, όταν προχωρήσουν όλες οι απαραίτητες διαδικασίες τονίζοντας ότι πάντα υπάρχει η δυνατότητα χρηματοδότησης τέτοιων έργων.

Ο αντιπεριφερειάρχης Καβάλας Θόδωρος Μαρκόπουλος σε παρέμβασή του υπογράμμισε ότι η συγκεκριμένη οδική αρτηρία στο τμήμα της οποίας κατέρρευσε η γέφυρα, επί πολλές δεκαετίες πριν την κατασκευή της Εγνατίας ένωσε την Ανατολή με τη Δύση. «Αποτελούσε», είπε ο κ. Μαρκόπουλος, «πρωτεύον εθνικό οδικό δίκτυο και όποιος ήθελε να ταξιδέψει από τη Δύση στην Ανατολή και αντίστροφα περνούσε μέσα από την Καβάλα και χρησιμοποιούσε αυτό το οδικό δίκτυο. Είναι ένας δρόμος που έχει προσφέρει στην τοπική και εθνική οικονομία, που δεν εξυπηρέτησε μόνο την κίνηση και τα φορτία της Καβάλας, αλλά υπέφερε την κόπωση μιας εθνική οδού με συνθήκες αντίξοες, καθώς δεν είχε τις προδιαγραφές μιας εθνικής οδού».

Από τη μεριά του ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού Απόστολος Αντωνούδης σε δηλώσεις του επισήμανε ότι «λίγες ώρες μετά το συμβάν η Εγνατία ανταποκρίθηκε άμεσα. Με εντολή του υπουργού στείλαμε κλιμάκιο μηχανικών προκειμένου να δουν από κοντά τη γέφυρα. Από χθες το βράδυ βρίσκονταν στην περιοχή επιβλέποντας μάλιστα και την απομάκρυνση των αυτοκίνητων που είχαν εγκλωβιστεί. Σήμερα το πρωί το κλιμάκιο επισκέφθηκε δια θαλάσσης της γέφυρα, είδε κάποιες ενδείξεις, ωστόσο, είναι πρόωρο να πούμε οτιδήποτε. Κάναμε και την από ξηράς αυτοψία και πολύ γρήγορά θα καταλήξουμε σε ασφαλή συμπεράσματα για το τι ακριβώς έφταιξε. Εκείνο που όμως πρωτεύει είναι η ταχύτητα με την οποία πρέπει να αποκατασταθεί η γέφυρα και προς αυτό το σκοπό όλοι θα εργαστούμε».

Η κ. Νοτοπούλου υπογράμμισε ακόμα ότι το νέο θεσμικό πλαίσιο σχετικά με τις υποδομές προβλέπει τη σύσταση μητρώου, προκειμένου να διασφαλίζει την ασφάλεια των υποδομών μιας και προβλέπει την καταγραφή της κατασκευής τους, της συντήρησής τους και φυσικά του ελέγχου.

Η υφυπουργός μετά τον επιτόπιο έλεγχο, συμμετείχε σε σύσκεψη εργασίας στο Δημαρχείο της Καβάλας με τη συμμετοχή των εμπλεκόμενων φορέων προκειμένου να καθοριστούν τα επόμενα βήματα που απαιτούνται για την επισκευή της γέφυρας.

Η κ. Νοτοπούλου δήλωσε πως σε περίπτωση που Δήμος ή και Περιφέρεια δηλώσουν αδυναμία κατασκευής της γέφυρας καθώς πρόκειται για ένα μεγάλο έργο που απαιτεί χρόνο και μεγάλο κόστος, τότε η κυβέρνηση είναι έτοιμη να συνδράμει.

Η κατάρρευση της γέφυρας

Η γέφυρα, μπροστά από το παλιό νοσοκομείο που αποτελεί τμήμα της οδού Αμερικανικού Ερυθρού Σταυρού, στο ρεύμα εξόδου από την Καβάλα προς την Ξάνθη, κατέρρευσε κυριολεκτικά λίγο πριν από τις 4 το απόγευμα της Παρασκευής, εγκλωβίζοντας ένα ιδιωτικής χρήσης επιβατικό αυτοκίνητο και ένα γερανοφόρο αυτοκίνητο μαζί με τους οδηγούς τους, χωρίς ωστόσο να τραυματιστούν, ενώ τα αυτοκίνητα που ακολουθούσαν μπόρεσαν να φρενάρουν την τελευταία στιγμή και έτσι να μην προκληθεί ατύχημα.

