«Γιατί δεν συνεδριάζει το ΕΣΥΠ, κύριε Φίλη; Παραμένουμε διακοσμητικοί. Μας αναγκάζετε σε παραίτηση;»

ΦΩΤΟ: EUROKINISSI(ΧΡ. ΜΠΟΝΗΣ)

Φωνή απέκτησε το «διακοσμητικό»ΕΣΥΠ  για να καταγγείλει τον υπουργό Παιδείας Νίκο Φίλη.»Γιατί δεν συνεδριάζει το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας;» ερωτά τον υπουργό Νίκο Φίλη . «Το γεγονός αυτό μας προσβάλει και μας εκθέτει» αναφέρει ο πρόεδρος του ΕΣΥΠ, καθηγητής Νίκος Θεοτοκάς.

Το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας ,  το κατεξοχήν γνωμοδοτικό  όργανο  για ζητήματα εκπαιδευτικού σχεδιασμού και για μείζονος σημασίας ζητήματα εκπαιδευτικής πολιτικής, παραμένει εδώ και καιρό χωρίς φωνή.  

Για το μείζον θέμα των μεταπτυχιακών και διδακτορικών σπουδών, το ΕΣΥΠ δεν έχει τοποθετηθεί γιατί όπως καταγγέλλει ο πρόεδρος του Ν. Θεοτοκάς,  ο υπουργός δεν απάντησε  στην επιστολή απολογισμού που του απέστειλε , απέρριψε το σχέδιο πρόσκλησης της Ολομέλειας του Ε. ΣΥ. Π. απέρριψε την εισήγηση για την ανάγκη κοινής συνεδρίασης ΣΑΠΕ και ΣΑΤΕ για το θέμα των Μεταπτυχιακών και Διδακτορικών Σπουδών.

«Επιμένετε στην απόφασή σας να είμαστε και να παραμείνουμε πρόεδροι διακοσμητικοί» λέει ο πρόεδρος του ΕΣΥΠ .»Το γεγονός μας προσβάλλει και μας εκθέτει. Το ότι δεν έχετε απαντήσει σε καμία από τις ιδιωτικές και επίσημες επιστολές μας, το εκλαμβάνουμε πλέον ως απόλυτη διαφωνία με τις εισηγήσεις μας ή ως έμμεση υπόδειξη να οδηγηθούμε σε παραίτηση.»

Η επιστολή κοινοποιείται στον Πρωθυπουργό κ. Αλέξη Τσίπρα, αλλά και τον πρόεδρο της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, κ. Κώστα Γαβρόγλου.

Η επιστολή των εκπροσώπων στο ΕΣΥΠ (του προέδρου του ΕΣΥΠ Ν. Θεοτοκά   και των προέδρων του ΣΠΔΕ Δημήτρη  Χασάπη, του ΔΑΠΕ  Βασίλη  Καρδάση και του ΣΑΤΕ  Δημοσθένη  Σταμάτη) που επελέγησαν με τις ψήφους των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝΕΛ ύστερα από εισήγηση του υπουργού Παιδείας , αναφέρει:

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

«ΕΠΙΜΕΝΕΤΕ ΣΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΟΙ: Παρά τις επίμονες και συνεχείς εκκλήσεις μας να ορίσετε εκπροσώπους του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων στο Ε.ΣΥ.Π., παρά τις εισηγήσεις μας για την ανάγκη άμεσης σύγκλησης των Ολομελειών και τη σύσταση επιτροπών εργασίας που θα επεξεργαστούν με συστηματικό τρόπο τα πορίσματα του Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία, παρά τη σιωπή που ακο- λούθησε την επιστολή απολογισμού (Αρ. Πρωτ. 3522/12.9.2016) που σας έστειλε ο Πρόεδρος του Ε.ΣΥ.Π., παρά την από μέρους σας απόρριψη του σχεδίου πρόσκλησης της Ολομέλειας του Ε.ΣΥ.Π. (Αρ. Πρωτ. 3523/3.10.2016) και την εισήγηση για την ανάγκη κοινής συνεδρίασης Σ.Α.Π.Ε. και Σ.Α- .Τ.Ε. για το θέμα των Μεταπτυχιακών και Διδακτορικών Σπουδών (e-mail, 13.10.2016), επιμένετε στην απόφασή σας να είμαστε και να παραμείνουμε Πρόεδροι διακοσμητικοί. Το γεγονός μας προσβάλλει και μας εκθέτει.

ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΗΣΑΤΕ ΣΤΙΣ ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ ΜΑΣ: Το ότι δεν έχετε απαντήσει σε καμία από τις ιδιωτικές και επίσημες επιστολές μας, το εκλαμβάνουμε πλέον ως απόλυτη διαφωνία με τις εισηγήσεις μας ή ως έμμεση υπόδειξη να οδηγηθούμε σε παραίτηση.

