Γρηγόρης Τσόκας: «Το νερό στους πολιτισμούς Ελλάδας και Κίνας»

 

 

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ στον ΓΙΩΡΓΟ ΚΙΟΥΣΗ

«Διεθνές Συμπόσιο για τη γνώση και τα επιτεύγματα σε θέματα νερού στους αρχαίους πολιτισμούς Ελλάδας και Κίνας» ήταν  ο τίτλος του Συμποσίου που διοργανώθηκε πριν από λίγες ημέρες, με μεγάλη επιτυχία, από το Τμήμα Γεωλογίας του ΑΠΘ και το Κινεζικό Πανεπιστήμιο «Yunnan Minzu University» και πραγματοποιήθηκε στην πόλη Kunming της Κίνας, υπό την αιγίδα της UNESCO.Στο Συμπόσιο συμμετείχαν με εισηγήσεις o Πρόεδρος του Τμήματος Γεωλογίας του ΑΠΘ, Καθηγητής Γρηγόρης Τσόκας, που εκπροσώπησε και το ΑΠΘ, ο Καθηγητής Σπύρος Παυλίδης και ο Αν. Καθηγητής Κώστας Βουδούρης.

-Τι παρουσιάσατε;

Στόχος του Συμποσίου είναι η ανάδειξη του υψηλού βαθμού γνώσης και των μεγάλων επιτευγμάτων των δύο αρχαίων πολιτισμών, Ελλάδας και Κίνας, σε θέματα χρήσης, διαχείρισης και επεξεργασίας του νερού. Επιπλέον, στόχος είναι η μελέτη των κύριων έργων διαχείρισης των υδάτων στην αρχαία Κίνα και την Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένου του ελέγχου των ποταμών, των λιμνών, της ύδρευσης, της διαχείρισης ομβρίων, της άρδευσης και αποχέτευσης, κ.α.

-Ενισχύεται η συνεργασία των δυο πανεπιστημίων;

Στο πλαίσιο του Συμποσίου αποφασίσθηκε η ενίσχυση της συνεργασίας των δύο πανεπιστημίων, με ανταλλαγή φοιτητών και συνδιοργάνωση σεμιναρίων και συνεδρίων.

-Με αφορμή το νερό θα προχωρήσετε και στη φιλοσοφία και τον πολιτισμό;

Θα γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες για την υπογραφή συμφωνίας μεταξύ του ΑΠΘ και του Κινεζικού Πανεπιστημίου, με σκοπό τη μελέτη και την κατανόηση της ιστορίας των πολιτισμών των δύο χωρών, κυρίως μέσα από τη διαχείριση του νερού. Θα επιδιωχθεί η συνεργασία σε πολλά γνωστικά πεδία, όπως φιλοσοφία, διαχείριση νερών, ανθρωπογεωγραφία, γεωμορφολογία και κοινωνιολογία.

-Με ποιες θεματικές ασχολείται το εκεί πανεπιστήμιο;

To Πανεπιστήμιο «Yunnan Minzu» έχει ιστορία 60 χρόνων και καλύπτει επιστημονικά πεδία όπως φυσικές επιστήμες, φιλοσοφία, ιστορία, εκπαίδευση, οικονομικά, πολυτεχνική και καλές τέχνες.

 

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here