Γερμανία: Εκστρατεία κατά της ζάχαρης από αλυσίδες σούπερ μάρκετ

Πρόβλημα παχυσαρκίας έχουν οι Γερμανοί όπως δηλώνει χαρακτηριστικά ο Γκέριτ Χάινεμαν, ειδικός σε θέματα εμπορίου από την Τεχνική Σχολή της Κάτω Ρηνανίας. Παχυσαρκία και διαβήτης , ασθένειες συνηθισμένες που συνδέονται με τις διατροφικές συνήθειες των ανθρώπων.

Τελευταία παρατηρείται μια τάση ευαισθητοποίησης των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ στη Γερμανία αναφορικά με το θέμα της ζάχαρης. Πολλές βιομηχανίες τροφίμων  επιχειρούν τώρα να μειώσουν τις δοσολογίες ζάχαρης (αλλά και αλατιού) στις σειρές τροφίμων που οι ίδιες επιμελούνται. Τι σημαίνει όμως αυτό στην πράξη;

H αλυσίδα Lidl έχει ήδη εκπονήσει ένα συγκεκριμένο στρατηγικό πλάνο. Μέχρι το 2025 επιδιώκει να μειώσει στη δική της σειρά προϊόντων τα ποσοστά ζάχαρης, όπως και του αλατιού, κατά 20%. Μάλιστα το όλο εγχείρημα ξεκίνησε ήδη σε γνωστή σειρά δημητριακών του Lidl, όπου η περιεκτικότητα σε σάκχαρα έχει ήδη πέσει στα 23,9/100 γραμμάρια. «Η εταιρεία Lild μπαίνει δυναμικά στην όλη δημόσια συζήτηση» αναφέρει ο Όλιβερ Χουιτσίνγκα από τη MKO Foodwatch.

«Οι άλλες μεγάλες αλυσίδες δυσκολεύονται προς το παρόν να θέσουν έναν τόσο συγκεκριμένο στόχο», συμπληρώνει ο ίδιος. Η μείωση της ζάχαρης και του αλατιού σε συσκευασμένα τρόφιμα κατά 20% είναι σε κάθε περίπτωση ένας φιλόδοξος στόχος.

Από την πλευρά του και το Aldi Nord θέτει ως προτεραιότητα την ισορροπημένη διατροφή των καταναλωτών, όπως ανέφερε σε πρόσφατη ανακοίνωσή του. Και το Aldi Süd επιθυμεί να κρατήσει τα ποσοστά ζάχαρης στα δικά του προϊόντα σε όσο το δυνατόν χαμηλότερα επίπεδα, ενώ σε ορισμένα προϊόντα όπως ψωμί, μούσλι ή κρέμες ήδη ακολουθούνται βελτιωμένες συνταγές με λιγότερη ζάχαρη. Η αλυσίδα Real επιθυμεί μέχρι το 2017 να «προβεί σε ελέγχους και βελτιώσεις» των προϊόντων που ίδια λανσάρει.

Όσο για την αλυσίδα Rewe, και εκεί επιχειρούνται αντίστοιχες βελτιωτικές παρεμβάσεις στις δικές της σειρές τροφίμων. Προτεραιότητα βέβαια είναι να μην αλλοιωθεί η γεύση, την οποία τα έχουν συνηθίσει οι καταναλωτές σε συγκεκριμένα προϊόντα της αλυσίδας. Βέβαια η εταιρεία Rewe ακόμη εμφανίζεται πιο διστακτική και δεν προβαίνει σε συγκεκριμένες ανακοινώσεις ποσοστών μείωσης της ζάχαρης όπως τα σουπερμάρκετ Lidl.

 

 

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here