Του Νίκου Π. Σώκου

Έχει περάσει περίπου μιάμιση μέρα από την έφοδο και τα επεισόδια στο ΟΠΑ και στον περίβολο της. Τα γεγονότα; Η Σύγκλητος του ΟΠΑ μετά την ανακάλυψη από την αστυνομία διαφόρων εγκληματικών εξοπλισμών στο υπόγειο της σχολής και με σκοπό να μη χαθεί το εξάμηνο από τις καταλήψεις αποφάσισε να αναστείλει την λειτουργία της σχολής έως και την 17η Νοέμβρη. Χτες το πρωί φοιτητές  επιχείρησαν να μπουν μέσα στο κτήριο, αψηφώντας την εντολή των πρυτανικών αρχών… Εδώ λοιπόν επικρατούν δύο αντιλήψεις: Κάποιοι υπερασπιζόμενοι τους διαμαρτυρόμενους (μαζί και εκείνοι) μιλούν για διαμαρτυρία έναντι στο κλείσιμο της σχολής και ένδειξη προσπάθειας για να ανοίξει η σχολή και να συνεχιστούν τα μαθήματά. Από την άλλη κάποιοι, οι οποίοι τιθονται ενάντια στην διαμαρτυρία ομιλούν για οργανωμένη ενέργεια με σκοπό την διεξαγωγή συνέλευσης που θα έφερνε ως αποτέλεσμα το κλείσιμο της σχολής με κατάληψη (κυρία αιτία η επέτειος του πολυτεχνείου). Συμπληρώνουν μάλιστα, ότι αν γινόταν κατάληψη θα χάνονταν οριστικά το χειμερινό εξάμηνο.
Ύστερα από αυτό; Με την είσοδο των φοιτητών στη σχολή οι αστυνομικές δυνάμεις που περιφρουρουσαν το κτήριο συγκεντρωθηκαν μπροστά στην πόρτα. Ακολούθησαν επεισόδια με κάποιον από το πλήθος να πέτα μια μολότοφ στους αστυνομικους και εκείνους να απαντούν με δακρυγόνα, εισβολή στο πανεπιστήμιο και αποκλεισμό εκείνων που έμειναν μέσα(αφού πια το πανεπιστημιακό άσυλο έχει καταργηθεί…). Λέγεται ότι οι φοιτητές πέταξαν πρώτοι πέτρες στα ΜΑΤ και γι’αυτό τον λόγο ξεκίνησε η βία από τους αστυνομικούς. Ποια βία; Έγινε λόγος για τέσσερις τραυματίες καθώς και για δεκάδες με αναπνευστικά προβλήματα. Όπως ανάφερε το Εκαβ η αστυνομία δεν άφησε τα ασθενοφόρα να πλησιάσουν με αποτέλεσμα όσοι τραυματιστηκαν να μη μπορούν να φύγουν από το σημείο. Έγιναν αρκετές προσαγωγές και μια σύλληψη, καθώς ακολούθησε έκτακτη τεράστια πορεία στο κέντρο της Αθήνας από φοιτητές, νέους και ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας διαμαρτυρομενοι για την τακτική που ακολούθησε η αστυνομία και γενικότερα κόντρα στην βία της εξουσίας.
Συμπερασματικά λοιπόν έχουμε: Κάποιους φοιτητές που πήγαν κόντρα στην απόφαση μιας πρυτανείας και μια αστυνομία που όπως ακούγεται από ορισμένους έκανε απλά τη δουλειά της… Η δουλειά λοιπόν της αστυνομίας είναι η καταστολή των εξεγέρσεων με κάθε τρόπο στην προκειμένη περίπτωση, άλλωστε σε κάποιους μέσα στο σώμα τον τελευταίο καιρό έχει κυριαρχησει η αντίληψη ότι «ο σκοπός αγιάζει τα μέσα». Τα μέσα λοιπόν αυτή τη φορά ήταν χημικά, χτύπημα με τις ασπίδες, κλοτσιές κλπ. Ας τεθεί λοιπόν ο εξής προβληματισμός, τα ΜΑΤ είχαν απέναντι τους κάποιους εξεγερμένους φοιτητές μεταξύ των οποίων και κάποιοι ταραξίες, η τόσο μεγάλη αστυνομική δύναμη και ο εξωπλισμος της, σε συνδιασμό με την κατάργηση του πανεπιστημιακου ασύλου έδιναν αναντιρρητα την ισχύ στην αστυνομία να συλλάβει τους ταραξίες και να τελειώσει το πρόβλημα εκεί, χωρίς τραυματιες, χωρίς ανθρώπους που αδυνατουσαν να αναπνευσουν, χωρίς ομήρους στην ίδια τους τη σχολή.
Αντί αυτού η αστυνομία επέλεξε την χρήση των μέσων που διέθετε, δηλαδή της βίας, την καταστολή και την επίδειξη εξουσίας, απέναντι σε σώματα φοιτητών, που ακόμη και αν μερικοί από αυτούς φέρθηκαν παραβατικά παρέμεναν άνθρωποι και πολίτες του ελληνικού κράτους. Εδώ και χρόνια τα βασανιστήρια έχουν καταργηθεί κι όμως χτες κάποιοι για πολλη ώρα εγκλωβισμενοι ανέπνεαν χημικά, οπως επίσης και ξυλοκοπήθηκαν. Αυτή λοιπόν ήταν η κατάργηση του πανεπιστημιακου ασύλου στην πράξη και δυστυχώς στην χειρότερη μορφή της.
Η βία είναι βία, η κάποιος είναι τελείως κατά της ή δυστυχώς είναι τελείως υπέρ της, δεν υπάρχει κάτι ενδιάμεσο, δεν υφίσταται το «νε μεν αλλά». Στην σύγχρονη αστική δημοκρατία, η οποία οικοδομήθηκε από τους δημοκρατικούς ηγέτες του παρελθόντος ανεξαρτήτως ιδεολογίας, πάσχισαν με σκοπό να σταματήσουν τις εκδηλώσεις βίας. Είναι ανεπίτρεπτο λοιπόν σε μια κοινωνία το 2019, σε μια εποχή που ο άνθρωπος είναι πιο έξυπνος από ποτέ και έχει άπειρες μεθόδους να λύνει ειρηνικά τις διαφορές του, να ενστερνίζεται την δύναμη που δίνουν οι γροθιές και οι κλοτσιές του. Η βία είτε είναι μπλε, είτε είναι μαύρη, είτε είναι κόκκινη, είτε φούξια, πρέπει να κατά δικάζεται και να αντιμετωπίζεται από τη δικαιοσύνη και την κοινή γνώμη, ως πράξη αντιδημοκράτικη και ενάντια στα δικαιώματα των ανθρώπων…

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here