Φεύ η Φώφη!

Από τον Νίκο Καραβέλο

Δικηγόρο – Συγγραφέα

 

Η κ. Φώφη Γεννηματά είναι η πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, δηλαδή, το μπλε ελεκτρίκ ένδυμα, εντός του οποίου δημηγορεί ενώπιον της Εθνικής Αντιπροσωπείας, με προβληματικά ελληνικά. Η τωρινή ηγέτις του καρκινικού πολιτικού μορφώματος, ήτοι του ΠΑΣΟΚ (που κατ’ εντολήν ξένων τοκογλύφων αλυσόδεσε τη χώρα μας με παράνομες δανειακές συμβάσεις και με το κατάπτυστο «μνημόνιο»), διαδήλωσε εντός της Βουλής την υπερηφάνειά της για τη μνημονιακή πολιτική του πρώην αρχηγού της Γεωργίου Ανδρέα Παπανδρέου. Χωρίς αιδώ, χωρίς επίγνωση των λεγομένων, χωρίς το ήθος της εκφοράς του λόγου. Διότι για να επαίρεται κάποιος για τα «μνημόνια» ή θα πρέπει να είναι αγράμματος ή να τον παριστάνει.

Η ίδια ανωτέρω διαγκωνίστηκε με τον έτερο μύστη της ελληνικής, κ. Σταύρο Θεοδωράκη (θυμηθείτε : «από ως που κι ως που», «τα λεφορεία» κλπ) για το ποιος μπορεί να εξυπηρετήσει καλύτερα τα καπιταλιστικά συμφέροντα των τοκογλύφων και τη μανία του μεγάλου σημαδεμένου (Σημ. Η λέξη σημαδεμένος (1) δε δύναται να ελεγχθεί ως ρατσιστική, αφού οι σημαδεμένοι δε συνιστούν φυλή. Η χρήση της θα μπορούσε να ελεγχθεί ως φραστικά απρεπής και ίσως να είναι, πλην, όμως, το «λεκτικώς αξιόποινο», εν προκειμένω, αίρεται λόγω δικαιολογημένης αγανακτήσεως εξαιτίας της, αναμενόμενης για εκπρόσωπο των καπιταλιστών, αλλά και κτηνώδους συμπεριφοράς του εν λόγω Γερμανού).

Όλοι αυτοί οι πολιτικοί σκυψηματίες δεν είχαν ούτε κουβέντα να πουν σε βάρος των δανειστών καθ’ όλη τη διάρκεια των αγορεύσεών τους. Έστρεψαν τα πυρά τους στην ίδια τους τη χώρα, στρεφόμενοι μανιωδώς κατά της κυβέρνησής της. Γιατί ακόμα κι αν η κυβέρνηση έχει υποπέσει σε σοβαρά λάθη, τούτη τη στιγμή προέχει η άμυνα της πατρίδας μας. Με τον τρόπο τους οι πολιτικοί αυτοί μας είπαν ότι δίκαιο δεν είναι το σύνολο των κανόνων που ρυθμίζουν τις ανθρώπινες σχέσεις και καταστάσεις και κατ’ αναλογίαν τις σχέσεις ανάμεσα στα κράτη ή στα κράτη και τους πολίτες τους, αλλά ότι δίκαιο είναι το σύνολο των θεσπίσεων, που ρυθμίζουν τις σχέσεις ανθρώπων και κρατών ανάλογα με την ισχύ. Και η δύναμη επιβολής των θελήσεων των ισχυρών επάνω στους αδύνατους γίνεται είτε με τη βία είτε με την απάτη. Οι ομιλίες, δηλαδή, των βουλευτικών αυτών ενδυμάτων εντός του χώρου της Εθνικής Αντιπροσωπείας, κατέτειναν στο να αποδείξουν ότι για την αποτυχία των συνομιλιών δε φταίει ο ισχυρός, αλλά ο αδύνατος.

Είναι αλήθεια ότι ο άνθρωπος βίωσε διαχρονικά τη βία, την αδικία, την ανασφάλεια, τον πόλεμο, την αρρώστια, την ανεργία, με άλλα λόγια την τραγωδία. Δαιμονοποίησε τη βαρβαρότητα ανάγοντας τις αιτίες της σε έξωθεν επενέργειες. Όμως, αυτή η απροκάλυπτη τραγωδία δεν οφείλεται σε «θεϊκές» επεμβάσεις, οφείλεται στις ταξικές διαφοροποιήσεις ανάμεσα στους ανθρώπους και τη διαφορά ισχύος ανάμεσα στους κρατικούς οργανισμούς, με άλλα λόγια στη διαφορά ανάμεσα στη φτώχεια και τον πλούτο. Ο ίδιος αυτός ανθρωπάκος θεωρούσε ότι με τον καταπιεστή του τους συνδέουν κοινά βιολογικά χαρακτηριστικά. Και πράγματι τα μόνα κοινά που έχουν είναι ο σκελετός, το μυϊκό σύστημα και το δέρμα και οι μόνες κοινές ανάγκες είναι οι ανάγκες για αναπνοή, για σίτιση, για ούρηση και αφόδευση. Τίποτε άλλο κοινό δεν υπάρχει ανάμεσα στον φτωχό και τον πλούσιο. Ο πλούσιος, ακόμα και βλαξ, είναι πλούσιος, ενώ ο φτωχός είναι φτωχός. Το ίδιο, ένα πλούσιο κράτος χωρίς παράδοση, χωρίς ιστορία, είναι πλούσιο. Ενώ η πατρίδα μας, που πράγματι απετέλεσε το λίκνο του πολιτισμού, είναι απλώς φτωχή.

