Κάποια πράγματα είναι εφικτά…

Του Δημήτρη Τζάθα
 

Οι θερινές διακοπές και όταν τα φώτα της δημοσιότητας θα έχουν πέσει αποτελούν μιά πρώτης τάξης ευκαιρία για συλλογισμό. Και προγραμματισμό.

Αυτό το δίπολο καλείται σήμερα να αντιμετωπίσει η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας- πρωτίστως- αλλά και των συναρμόδιων υπουργείων Μεταναστευτικής Πολιτικής, Εσωτερικών και Υγείας που αφορά στην ένταξη των προσφυγόπουλων στο εκπαιδευτικό σύστημα.
Τα μέχρι τώρα μηνύματα είναι θετικά και δημιουργούν παρακαταθήκη ελπίδων για το μέλλον. Πρόκειται γιά ένα πρωτοποριακό και φιλόδοξο πρόγραμμα που ξεκίνησε πέρυσι τον Οκτώβριο επί υπουργίας στο ΥΠΠΕΘ του Νίκου Φίλη, συνεχίζεται με την ίδια θέρμη από τον νυν υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου και ψυχή του οποίου είναι ο γενικός γραμματέας του ΥΠΠΕΘ Γιάννης Παντής ο οποίος σε τελική ανάλυση «βουτώντας στα βαθιά» το πίστεψε και το ανέδειξε σε «όραμα ζωής».
Ο στόχος είναι απλός, δηλαδή μέσα από την ένταξη των προσφυγοπαίδων στο ελληνικό σχολείο θα ενταχθούν αυτά γρηγορότερα στην ελληνική κοινωνία και ταυτόγχρονα θα ελαχιστοποιηθούν οι πιθανότητες να αναζητήσουν την τύχη τους στους δρόμους. Για να μην είναι- όπως χαρακτηριστικά έλεγε ο Γ. Παντής μία «περιπλανώμενη αγέλη…».
Σ’ αυτή την προσπάθεια και επιτυχή βήματα έγιναν αλλά και πολλά λάθη διαπιστώθηκαν. Αναμενόμενο, κι’ αυτό καθώς η ελληνική πολιτεία – και ιδιαίτερα μέσα στον τυφώνα της κρίσης- ήταν απροετοίμαστη να αντιμετωπίσει το πρωτόγνωρο φαινόμενο της προσφυγιάς.
Ωστόσο ΚΑΠΟΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΑ ΑΛΛΑ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΥΠΟΜΟΝΗ ΚΑΙ ΠΕΙΘΩ.
Στον προγραμματισμό, τώρα, μία ομάδα στελεχών- εκπαιδευτικών του ΥΠΠΕΘ, με βοήθειες από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και μέλη της επιστημονικής κοινότητας, συνεργάζονται σε καθημερινή βάση για την επόμενη σχολική χρονιά. Δεν είναι δε και εύκολο πράγμα καθώς πολλές οικογένειες έχουν αποχωρήσει από τα Κέντρα Φιλοξενίας και έχουν μετεγκατασταθεί σε διαμερίσματα και σε ξενοδοχεία.
Η δουλειά τους κάθε άλλο παρά εύκολη είναι αφού αναμένεται πλέον των 8000 παιδιών από οικογένειες προσφύγων να ενταχθούν στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Χρειάζεται οργάνωση, δημιουργία νέων Διευθύνσεων Εκπαιδευτικής Πολιτικής, εξεύρεση σχολικών μονάδων που θα είναι πρόθυμες να δεχτούν τα προσφυγόπουλα και το βασικότερο που είναι να πεισθούν καθηγητές προκειμένου να ενταχθούν στο γενικότερο σύστημα και να αναλάβουν τον ρόλο των Συντονιστών Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΣΕΠ) παρ’ όλα τα προβλήματα στην εξεύρεση πόρων και υλικοτεχνικής υποδομής.
Οταν τίποτα δεν είναι αδιανόητο τα πάντα μπορεί να είναι αληθινά. Και σ’ αυτό φαίνεται να προσανατολίζεται η Πολιτεία η οποία θα κληθεί, μαθαίνοντας από τα λάθη της προηγούμενης σχολικής χρονιάς, να λύσει άμεσα προβλήματα όχι μόνον οικονομικής φύσης αλλά – ΙΔΙΑΙΤΕΡΩΣ- συντονισμού και συνεννόησης. Και στη βάση αυτή ο κλήρος…πέφτει στον νεοδιορισμένο αναπληρωτή γραμματέα του υπουργείου Παιδείας Γιώργο Αγγελόπουλο ( σ.σ. ο γγ Γιάννης Παντής έχει προσωρινά θέμα υγείας) ο οποίος άλλωστε διαθέτει και την εμπειρία αλλά και έχει και τη διάθεση να συνεργαστεί με τους ομολόγους του.
Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί με τις ψυχές των ανθρώπων γιατί ουδείς μπορεί να προβλέψει σε ποιά νερά θα κινηθεί το προσφυγικό ζήτημα τους επόμενους μήνες. Οι ψυχές των ανθρώπων δεν είναι ούτε πράγματα ούτε λάφυρα καθώς κάποιοι από τους γύρω μας έχουν περάσει εμπειρίες που πολλοί από εμάς δεν θα βιώσουμε ποτέ. Εμπειρίες που δεν θέλουμε καν να σκεφτούμε ή να τις καταλάβουμε. Κάθε χαραμάδα αφήνει φως για να μπεί…
Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here