Του ΤΑΚΗ ΚΑΤΣΑΡΟΥ

Aποκαλυπτική η εν μέσω θέρους συζήτηση στη Βουλή του νέου νομοσχεδίου για την Παιδεία. Με κερασάκι στην τούρτα ένα ακόμη δείγμα επιτελικής αριστείας της κυρίας Κεραμέως. Να συζητείται στην Ολομέλεια νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και σε άλλη αίθουσα της Βουλής σε άσχετο νομοσχέδιο για το Κτηματολόγιο,  να κατατίθενται τροπολογίες που αφορούν στην αντιμετώπιση της πανδημίας στην εκπαίδευση  και προβλέπουν αντί για τη μέγιστη εκστρατεία πειθούς, ώστε, να επιτευχθεί ο καθολικός εμβολιασμός, ποινές,   αναστολή εργασίας και περικοπή μισθού σε εκπαιδευτικούς.

Έχει άραγε ξαναγίνει ένας τέτοιος ευτελισμός του Κοινοβουλίου; Έχει τέλος η προχειρότητα, η ανικανότητα,  το επιτελικό μπάχαλο και η οργανωτική αποδιοργάνωση του Υπουργείου Παιδείας;

Βασική συνιστώσα της επιχειρηματολογίας του υπουργείου Παιδείας ήταν η παράθεση στοιχείων για το πόσο κακή είναι η κατάσταση της εκπαίδευσης στην Ελλάδα με κορωνίδα τον ισχυρισμό περί αιωνίων φοιτητών και την καθυστέρηση στη λήψη πτυχίου. Με τον τρόπο αυτό η κυβέρνηση Μητσοτάκη δικαιολογεί την ύψωση αλλεπάλληλων φραγμών στη μόρφωση των νέων. «Αφού δεν τελειώνουν γιατί να μπαίνουν;»,  λένε με αφοπλιστικό κυνισμό και περισσή αλαζονεία οι κυβερνητικοί βουλευτές.

Στην ομιλία του ο υφυπουργός κ. Συρίγος αναγνώρισε ότι είναι ακριβές το στοιχείο ότι μόνο το 4,7% των νέων της χώρας μας ηλικίας 18-24  ετών   έχουν  εγκαταλείψει την εκπαίδευση, έναντι 11% στην Ε.Ε., σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και  της Τράπεζας της Ελλάδας. Αυτό  αντανακλά μια τεράστια επιτυχία του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος. Αυτό είναι το σημαντικό κι όχι η διαμάχη που προκάλεσε η κυβέρνηση αν το ποσοστό αυτό  περιλαμβάνει τη Δευτεροβάθμια ή και την Τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Θα παραμείνει ίδιο αυτό το ποσοστό με τους φραγμούς που βάζει η κυβέρνηση; Με την ανήλικη εργασία μετά το Γυμνάσιο; Με την Τράπεζα Θεμάτων; Με την ΕΒΕ;

Όχι! Γι` αυτό σωστά η Αντιπολίτευση με τις τροπολογίες που κατέθεσε ζήτησε  να ακυρωθούν  αυτές οι πολιτικές που θα έχουν ως αποτέλεσμα να αυξηθεί η εγκατάλειψη του σχολείου.

Επίσης, ο υφυπουργός, σε αντίθεση με την οπτική της κυρίας Κεραμέως,  ανέφερε ότι το ποσοστό εγκατάλειψης της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης  είναι πάνω από 25% στην Ε.Ε. Δηλαδή, συγκρίσιμο με την Ελλάδα, αν στη χώρα μας προσθέσουμε τις συνέπειες της πρωτοφανούς κρίσης, που δυσκολεύει αφάνταστα πολλά παιδιά να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους. Η κυρία Κεραμέως το εκτόξευσε σε κάποια ομιλία της  στο 91%! Ο ορισμός του fake news!