ΑΛΛΑ ΕΙΠΕ Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΚΑΝΕΤΕ: Ο Πρωθυπουργός, στην εισήγησή του κατά την πρόσφατη Προ Ημερησίας Διάταξης συζήτηση στη Βουλή για την Παιδεία (28 Σεπτεμβρίου ε.ε.) δήλωσε: «Θα συνεχίσουμε τον Διάλογο στο Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας, άμεσα. Και ένας από τους βασικούς μας στόχους είναι να καταλήξουμε σε ένα σύστημα που θα οδηγεί τους μαθητές και τις μαθήτριες στο πανεπιστήμιο χωρίς τις πανελλαδικές εξετάσεις». Αντίθετα, εσείς στην ομιλία σας δηλώσατε ότι «την ευθύνη [για τις αλλαγές στο Σχολείο] έχει θεσμικά το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής το οποίο έχει αναδιοργανωθεί και λειτουργεί αποτελεσματικά υπό την προεδρία του καθηγητή κ. Γεράσιμου Κουζέλη». Και ότι η αρμοδιότητα για τις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις που αφορούν «τουλάχιστον τις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου καθώς και αλλαγές στα ΑΕΙ […], να ανατεθεί στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, η οποία, πρέπει, αξιοποιώντας το πόρισμα της Επιτροπής Διαλόγου, να καταλήξει σε οριστικά συμπεράσματα». Ο Καθηγητής Κ. Γαβρόγλου αναλαμβάνει, δηλαδή, τις αρμοδιότητες του Προέδρου του Ε.ΣΥ.Π. και των Προέδρων των τριών Συμβουλίων που το συναπαρτίζουν.

ΑΡΝΗΘΗΚΑΤΕ ΤΗ ΣΥΓΚΛΗΣΗ ΤΟΥ ΕΣΥΠ: Αρνηθήκατε τη σύγκληση της Ολομέλειας του Ε.ΣΥ.Π. για να κατατεθούν προς συζήτηση και επεξεργασία τα πορίσματα του Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία, του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής των Ελλήνων καθώς και οι αναλυτικές προτάσεις μας για την ανασυγκρότηση του Εθνικού Συμβουλίου. Αρνηθήκατε την κοινή συνεδρίαση του Σ.Α.Τ.Ε. και Σ.Α.Π.Ε., ώστε να συζητηθούν οι προτάσεις για τις Μεταπτυχιακές και Διδακτορικές Σπουδές.

Η ΣΙΩΠΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ: Δεν θα επιμείνουμε άλλο. Εκλαμβάνουμε τη σιωπή και τις ρητές αρνήσεις σας ως δηλώσεις της επιλογής σας να ακυρωθούν οι όροι που συμφωνήσαμε, ώστε να αποδεχτούμε την τιμητική τοποθέτησή μας στο Ε.ΣΥ.Π. Και οι όροι αυτοί συμπυκνώνονται στην ρητά διατυπωμένη αξίωσή μας, να ξεκινήσει επιτέλους ο αναγκαίος στις μέρες μας διάλογος για την ανάδειξη και την εις βάθος συζήτηση των πολλών προβλημάτων του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Αυτός ο διάλογος, πέρα από θέματα που επιτάσσει η αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών, χρειάζεται να προηγείται κάθε νομοθετικής παρέμβασης. Ασφαλώς, τα πορίσμα- τα των θεσμικών συζητήσεων στο πλαίσιο του Ε.ΣΥ.Π. και των επιμέρους Συμβουλίων του έχουν συμβουλευτικό χαρακτήρα και δεν μπορούν να δεσμεύουν την Κυβέρνηση. Εμπλουτίζουν, όμως, τη νομοθετική πρωτοβουλία, την ισχυροποιούν και μπορούν να συμβάλλουν αποτελεσματικά στην καταγραφή των προβλημάτων, στη διαμόρφωση εκπαιδευτικής στρατηγικής καθώς και στη δημοκρα- τική εμπέδωση της ανάγκης διαλόγου, συμμετοχής και συναινέσεων στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής κοινότητας.

ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΖΗΤΗΣΕΤΕ ΤΙΣ ΠΑΡΑΙΤΗΣΕΙΣ: Κύριε Υπουργέ,
Εφ’ όσον οι επιλογές που προκρίνετε δεν περιλαμβάνουν την ενεργοποίηση του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας με τον ορισμό εκπροσώπων του Υπουργείου σε αυτό, με μεγάλη λύπη και απογοήτευση, είμαστε υποχρεωμένοι να σας υπενθυμίσουμε ότι μπορείτε, ανά πάσα στιγμή, να ζητήσετε τις παραιτήσεις μας από τις θέσεις των Προέδρων του Ε.ΣΥ.Π., του Σ.Π.Δ.Ε. του Σ.Α.Π.Ε. και του Σ.Α.Τ.Ε.»

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here