Η αυξημένη μυϊκή ισχύς μπορεί να παρατείνει τη διάρκεια ζωής

Ακόμα μία έρευνα καταγράφει τις θετικές επιπτώσεις που έχει η άθληση στη ζωή του ανθρώπου. Αυτή τη φορά, όμως, επιλέχθηκε να εξεταστεί η μυϊκή ισχύς κι όχι -όπως συνηθίζεται- η μυϊκή δύναμη.

Όπως είναι η γνωστό, η μυϊκή δύναμη (muscle strength) διαφέρει από τη μυϊκή ισχύ (muscle power) στο ότι η δεύτερη αναφέρεται στο έργο που παράγεται από έναν μυ (ή µία ομάδα μυών) στη μονάδα του χρόνου. Για παράδειγμα, η ανύψωση ενός βάρους άπαξ απαιτεί μυϊκή δύναμη, αλλά η ανύψωση του ίδιου βάρους όσο το δυνατόν γρηγορότερα, απαιτεί μυϊκή ισχύ.

Η μυϊκή ισχύς θεωρείται πιο σημαντική από τη μυϊκή δύναμη, καθώς είναι αυτή που χρησιμοποιείται περισσότερο σε καθημερινή βάση. Ωστόσο, η μεγάλη πλειοψηφία των επιστημόνων επιλέγει να καταμετρήσει τη μυϊκή δύναμη κι όχι τη μυϊκή ισχύ.

Σύμφωνα με μία νέα επιστημονική μελέτη -τα συμπεράσματα της οποίας παρουσιάστηκαν στο συνέδριο EuroPrevent 2019 της Ευρωπαϊκής Καρδιολογικής Εταιρείας (European Society of Cardiology) την περασμένη εβδομάδα στη Λισαβόνα της Πορτογαλίας- η αύξηση της μυϊκής δύναμης είναι σημαντική, όμως η αύξηση της μυϊκής ισχύος μπορεί να είναι πιο σπουδαία για την παράταση του προσδόκιμου ζωής ενός ανθρώπου.

Η έρευνα

Ειδικότερα, η εν λόγω μελέτη είχε ως δείγμα 3.878 άτομα, μη αθλητές, ηλικίας 41 έως 85 ετών. Όλοι οι δοκιμαζόμενοι συμμετείχαν σε ένα τεστ μέγιστης μυϊκής ισχύος, με τους επιστήμονες να καταγράφουν τα αποτελέσματα και να διαχωρίζουν τα άτομα σε τέσσερις κατηγορίες, με βάση την επίδοσή τους (συνυπολογίζοντας και το σωματικό τους βάρος). Έτσι, στην κατηγορία 4 βρέθηκαν όσοι επέδειξαν τη μεγαλύτερη μυϊκή ισχύ – αντίθετα, στην κατηγορία 1 όσοι είχαν τη χαμηλότερη.

Η επιστημονική ομάδα παρακολούθησε τους συμμετέχοντες για τα επόμενα 6,5 χρόνια μετά την αρχική μέτρηση, κατά τη διάρκεια της οποίας πέθαναν 247 άνδρες και 75 γυναίκες. Διαπιστώθηκε ότι όσοι είχαν μέγιστη μυϊκή ισχύ πάνω από τον μέσο όρο του δείγματος, είχαν και υψηλότερα ποσοστά επιβίωσης σε σύγκριση με εκείνους που κατέγραψαν τα χαμηλότερα αποτελέσματα.

Πιο συγκεκριμένα, όσοι ήταν στην κατηγορία 1 είχαν κατά 10-13 φορές υψηλότερο κίνδυνο θνησιμότηταςσε σύγκριση με όσους βρίσκονταν στις κατηγορίες 3 και 4. Την ίδια στιγμή, ο κίνδυνος για όσους ανήκαν στην κατηγορία 2 ήταν 4-5 φορές υψηλότερος.

Συμβολή στη μακροζωία

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, η εν λόγω μελέτη καταγράφει για πρώτη φορά ότι οι άνθρωποι με αυξημένη μυϊκή ισχύ τείνουν να ζουν περισσότερο.

Οι ίδιοι τονίζουν ότι «το να σηκωθεί από την καρέκλα του ένας ηλικιωμένος άνθρωπος ή το να κλωτσήσει κάποιος μία μπάλα εξαρτώνται περισσότερο από τη μυϊκή ισχύ κι όχι από τη μυϊκή δύναμη, ωστόσο τα περισσότερα προγράμματα εκγύμνασης επικεντρώνονται στη δεύτερη».

Σημειώνεται ότι εκτός της άθλησης (κυρίως αερόβιας άσκησης), άλλοι παράγοντες που συμβάλλουν στη μακροζωία είναι η σωστή διατροφή κι η αποφυγή βλαπτικών συνηθειών όπως το κάπνισμα.

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here