Στο σημείο αυτό,  η ΝΔ κάνει μια μεγάλη λαθροχειρία. Παίζει με τα ποσοστά αποφοίτησης και αποσιωπά ότι μόνο χάρη στην αύξηση των εισακτέων η Ελλάδα έπιασε και ξεπέρασε έναν κρίσιμο ευρωπαϊκό στόχο: Να έχει το 2020 το 40% των νέων ηλικίας 25-34 ετών αποφοίτους Πανεπιστημίων. Αυτό είναι το κύριο. Το πέτυχε η χώρα μας  παρ` ό, τι πολλοί νέοι δυσκολεύονται να τελειώσουν τις σπουδές τους. Το κατάφερε,  βοηθώντας πολλά παιδιά, ακόμη και μεγαλύτερους,  να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους χάρη στο νόμο Φίλη, που λοιδορείται γιατί εμπόδισε τη διαγραφή τους από τα Πανεπιστήμια. Είναι πολλοί οι απόφοιτοι  που  χάρη σε αυτή τη ρύθμιση ολοκλήρωσαν τις σπουδές τους και βρήκαν εργασία στο αντικείμενό τους.

Μια ακόμη λαθροχειρία της ΝΔ είναι να συσχετίζεται ευθέως η εγκατάλειψη ή το φαινόμενο των «αιώνιων φοιτητών» (κι ανάμεσά τους στις ΗΠΑ  «αποτυχημένοι» όπως ο Γκέιτς, ο μακαρίτης ο Τζομπς ή ο Ζούκεμπεργκ! ) με τους χαμηλούς βαθμούς εισαγωγής. Και μάλιστα, επικαλούμενος ο κ. Συρίγος την «κοινή εμπειρία» κι όχι κάποια μελέτη του προβλήματος. Και ας είναι  η ΕΒΕ,  αυτό το εξάμβλωμα που η ΝΔ καθιέρωσε,  ένα σύστημα που μπορεί υπό ακραία ενδεχόμενα να βάλει φοιτητές με 5 ή 6 στο Πανεπιστήμιο ή να αποκλείσει με 12 και με 13, ανάλογα με τη δυσκολία ή την ευκολία των θεμάτων. Ή να φέρει αυτά τα άκρως παράλογα αποτελέσματα στα ειδικά μαθήματα, εμποδίζοντας άριστους μαθητές να εισαχθούν στις σχολές της προτίμησής τους.

Εν ολίγοις: Χωρίς τη μαζικοποίηση του Πανεπιστημίου, χωρίς την αύξηση των εισακτέων, η Ελλάδα θα ήταν αντί για πρωτοπόρος ουραγός στην Ευρώπη σε ό, τι αφορά στον αριθμό και το ποσοστό αποφοίτων. Θα είχε υποβαθμισμένο μορφωτικό κεφάλαιο κι ακόμη λιγότερα εφόδια να ανταποκριθεί στο διεθνή ανταγωνισμό. Θα ήταν οριστικά χώρα – οικονομικός παρίας και θα ήταν ακόμη χειρότερες οι αναπτυξιακές της επιδόσεις. Έτσι τη θέλει η ΝΔ τη χώρα μας. Υποβαθμισμένο ουραγό και καθυστερημένη απόφυση της Ευρώπης. Αντί για σύγκλιση- απόκλιση. Αντί για συμπερίληψη- αποκλεισμός από τις ευρωπαϊκές εξελίξεις.

Οι αυτοαποκαλούμενοι «Μένουμε Ευρώπη» καταλήγουν  γελοιοποιούμενοι  « Φεύγουμε Ευρώπη».

Συνηθίζει σε κάθε του ομιλία ο πρωθυπουργός να επικαλείται μια μεγάλη προσωπικότητα της Αριστεράς. Μια προσωπικότητα που στις μέρες που κυβερνούσε η παράταξή του, λοιδορήθηκε, βασανίστηκε ή ακόμη δολοφονήθηκε. Για να το κάνει αυτό έχει διορίσει στους λογογράφους του ορισμένους μεταμελημένους πρώην της Αριστεράς, οι οποίοι αντί παχυλού επιμισθίου, έχουν αναλάβει να τον προμηθεύουν με τα κατάλληλα αποσπάσματα, τα οποία ο κ. πρωθυπουργός  χρησιμοποιεί εργαλειακά και επιλεκτικά, διαστρέφοντας την ουσία τους.

