Εστω και κατά καιρούς πενθήμερες νηστείες ή δίαιτες ρίχνουν κιλά και αποτρέπουν σοβαρές ασθένειες

Αμερικανικο πανεπιστήμιο (της Νότιας Καρολινα) διαπιστώνει ότι μια πενθήμερη νηστεία ή δίαιτα κάθε 1-2 μήνες αδυνατιζει και, ταυτόχρονα,  μειώνει τον κίνδυνο για σοβαρά νοσήματα

Στην έρευνά του το πανεπιστήμιο χρησιμοποίησε ειδικές φόρμουλες με καθόλου ζωϊκά τρόφιμα (ολα φυτικής προελευσης), ελιές, ειδικά κράκερς με  ελάχιστες θερμίδες, και  σούπες με λαχανικά -όλα αυτά, συνολικής θερμιδικής αξίας από 750 έως 1.100 θερμίδες. Εβαλε τους μετέχοντες σε ενα πρόγραμμα που είχε τρεις κύκλους τέτοιας μειωμένης προσληψης (συνολικά τρίμηνης διάρκειας). Ολοι μπορούσαν να τρώνε τις υπολοιπες 20 μέρες του μήνα αυτά που συνήθιζαν.

Οταν όμως τελείωνε ο κύκλος των 5 ημερών χρειαζόταν μια ημέρα «προσαρμογής” με κάπως μετρημένα τρόφιμα, ώστε ο οργανισμός να μην παθαίνει «σοκ” Οι μετέχοντες δεν το βρήκαν δύσκολο, γιατί όπως είπαν όταν έκλεινε ο κυκλος των πέντε ημερών, είχαν ήδη μειωμένη όρεξη και τσιμπολογούσαν λιγότερο ακομα και τις υπολοιπες 20 μέρες του μήνα. Δηλαδή αυτό το πενθήμερο άλλαξε καπως και το καθημερινο τους διαιτολόγιο

Με την ολοκληρωση του προγράμματος διαπιστώθηκε οτι η περιοδική δίαιτα έριξε το βάρος των μετεχόντων,  μείωσε την πίεση, τους δείκτες φλεγμονής (την CRΡ), το σάκχαρο και την ορμόνη σωματωμεδίνη ή IGF-1 που επηρεάζει τον μεταβολισμό

Το καλό είναι οτι δεν επηρέασε την μάζα ή τους μυς

Σε πιο μακροχρόνια ανάλυση, διαπιστώθηκε ότι μείωσε τον κινδυνο κακοήθειας, διαβήτη και καρδιοπάθειας
Οι σούπες που τους χορηγουνταν και τα κράκερς ή οι μπάρες  και τα συμπληρώματα είχαν υπολογισμένες πρωτεϊνες και υδατάνθρακες και καλά έλαια, ώστε να μη λείπει τίποτα από τον οργανισμό -κάτι σχετικά δύσκολο αν καποιος θελήσει να εφαρμοσει μονος του μια ολιγοθερμιδική-στερητική  δίαιτα. Ομως αν τρώει ένα βραστό αυγό και ένα μήλο και μια σούπα λαχανικών, δύο σαλάτες με μπροκολο ή κουνουπίδι, μπορεί να την προσεγγίσει (στην πανεπιστημιακή δίαιτα πάντως αυγό δεν υπήρχε γιατι είχαν αποφευχθεί όλα τα ζωϊκά)
Στη διάρκεια τους διαιτας δεν επιτρεπόταν παρά το πολύ ένας καφές την ημέρα και αυτός σκέτος και σε περίπτωση έντονης πείνας, ως «παρασπονδία” λίγο μήλο
Στην έρευνα συμμετείχαν υγιή άτομα (ηλικιας 20 έως 70 ετών) που όμως είχαν είτε πίεση είτε κάπως ανεβασμένο σάκχαρο ή υψηλή χοληστερινη

Την έκτη μέρα, δηλαδή την ημέρα προσαρμογης,  συνηθως οι περισσοτεροι έτρωγαν σούπες και έπιναν χυμους, και τα γεύματά τους ήταν ελαφριά (μακαρονια, ρύζι και μικροποσότητες κρέατος ή ψαριών). Την επομένη μπορούσαν να φάνε τα πάντα

Κάποιοι ένιωσαν ειδικα τη δεύτερη μέρα λίγη ζαλάδα και αίσθημα αδυναμίας, αλλά αυτά τα δύο συμπτώματα υποχώρησαν την τρίτη μέρα.Στους μετέχοντες σε αυτες τις περιπτωσεις έδιναν ενα ρόφημα τονωτικό

* Οι ειδικοί συνιστούν αν η ζαλάδα και το αίσθημα αδυναμίας είναι έντονο σε όποιον προσπαθεί να κανει τη δίαιτα μόνος του, να επικοινωνεί με γιατρό
Μετά από το τρίμηνο οι μετέχοντες ειδαν λεπτοτερη τη μέση τους κατά 3 έως 5 εκατοστά, ειχαν χάσει κατά μέσο όρο 3 κιλά,  είχε ρυθμιστεί η πίεσή τους, και η IGF-1 τους, είχε πέσει στα  21.7 ng/mL έως 46.2 ng/mL, φτάνοντας σε επίπεδα που θεωρείται ότι συνεπαγονται μικροτερο κινδυνο για εμφάνιση καρκινου

Σε επανεξέταση 6 μήνες αργότερα, τα θετικά αποτελέσματα δεν ειχαν χαθεί

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here