Η κυκλοφορική συμφόρηση που προκλήθηκε από το ατύχημα ήταν πολύ μεγάλη έως ότου επέμβει η Τροχαία και ρυθμίσει την εκτροπή της κυκλοφορίας σ’ ένα τμήμα του οδικού δικτύου που καθημερινά συγκεντρώνει μεγάλο αριθμό αυτοκίνητων όλων των τύπων, καθώς αποτελεί βασική οδική αρτηρία της ανατολικής εισόδου και εξόδου της πόλης της Καβάλας.

Πριν από τρία χρόνια η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Καβάλας είχε προχωρήσει σε μικρής κλίμακας εργασίες συντήρησης στις ενώσεις των αρμών, χωρίς ωστόσο ποτέ να τεθεί κανέναν θέμα επικινδυνότητας της. Πάντως, οι τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου υπογραμμίζουν ότι το συγκεκριμένο τμήμα της γέφυρας δεν ένταξε το βάρος του γερανοφόρου οχήματος που διέρχονταν τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή.

Η γέφυρα είχε προειδοποιήσει ότι θα τη νικήσει ο χρόνος

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Κώστα Φιλίδη στο Κόκκινο Καβάλας, η γέφυρα-δρόμος που περνά μπροστά από το παλιό Νοσοκομείο της πόλης της Καβάλας κατασκευάστηκε κάπου μεταξύ 1985-1992, παράλληλα με το έργο κατασκευής του αγωγού που οδηγούσε τα λύματα της πόλης στον σταθμό βιολογικού καθαρισμού στην Άσπρη Άμμο, η λειτουργία του οποίου άρχισε το 1990, επί δημαρχίας Λευτέρη Αθανασιάδη. Τότε είχε κριθεί απαραίτητη η κατασκευή διπλού δρόμου, ώστε να διευκολυνθεί η κυκλοφορία των οχημάτων. Από ένα σημείο της ξεκινά κι η σήραγγα, από την οποία περνά κι ο κεντρικός αγωγός αποχέτευσης.

Το γεγονός ότι η βάση της γέφυρας βρίσκεται μέσα στη θάλασσα, προκάλεσε διαβρώσεις, οι οποίες εντοπίστηκαν από ερασιτέχνη δύτη το καλοκαίρι του 2014, λίγο πριν αναλάβει τη διοίκηση του Δήμου η Δήμητρα Τσανάκα.

Ο απερχόμενος αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, Θεόδωρος Μουριάδης, ερωτηθείς είχε δηλώσει ότι θα ενημερώσει σχετικώς τη νέα διοίκηση, επισημαίνοντας ότι πρόκειται για κομβική γέφυρα κι ότι θα απαιτηθεί σημαντικό έργο. Σημείωσε, δε, ότι το πρόβλημα της διάβρωσης θα πρέπει να σταματήσει αμέσως, με τη θωράκιση της γέφυρας.

Ένα τροχαίο ατύχημα, που συνέβη τον Αύγουστο του 2016 υπενθύμισε το πρόβλημα. Το ατύχημα προκλήθηκε από μια λακκούβα στο οδόστρωμα. Όπως φαίνεται, οι όποιες εργασίες έγιναν είχαν προσωρινό χαρακτήρα και σήμερα ένα τμήμα της γέφυρας παρέδωσε το πνεύμα του, ευτυχώς, δίχως να προκαλέσει σοβαρό ατύχημα.

Και, βεβαίως, η γέφυρα δεν έπεσε επειδή πέρασε ένα βαρύ όχημα, διότι το εν λόγω όχημα δεν θα μπορούσε να περάσει από αλλού.

Βεβαίως, το έργο της μελέτης για τη γέφυρα υπήρχε στο Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου Καβάλας για το 2019, όμως αυτή η μελέτη άργησε χρόνια. Κι η δικαιολογία ότι δεν υπήρχαν τα απαιτούμενα κονδύλια, που δήλωσε η κ. Τσανάκα, θα προκαλέσει για μεγάλο χρονικό διάστημα κυκλοφοριακό πρόβλημα.

Οι πρώτες πληροφορίες, από επιτόπιες δηλώσεις της δημάρχου, που έγιναν στις 6:30 το απόγευμα, αναφέρουν ότι βλάβη υπέστη μόνο το οδόστρωμα κι όχι τα «πέδιλα» της γέφυρας, όμως αυτό δεν μειώνει τις ευθύνες για τις απαραίτητες εργασίες συντήρησης, που δεν έγιναν στην ώρα τους.

Η δημαρχος βρίσκεται σε συνεχη επαφή με την υφυπουργο Μακεδονιας-Θράκης Κατερίνα Νοτοπούλου, προκειμένου να υπάρξει κυβερνητική βοήθεια

(Οι φωτογραφίες από την κατασκευή του έργου είναι από την εταιρεία γερανών και μεταφορών Α. ΑΒΡΑΜΙΔΗ)

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here