Τελευταίο «θύμα» του κ. Μητσοτάκη, σε αυτήν την δόλια χαρτοκοπτική υπήρξε ο Ενρίκο Μπερλίνγκουερ. Κατ` αρχάς να πούμε ότι έστω κι έτσι είναι θετικό που ο κ. Μητσοτάκης εντρυφεί στα λόγια και στα έργα μεγάλων προσωπικοτήτων της Αριστεράς. Που με αυτόν τον τρόπο σε μια υποσημείωση του πολιτικού του Πόθεν Έσχες θα υπάρχουν   τέτοιες αναφορές. Αλλιώς, τι θα περιλάμβανε; Αποτυχία στην πανδημία, Μακεδονικές φάλαγγες και Βουκεφάλες, οικονομικά δώρα στους φίλους του επιχειρηματίες  και στα γαλάζια golden boys, περίεργες οικογενειακές off shore, παντρολογήματα με την Ακροδεξιά, απολύσεις στο Δημόσιο, Siemens, push back στο Αιγαίο και στον Έβρο, βία και καταστολή απέναντι στη νεολαία.

Μας είπε ο κ. πρωθυπουργός ότι ο Μπερλίνγκουερ συμβουλεύει να μελετάμε και να μαθαίνουμε από τους αντιπάλους μας.  Μάλιστα! Μα ο ίδιος ξέχασε τι του έμαθε ο ίδιος ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης για το Μακεδονικό. Και έδρασε μελετώντας και παίρνοντας μαθήματα από τον θανάσιμο εχθρό του πατέρα του, τον κ. Σαμαρά. Αυτό εννοούσε ότι πρέπει να μαθαίνουμε  από τους αντιπάλους μας; Να μας λείπει το βύσσινο.

Εμείς στην Αριστερά  μαθαίνουμε πράγματι από φίλους και αντιπάλους. Μάθαμε για παράδειγμα ότι έπρεπε να πετύχουμε το στόχο της Ε.Ε. για 40% απόφοιτους Πανεπιστημίου στη νεολαία μέχρι το 2020. Και τι κάναμε; Αυξήσαμε τον αριθμό των εισακτέων στα Πανεπιστήμια. Αυτό που η ΝΔ,   οι «Φεύγοντας Ευρώπη» πλέον, το ονομάζουν «εγκλωβισμό» και «εξίσωση προς τα κάτω». Πώς αλλιώς θα επιτυγχάνονταν αυτός ο στόχος; Μειώνοντας τους εισακτέους, όπως κάνει η ΝΔ;

Μάθαμε επίσης, από την αντίπαλό μας κυρία Διαμαντοπούλου γιατί δεν πρέπει να υπάρχει βάση εισαγωγής στα Πανεπιστήμια και συμφωνήσαμε μαζί της για τους λόγους που  κατάργησε τη «βάση του 10»,  το 2010. Η ΝΔ δεν έμαθε λοιπόν, ούτε από την συνδαιτυμόνα και ιδεολογικά παρακοιμώμενή της,  κυρία Διαμαντοπούλου. Και σήμερα ανατρέπει μια μεταρρύθμιση στο εξεταστικό για τα Πανεπιστήμια που η τότε υπουργός εισήγαγε το 2010  και συνέχισαν όλες οι κυβερνήσεις έκτοτε.

Αλλά ούτε από τα κείμενα που  υπογράφει η κυβέρνηση στους ευρωπαϊκούς θεσμούς  μαθαίνει η ΝΔ. Είναι σαν ο κ. Μητσοτάκης ως πρωθυπουργός να διαφωνεί με αυτά που κάνει  όταν φοράει το κοστούμι του Ευρωπαίου ηγέτη. Άλλα έξω, άλλα μέσα. Ιανός!

