Φοιτητές, καθηγητές λένε όχι στο νομοσχέδιο Κεραμέως, Χρυσοχοΐδη-Συλλαλητήριο στις 12 στα Προπύλαια

Σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα αντιδρά αγωνιστικά ενάντια στο κατάπτυστο νομοσχέδιο Κεραμέως-Χρυσοχοίδη που επιχειρεί να μετατρέψει τα πανεπιστήμια, από κύτταρα διακίνησης ιδεών, σε αστυνομοκρατούμενα ιδρύματα στείρας γνώσης. Φοιτητές, μαθητές και εκπαιδευτικοί οργανώνουν συλλαλητήριο σήμερα, στις 12 μ., στα Προπύλαια, ενάντια στο κλίμα φόβου που καλλιεργεί η κυβέρνηση.

Λεφτά στην καταστολή

Μετά τον διήμερο αποκλεισμό της Πολυτεχνειούπολης, οι φοιτητές κορυφώνουν σήμερα τον αγώνα τους ενάντια στο νομοσχέδιο Κεραμέως για τα πανεπιστήμια, το οποίο έχει προκαλέσει σφοδρότατες αντιδράσεις στο σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας.

«Τη στιγμή που τα πανεπιστήμια είναι κλειστά περίπου έναν χρόνο, που το δημόσιο σχολείο διαλύεται από την αντιεκπαιδευτική επιμονή της κυβέρνησης στην τηλεκπαίδευση, τα προβλήματα μόρφωσης και κοινωνικοποίησης των παιδιών γιγαντώνονται, εκπαιδευτικοί και γονείς έχουν φτάσει στα όριά τους, η κυβέρνηση επιλέγει να επιτεθεί με τον πιο σκληρό τρόπο στη δημόσια εκπαίδευση. Αντί να πάρει μέτρα ώστε να ξανανοίξουν οι σχολές με ασφάλεια, ξοδεύει 30 εκατ. ευρώ στη συγκρότηση πανεπιστημιακής αστυνομίας» αναφέρουν οι φοιτητές σε ανακοίνωσή τους.

Βασικά τους αιτήματα είναι να αποσυρθεί το νέο νομοσχέδιο που περιλαμβάνει «κόφτες» φοίτησης, διαγραφές φοιτητών, αστυνομία και ελεγχόμενη είσοδο, να ανοίξουν τα σχολεία και οι σχολές με όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας και να αυξηθεί ο κρατικός προϋπολογισμός για την Παιδεία και όχι για πολεμικούς εξοπλισμούς και καταστολή.

Καθεστώς καταστολής και τρομοκρατίας

Την ίδια ώρα, σε τρίωρη διευκολυντική στάση εργασίας, από τις 11 π.μ. έως τις 2 μ.μ., και σε συμμετοχή στο συλλαλητήριο προχωρά η ΟΛΜΕ.

«Η κυβέρνηση της Ν.Δ., εν μέσω lockdown και πανδημίας, αξιοποιεί το κλείσιμο των σχολείων και των σχολών προκειμένου να ψηφίσει ένα απαράδεκτο νομοσχέδιο χωρίς κανέναν διάλογο» επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η ομοσπονδία, προσθέτοντας ότι «η κυβέρνηση αλλάζει τον τρόπο εισαγωγής στα ΑΕΙ, βάζει ακόμα περισσότερα εμπόδια για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών να σπουδάζουν. Προωθεί ρυθμίσεις που αποσκοπούν στη δραστική μείωση των εισακτέων και την κατάργηση σχολών και τμημάτων, ιδιαίτερα των περιφερειακών ΑΕΙ, και παράλληλα θέτει όριο στη διάρκεια φοίτησης, που θα οδηγήσει στη διαγραφή φοιτητών με οικονομικά, κοινωνικά και οικογενειακά προβλήματα».

