Η κατάρρευση του Τύπου στην Ελλάδα-Εχασε τα μισά φύλλα από το 2011

 

Ραγδαία και συνεχής είναι η πτώση της κυκλοφορίας των εφημερίδων στην Ελλάδα, γεγονός που συνδέεται άρρηκτα τόσο με την οικονομική κρίση όσο και με τις συνθήκες διαπλοκής που επικρατούν και υπονομεύουν την αξιοπιστία του.

Συγκεκριμένα σύμφωνα με έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ,  οι συνολικές κυκλοφορίες των εφημερίδων το 2016 ανήλθαν σε 71.641.595 φύλλα, παρουσιάζουν δηλαδή μείωση κατά 72.593.870 φύλλα σε σχέση με το 2011, δηλαδή έχασε ακριβώς τη μισή του κυκλοφορία. 

Ακόμη, μείωση 15,9% καταγράφηκε πέρυσι στις συνολικές πωλήσεις των εφημερίδων, ενώ αύξηση (13,2%) παρουσιάζεται μόνον στις πωλήσεις των θρησκευτικών εφημερίδων.

Παράλληλα, ελαφρότερη είναι η  μείωση κατά 9% που σημειώθηκε στις συνολικές πωλήσεις των περιοδικών.

Αντίστοιχα, στα περιοδικά οι συνολικές πωλήσεις ανήλθαν πέρυσι σε 26.856.559 τεύχη και μειώθηκαν κατά 2.661.820 τεύχη σε σχέση με το 2015 και σε σχέση με το 2011 μειώθηκαν κατά 3.303.504 τεύχη.

Οι πολιτικές εφημερίδες (ημερήσιες, εβδομαδιαίες και μηνιαίες) πούλησαν συνολικά 51.201.432 φύλλα πέρυσι και έχασαν 10.834.182 φύλλα (-17,5%) σε σχέση με το 2015.

Οι οικονομικές εφημερίδες πούλησαν 1.519.165 φύλλα και έχασαν 175.605 φύλλα (-10,4%) σε σχέση με το 2015.

Οι εφημερίδες μικρών αγγελιών πούλησαν 773.609 φύλλα και έχασαν 204.358 φύλλα (-20,9%) σε σχέση με έναν χρόνο πριν.

Οι αθλητικές εφημερίδες πούλησαν 16.679.475 φύλλα και απώλεσαν 2.135.173 φύλλα σε σύγκριση με το 2015. Ενώ οι λοιπές εφημερίδες (ποικίλης ύλης, ξενόγλωσσες, θρησκευτικές κ.ά.) πούλησαν συνολικά πέρυσι 1.467.914 φύλλα και έχασαν 231.484 φύλλα (-13,6%).

Κατά τη σύγκριση του 2015 με το  2014, παρατηρείται μείωση κατά 10,7% στις συνολικές πωλήσεις των εφημερίδων ενώ παρουσιάζεται αύξηση μόνο στις πωλήσεις των «λοιπών εφημερίδων» κατά 14,1% η οποία οφείλεται στην αύξηση των πωλήσεων των θρησκευτικών εφημερίδων κατά 410,1%.

Στα περιοδικά, παρατηρήθηκε το 2016 σε σχέση με το 2015 σε όλες τις επιμέρους κατηγορίες τους, με κυριότερες μειώσεις στην κατηγορία των γυναικείων περιοδικών κατά 13,1%, των τηλεοπτικών περιοδικών κατά 6,3%, των περιοδικών ελευθέρου χρόνου κατά 2,6% και των περιοδικών ποικίλης ύλης κατά 5,9%.

Κατά τη σύγκριση του 2015 με το 2014, παρατηρείται μείωση κατά 19,8% στις συνολικές πωλήσεις των περιοδικών με κυριότερες μειώσεις στην κατηγορία των γυναικείων περιοδικών κατά 19,2%, των τηλεοπτικών περιοδικών κατά 20,8%, των περιοδικών ελευθέρου χρόνου κατά 7,9% και των περιοδικών ποικίλης ύλης κατά 14,8%, ενώ αύξηση παρουσιάζεται μόνον στις πωλήσεις των μουσικών περιοδικών κατά 10,3%.

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here