Έξω, ναι στο στόχο της Κομισιόν για πάνω από 50% απόφοιτους Πανεπιστημίου στη νεολαία το 2030. Μέσα, όχι στον ίδιο στόχο αφού η ΝΔ θεσμοθετεί  την ΕΒΕ και τη νομοθεσία για ταξικούς φραγμούς στη μόρφωση και στην πρόσβαση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Για αυτό και για μια σειρά άλλα πολιτικά  ολισθήματά του τού αξίζει η μομφή πρωθυπουργός των «Φεύγουμε Ευρώπη».

Από που αλλού μπορούμε να μάθουμε; Από τις καλές ευρωπαϊκές πρακτικές, με μια σειρά μεταρρυθμίσεις που προώθησε ο ΣΥΡΙΖΑ, με πρώτη το σχολείο της Δημοκρατίας, της Ποιότητας και της Ισότητας!  Με την προσχολική αγωγή που η ΝΔ καταψήφισε,   σε 292  από τους 332 Δήμους,  ήδη από το 2019.  Με το Ολοήμερο δημοτικό σχολείο και νηπιαγωγείο παντού κι όχι μόνο στα μεγάλα αστικά κέντρα όπως είχε κάνει το ΠΑΣΟΚ. Με τη μείωση του εξεταστικού φόρτου στο Γυμνάσιο. Με την αναδιαμόρφωση της Γ΄ λυκείου, τις «πράσινες σχολές» και τα πρώτα βήματα προς ένα αναβαθμισμένο και αξιόπιστο απολυτήριο Λυκείου που η ΝΔ κατάργησε. Όπως κατάργησε και τα διετή προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης στα Πανεπιστήμια για αποφοίτους των ΕΠΑΛ.

Είμαστε υπερήφανοι για το έργο ΣΥΡΙΖΑ στην εκπαίδευση.

Με την υποστήριξη για πρώτη φορά σε τόση έκταση της Ειδικής Αγωγής. Με την θέσπιση για πρώτη φορά της Μαθητείας μετά το τρίτο έτος των ΕΠΑΛ, το οποίο επίσης αναβαθμίστηκε και μαζικοποιήθηκε επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ κάτι που επαινέθηκε από ευρωπαϊκούς θεσμούς, όπως το CEDEFOP. Με την καθιέρωση των σχολικών γευμάτων. Με τη Θεματική Εβδομάδα. Με την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων. Με την επίτευξη του αυτονόητου μετά από πολλά χρόνια: Να ανοίγουν τα σχολεία στην ώρα τους, με όλα τα βιβλία και τους εκπαιδευτικούς στη θέση τους από την πρώτη μέρα. Με την υπέρβαση για πρώτη φορά του εθνικού στόχου να διατίθεται το 1% του ΑΕΠ στην  Έρευνα και την Καινοτομία. Με τη μείωση της παιδικής φτώχειας. Με την κάλυψη για πρώτη φορά όλων των παιδιών σε βρεφονηπιακούς σταθμούς. Με την αναδιαμόρφωση του Ενιαίου Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης και  Έρευνας. Με τη συμφωνία με τους ευρωπαϊκούς Θεσμούς για τις προσλήψεις στη βάση του κανόνα  «1 φεύγει 1 προσλαμβάνεται» που λυσσωδώς πολεμήθηκε από τη ΝΔ. Και που χωρίς αυτόν θα πραγματοποιούνταν σήμερα μόνο 3000 προσλήψεις στην εκπαίδευση κι όχι αυτές για τις οποίες σήμερα πανηγυρίζει η ΝΔ.

Είναι όλα αυτά  οπισθοδρόμηση; Άρνηση να προσαρμοστούμε στη σύγχρονη πραγματικότητα; Εξίσωση προς τα κάτω; Έλλειψη οράματος για την  Παιδεία στον σύγχρονο κόσμο; Το λέει  σοβαρά αυτό η ΝΔ; Το λέει σοβαρά η παράταξη  που για χάρη των Κολλεγιαρχών φίλων και χρηματοδοτών της θα κλείσει Δημόσια Πανεπιστήμια για πρώτη φορά από το 1837 και μάλιστα σε εθνικά ευαίσθητες περιοχές; Έτσι τιμάει η σημερινή κυβέρνηση τα 200 χρόνια της εθνεγερσίας; Κλείνοντας Πανεπιστήμια; Για χάρη ιδιωτικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων που βρίσκονται στον πάτο των διεθνών αξιολογήσεων, αλλά, στον αφρό του κυβερνητικού ενδιαφέροντος.