Ταυτόχρονα, η ΟΛΜΕ καταλογίζει αδιαφορία στο ΥΠΑΙΘ για την ψυχολογική φόρτιση των μαθητών που δίνουν Πανελλαδικές και διεκδικεί να μην κατατεθεί το νομοσχέδιο Κεραμέως καθώς και προσλήψεις εκπαιδευτικών, αραίωση των τμημάτων, μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ, κατά προτεραιότητα εμβολιασμό των εκπαιδευτικών και κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων.

Η δημόσια Παιδεία «πάει περίπατο»

«Με τα ελλειπή μέτρα που πήρε η κυβέρνηση προκειμένου να διαχειριστεί την πανδημία, το άνοιγμα των σχολείων φαντάζει μακρινό σενάριο» επισημαίνουν από την πλευρά τους οι μαθητές, απευθύνοντας το δικό τους κάλεσμα στην κινητοποίηση, καταδικάζοντας παράλληλα το άκρως αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο Κεραμέως που φέρνει αλλαγές στην εισαγωγή στα ΑΕΙ. «Τα παιδιά που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα για παράλληλη φοίτηση σε φροντιστήρια καταδικάζονται να αρκεστούν στη γνώση που παρέχεται από το σχολείο, η οποία μόνο σφαιρική και ολόπλευρη δεν είναι» καταλήγουν οι μαθητές.

Φίλης: Η αστυνομία στα ΑΕΙ υπονομεύει τη δημοκρατία

«Σήμερα η προσπάθεια της κυβέρνησης είναι η υπονόμευση και η μετατροπή των πανεπιστημίων σε μέρος της κοινωνικής και πολιτικής έντασης» τόνισε ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης κατά την παρέμβασή του στην τηλεδιάσκεψη του Αλ. Τσίπρα με τους πρυτάνεις.

«Η κυβέρνηση και μειώνει τον αριθμό των εισακτέων, και ρίχνει την ευθύνη στα πανεπιστήμια» είπε απευθυνόμενος στους πρυτάνεις, κάνοντας λόγο για μείωση του τακτικού προϋπολογισμού για τα ΑΕΙ σε σχέση με πέρυσι.

Αναφερόμενος στην Τεχνική Εκπαίδευση, επισήμανε ότι πρέπει να είναι ανώτερου επιπέδου, πράγμα που διαπιστώνει σε έκθεσή της η Κομισιόν. Αντίθετα, η κυβέρνηση επιδιώκει «να στείλει τα παιδιά από 15 ετών στην ειδίκευση, να κόψει εισακτέους και διετή πανεπιστημιακά προγράμματα, να διαλύσει τη μεταλυκειακή Τεχνική Εκπαίδευση, να δημιουργήσει ένα ‘bypass’ ώστε μέσα από τα ΙΕΚ να μπαίνουν με ‘παρακαμπτήριες’ εξετάσεις απόφοιτοι στα πανεπιστήμια και ταυτοχρόνως να μειωθεί η δυνατότητα να προσφέρουν ανώτερη τεχνική μόρφωση τα πανεπιστήμια».

«Το θέμα λοιπόν δεν είναι αν θα υπάρξουν κάπως λιγότεροι εισακτέοι στα κεντρικά πανεπιστήμια και κάπως περισσότεροι στα περιφερειακά. Η πραγματική συζήτηση πρέπει να είναι η ποιότητα της εκπαίδευσης και η ποιότητα της ανάπτυξης» σημείωσε ο Ν. Φίλης.

Αναφορικά με τις διαγραφές φοιτητών, τόνισε ότι «πρέπει να πάρουμε μέτρα κατά της φοιτητικής διαρροής, όπως κάνουν όλες οι χώρες της αναπτυγμένης Δύσης», υπενθυμίζοντας ότι κατά τη θητεία του ως υπουργός Παιδείας είχε καταργήσει τις αθρόες διαγραφές φοιτητών.

Καταλήγοντας, ο Ν. Φίλης επισήμανε ότι «είναι εύκολο να κόβουμε κεφάλια και δύσκολο να θεραπεύουμε προβλήματα. Αυτός όμως είναι ο ρόλος μας. Γιατί υπονομεύεται η δημοκρατία με την εισβολή της αστυνομίας και την περικοπή των εισακτέων στα πανεπιστήμια».

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here