Κι έτσι ο πλανημένος άνθρωπος συνήθισε να αποδέχεται, να υπηρετεί, να δουλεύει για ένα ξεροκόματο μισθό. Να αποδέχεται ότι η εργασία δεν είναι δικαίωμα, που ο ίδιος παρέχει στον εργοδότη, αλλά ιδιοκτησιακό δικαίωμα του εργοδότη, που του το παραχωρεί για μικρό χρονικό διάστημα μαζί με μια ελάχιστη χρηματική παροχή. Τον συνήθισαν να είναι δούλος, να γίνεται ανδράποδο, αρκεί να κατέχει σύμφωνα με τους κανόνες του αστικού δικαίου ένα σπίτι κι ένα αυτοκίνητο, αγορασμένα με δάνειο. Ακόμα κι ο εν ενεργεία υψηλόμισθος κι αυτός εν τέλει αποσυντίθεται παροπλισμένος, πεταμένος ως ταξικό απόβλητο στο περιθώριο. Όσο κι αν φάνταζε ωφελημένος, όσα χαμόγελα κι αν του χάριζαν κάποτε οι δουλέμποροι, τον συνήθισαν να συνομολογεί στην αιώνια ταπείνωσή του, να μην αντιδρά ή να αντιδρά κατ’ εντολήν σε βάρος του πλησίον του, κατηγορώντας τον ως λίγο περισσότερο ωφελημένο.

Έλεγε ένας σπουδαίος ποιητής της εποχής μας, ο Αργύρης Χιόνης :

«Σ’ αυτή τη χώρα, οι άνθρωποι τρέμουν τον θάνατο. Κι η πιο μικρή αμυχή στο δέρμα τους και το ελαχιστότερο σπυρί που σπάζει θαρρούν πως είναι πόρτα, απ’ όπου, αν δεν προσέξουν, θα εισχωρήσει μέσα τους ο θάνατος. Γι’ αυτό και με επιδέσμους αλλεπάλληλους έχουνε τυλιγμένα τα κορμιά τους. Μόλις γδυθούν, τα σπάργανα ντύνονται με τα σάβανα». (2)

Η επιλογή της κυβέρνησης για διενέργεια δημοψηφίσματος, κατά την άποψη του γράφοντος, είναι εσφαλμένη. Ο πρωθυπουργός είχε νωπή εντολή να ακυρώσει τις κατάπτυστες, επαίσχυντες δανειακές συμβάσεις, στηριζόμενος στους κανόνες του διεθνούς, του ευρωπαϊκού και εσωτερικού δικαίου, επικαλούμενος τη Σύμβαση της Βιέννης : «Στερείται οιασδήποτε νομικής ισχύος η έκφρασις της συναινέσεως του κράτους, όπως δεσμευθεί διά συνθήκης, εάν αύτη εξησφαλίσθη δι’ εναντίον του αντιπροσώπου του πράξεων ή απειλών βίας»(3). Η Ελλάδα είναι πασίδηλο ότι εκβιάζεται και εκβιασμοί έχουν ασκηθεί στον ίδιο τον πρωθυπουργό και τους εκπροσώπους του κράτους για να υπογράψει νέο «μνημόνιο».  Αυτό στην ουσία είναι το ερώτημα του δημοψηφίσματος, εάν, δηλαδή, ο λαός αποδέχεται να τον εκβιάζουν.

Ένα τέτοιο, όμως, ερώτημα με αυτονόητη την αρνητική απάντηση, δε μπορεί να τίθεται ως ερώτημα δημοψηφίσματος.

Εν πάσει, όμως, περιπτώσει, αφού τέθηκε, ο λαός οφείλει κατά τρόπο πάνδημο και ηχηρό να ψηφίσει το βροντερό του ΟΧΙ, έχοντας στο μυαλό του όχι τόσο το αυτονόητο ερώτημα της κυβέρνησης, αλλά το καθήκον του να αντιστέκεται σε όσους παραβιάζουν τους ιερούς κανόνες της ανθρώπινης αξιοπρέπειας και του πολιτισμού.

 

 

  • Ελληνικό Λεξικό Τεγόπουλος Φυτράκης.
  • Αργύρης Χιόνης «Ό,τι περιγράφω με περιγράφει», εκδ. Γαβριηλίδης.
  • Σύμβαση της Βιέννης άρθρο 51

 

 

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here