Κατηγορεί η ΝΔ την Αριστερά  για αναχρονισμό.

Κι ας είναι εκείνη  που φέρνει παντού τη συντηρητική αιθαλομίχλη που τη βαφτίζει άνεμο ελευθερίας.

Κι ας είναι αυτή που   κάνει την Ελλάδα  Ορμπανανία και Ουγγαρία του Νότου με τον  αυταρχισμό στη κοινωνία και τη βαρβαρότητα  στο Προσφυγικό. Που  μετατρέπει τη χώρα  σε Βαλκανικό Πακιστάν στις εργασιακές σχέσεις . Που βαθαίνει τις κοινωνικές και εκπαιδευτικές ανισότητες και την απόκλιση από τον ανεπτυγμένο ευρωπαϊκό πυρήνα. Που επιτίθεται στον ΣΥΡΙΖΑ γιατί υπερασπίζεται  ευρωπαϊκές πολιτικές ή γιατί αντλεί βέλτιστες εκπαιδευτικές  πρακτικές  από άλλες χώρες, όπως η Φινλανδία, κι όχι από τα ξεπερασμένα θατσερικά πρότυπα της δεκαετίας του `80, στα οποία είναι κολλημένη η ΝΔ.

Ας μας απαντήσει η ΝΔ:

Μειώνει τα επόμενα χρόνια τις δαπάνες για την Παιδεία ως ποσοστό του ΑΕΠ η Φινλανδία όπως κάνει η κυβέρνηση;  Έχει ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών η Φινλανδία; Έχει σχολεία που ζητιανεύουν από χορηγούς; Έχει ιδιωτικά σχολεία; Έχει λίστες καλών και κακών σχολείων; Έχει τους πιο κακοπληρωμένους εκπαιδευτικούς της Ευρώπης; Έχει διευθυντές «δερβέναγες»; Έχει ένα καφκικό,  απολύτως ιεραρχικό και κομματικά ελεγχόμενο σώμα πραιτοριανών- αξιολογητών με  πάνω από 15000 άτομα (το 10% του συνόλου των εκπαιδευτικών περίπου) διορισμένα απευθείας από την  υπουργό Παιδείας; Που θα πληρώνονται με 5,6 εκ. ευρώ ετησίως σύμφωνα με την έκθεση του ΓΛΚ. Που θα απολαμβάνουν 500 ευρώ το μήνα αργομισθία, ειδικά όταν αναφερόμαστε σε Επόπτες ποιότητας εκπαιδευτικού έργου σε μικρούς νομούς με 15-20 σχολεία;

Έχει εκδικητικότητα και ρεβανσισμό η Φινλανδία; Όπως αυτόν  της  κυρίας Κεραμέως  που δεν δίνει  κανένα μόριο στους προϊσταμένους των ΠΕΚΕΣ, τα οποία κατάργησε χωρίς καμιά αξιολόγηση για να επιστρέψει την εκπαίδευση 40 χρόνια πίσω,  στον «επιθεωρητισμό» της δεκαετίας του `70 και του `80.  Όπως έκανε επίσης χωρίς αξιολόγηση με την κατάργηση των σύγχρονων προγραμμάτων Ιστορίας, της Κοινωνιολογίας, την υποβάθμιση των Πολιτικών Επιστημών και των Καλλιτεχνικών Μαθημάτων στο Λύκειο.

