Τρίτη βουτιά θανάτου είχε αποσιωπηθεί από την Boeing

Ενώ διερευνώνται τα αιτια του δυστυχήματος του Boeing 737 ΜΑΧ των  Ethiopian Airlines, έρχονται στο φως στοιχεία που δείχνουν ότι το μοντέλο είχε προβλήματα που αποσιωπήθηκαν και δεν αντιμετωπίσθηκαν.

Kατέπεσαν δυο αεροπλάνα ιδίου τυπου ένα προσφάτως στην Αιθιοπία και ένα προ μηνών στην Ινδονησία. Οι αρχές εκτιμούν ότι δεν μπορεί αυτό να συνιστά σύμπτωση και καθώς «σκαλίζουν» την δεύτερη συντριβή, «σκαλίζουν» και την πρώτη στην Ινδονησία. Στην συντριβή τον περασμένο Οκτώβριο στην Ινδονησία υπάρχει κατάθεση πιλότου που λέει τα εξής:

«Μία ημέρα πριν από τη συντριβή του αεροσκάφους στην Ινδονησία, το ίδιο σκάφος είχε παρουσιάσει ακριβώς το ίδιο πρόβλημα και άρχισε να κατευθύνεται με τρομερή ταχύτητα προς το έδαφος. Ήταν παρών στο πιλοτήριο ένας φίλος πιλότος που απλώς συνταξίδευε και αμέσως αντέδρασε. Εκτίμησε ότι έφταιγε το λογισμικό και το λανθασμένο μήνυμα ενός προβληματικού αισθητήρα και προχώρησε σε άμεσες ενέργειες και ανέκοψε την απότομη κάθοδο. Η πτήση αυτή ήταν από Μπαλί προς Τζακάρτα. Την επομένη το σκάφος παρουσίασε το ίδιο πρόβλημα και συνετρίβη»

Οι Αρχές πιστεύουν ότι η αιτία της συντριβής του αεροσκάφους οφείλεται στην «εντολή για βουτιά» που έδωσε το λογισμικό Maneuvering Characteristics Augmentation System (MCAS) ανταποκρινόμενο στα δεδομένα που έστειλε ένας ελαττωματικός αισθητήρας.

Η έκθεση για τα προκαταρκτικά ευρήματα της Επιτροπής Ασφάλειας Μεταφορών της Ινδονησίας λίγες εβδομάδες μετά την τραγωδία  τότε δεν ανέφερε την παρουσία τρίτου πιλότου στο κόκπιτ την προηγούμενη ημέρα. Εκπρόσωπος της Lion Air αρνήθηκε να σχολιάσει τις αποκαλύψεις λέγοντας ότι η έρευνα είναι σε εξέλιξη. Σύμφωνα με το προκαταρκτικό  πόρισμα πάντως το αεροσκάφος είχε αντιμετωπίσει πολλές δυσλειτουργίες σε προηγούμενες πτήσεις και τα προβλήματα δεν αποκαταστάθηκαν ποτέ πλήρως.

Οι δε Αμερικανοί (που είναι και οι κατασκευαστές των Boeing) «τα μασάνε», λέγοντας ότι «ίσως πλέον τα λογισμικά να είναι πολύ περίπλοκα για τους πιλότους» και ουσιαστικά ρίχνουν το φταίξιμο στους κυβερνήτες. ο προβληματικός αισθητήρας όμως δεν  συνιστά  «αδυναμία του πιλότου». Και ακόμα κι αν δεν έφταιγε ο αισθητήρας αλλά το περίπλοκο λογισμικό, εξυπακούεται ότι το λογισμικό πρέπει να είναι στα μέτρα του ανθρώπου που κυβερνά το σκάφος και όχι να αναμένεται το αντίστροφο.

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here