Έχει χαρακτηρισμό Διαγωγής στο απολυτήριο η Φινλανδία; Έχει  τιμωρητική επιμόρφωση και στιγματισμό για τους ανεπαρκείς εκπαιδευτικούς;  Έχει απειλές για Πειθαρχικά, για στέρηση μισθού; Έχει υπουργό Παιδείας που ομνύει στην αυτονομία και φέρνει τη διάταξη του άρθρου 185 με την οποία ενδύεται την τήβεννο της Πρυτάνεως, της Συγκλητικού, της Κοσμήτορος, της Προέδρου Τμήματος, διαμορφώνοντας όπως θέλει τον πανεπιστημιακό χάρτη, χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των Πανεπιστημίων;

Έχει αναξιολόγητη την εμπειρία της πανδημίας και της τηλεκπαίδευσης; Έβαλε σε κίνδυνο τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών όπως έπραξε η κυρία Κεραμέως με τη Cisco;  Ο ή η υπουργός Παιδείας,  κορόιδευε τη Βουλή ότι ήταν δωρεάν η τηλεκπαίδευση της Cisco για την οποία δώσαμε τελικά τουλάχιστον 2 εκ. ευρώ; Έχει κλεισμένα ένα χρόνο στα στρατόπεδα τα προσφυγόπουλα μακριά από την Εκπαίδευση, όπως  έχει καταγγείλει στην Ελλάδα ο Συνήγορος του Πολίτη;  Έχει η Φινλανδία ή οποιαδήποτε άλλη ευρωπαϊκή χώρα Πανεπιστημιακή Αστυνομία, κατά τα πρότυπα της Ερντογανικής Τουρκίας που αντιγράφει η κυβέρνηση Μητσοτάκη; Έκλεισε άλλη χώρα της Ευρώπης επί τόσο χρόνο τα σχολεία της, όπως  επισήμανε πρόσφατα, ασκώντας κριτική στην κυβέρνηση, ο ΟΟΣΑ,  μέσω του ανώτατου στελέχους του,  του κ. Αντρέα Σλάιχερ;

Όχι βέβαια! Γι` αυτό η Φινλανδία και άλλες ευρωπαϊκές χώρες με ισχυρό κοινωνικό κράτος, είναι σήμερα πρώτη στον κόσμο σε ό, τι αφορά στην απόρριψη των fake news, όπως πληροφορούμαστε από διεθνή έρευνα. Ενώ, δυστυχώς, η Ελλάδα χάρη στο σύστημα εκπαίδευσης που επί πολλά χρόνια οικοδομήθηκε από τα κόμματα που κυβέρνησαν επί δεκαετίες τη χώρα,  αλλά και εξαιτίας  του  ασφυκτικού  ελέγχου της ενημέρωσης που έχει  εκτοξεύσει σε αστρονομικά επίπεδα η ΝΔ, έχει καταντήσει μια χώρα με πολίτες ιδιαίτερα εύπιστους στα fake news. Με πρώτα και καλύτερα αυτά που σερβίρει καθημερινά η κυβερνητική προπαγάνδα.

Επειδή, οι λογογράφοι του κ. Μητσοτάκη μας κέντρισαν, βάζοντας να ηχούν τόσο ψεύτικα  στο στόμα του  λόγια του αλησμόνητου ηγέτη του Ιταλικού Κομμουνιστικού Κόμματος Ενρίκο  Μπερλίνγκουερ, θα  απαντήσουμε στον έξαλλο  αντικομμουνισμό και στο αντιαριστερό τους μίσος με τα λόγια αυτού του μεγάλου Ιταλού κομμουνιστή ηγέτη.  Ισχύουν για την Ιταλία. Ισχύουν και για την Ελλάδα. Εκείνοι είναι που υπηρετώντας τη Δεξιά και γλείφοντας εκεί που κάποτε έφτυναν, δεν αναγνωρίζουν πλέον τους εαυτούς τους στην πολιτική διαδρομή του. Στην πορεία, του δικού μας πολυαγαπημένου  «dolce  Εnrico»

 

Aντιγράφουμε:

«Εμείς οι κομμουνιστές έχουμε εξήντα χρόνια στις πλάτες μας και αποδείξαμε ότι αυτά τα επιδιώκαμε και τα κάναμε με σοβαρότητα. Στη φυλακή με τους εργάτες ήμαστε εμείς, στα βουνά με τους αντάρτες ήμαστε εμείς, στις λαϊκές συνοικίες με τους ανέργους ήμαστε εμείς, με τις γυναίκες, με το περιθωριοποιημένο προλεταριάτο, με τους νέους ήμαστε εμείς, σε ορισμένους δήμους και ορισμένες περιφέρειες, που διακυβερνήθηκαν έντιμα, ήμαστε εμείς. Υπήρχαν και άλλοι, αλλά κυρίως εμείς.

[…] Και είμαστε πεπεισμένοι επίσης, ότι πρέπει και μπορεί να γίνει συζήτηση για τον τρόπο υπέρβασης του καπιταλισμού ως μηχανισμού και συστήματος, μια κι αυτός, σήμερα, δημιουργεί όλο και μεγαλύτερες μάζες ανέργων, περιθωριοποιημένων, ανθρώπων υπό καθεστώς εκμετάλλευσης. Κι αυτή είναι, κατά βάσιν, η αιτία, όχι μόνο της σημερινής οικονομικής κρίσης, αλλά και των φαινομένων βαρβαρότητας, της διάδοσης των ναρκωτικών, της άρνησης της εργασίας, της δυσπιστίας, της πλήξης, της απελπισίας. Είναι έγκλημα να έχει κανείς αυτές τις ιδέες;»

Υπογραφή:

Ενρίκο Μπερλίνγκουερ.

Τα συμμερίζονται  αυτά σήμερα οι καλοπληρωμένοι  λογογράφοι, μυαλοπώλες και πνευματικοί τροφοί του κ. Μητσοτάκη;

Γιατί αυτό μας λέει  σε όλους τους τόνους ο κ. Μητσοτάκης, κατεδαφίζοντας μια προς μία τις κατακτήσεις της δημοκρατικής Μεταπολίτευσης. Ότι είναι έγκλημα να έχουμε αυτές τις ιδέες. Ότι υπάρχουν ελαττωματικές ιδέες όπως έλεγε ο κ. Βορίδης. Ότι οι μαθητές είναι πελάτες. Ότι οι ανισότητες είναι φυσικές. Ότι κοινωνία και αγορά ταυτίζονται. Γι` αυτό οργανώνουν το σχολείο ως παράρτημα εμπορικής ή βιομηχανικής αλυσίδας. Με τη Δημοκρατία, όπως συμβαίνει και στο εργοστάσιο, να σταματάει έξω από την πύλη του σχολείου.

Εμείς, μαζί με τον Μπερλίνγκουερ, τον Γληνό, την Ιμβριώτη, τον Ηλιού,  τον Κύρκο, τον Μπανιά, τον Φαράκο, τον Παπαγιαννάκη, τον Γιάνναρο και όσους άλλους επικαλεστεί στο μέλλον ο θηρευτής εντυπώσεων πρωθυπουργός,  συνεχίζουμε τον δικό τους αγώνα απέναντι σε κάθε δεξιά, νεοφιλελεύθερη, βαθιά ταξική και βάρβαρη  πολιτική, όποια εφήμερη προπαγανδιστική λεοντή κι αν φοράει.

Έρχεται όμως η ώρα. Οι 70.000 υπογραφές για την κατάργηση της ΕΒΕ και την παραίτηση της κυρίας Κεραμέως είναι ισχυρό δείγμα κοινωνικής αφύπνισης και οργής. Μήνυμα με πολλαπλές διαστάσεις επίσης,  η καταψήφιση από όλη την αντιπολίτευση του νέου αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου.

Ποτάμι που κάθε μέρα θα  φουσκώνει περισσότερο   η οργή του λαού. Η ΝΔ, ο πρωθυπουργός και τα στελέχη της, ας απολαύσουν  τις τελευταίες καλοκαιρινές μέρες της τεχνητής δημοσκοπικής «αφθονίας» τους. Κι ας ετοιμαστούν  για ένα  καυτό Φθινόπωρο, ειδικά στο χώρο της εκπαίδευσης.  Και για τις εκλογές που όποτε κι αν γίνουν θα σημάνουν την ώρα της μεγάλης πολιτικής ανατροπής. Που την προετοιμάζουν οι νέοι μας με τους αγώνες, την οργή και την ελπίδα τους.  Που την έχει ανάγκη η κοινωνία.

alfavita

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here