Ερευνα της OIΕΛΕ: Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί πληρώνονται για το 60% της εργασίας τους

Της ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΛΙΑΤΣΟΥ

Πληρώνονται για το 60%  των υπηρεσιών που προσφέρουν . Δουλεύουν πολύ πέρα από το υποχρεωτικό τους ωράριο, υλοποιώντας πρόσθετες εκπαιδευτικές δραστηριότητες  που υλοποιούν όλα τα ιδιωτικά σχολεία , για τις οποίες  όμως συνήθως, δεν αμείβοντα.  Το ωράριό τους υπερβαίνει  κατά 40% αυτό των εκπαιδευτικών του δημόσιου σχολείου.

Είναι τα βασικά ευρήματα της έρευνας που διεξήγαγε το Ινστιτούτο  Εκπαίδευσης (ΙΝ.Ε) της ΓΣΕΕ – ΟΙΕΛΕ  για το εξωδιδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών και τις δραστηριότητες   στις οποίες μετέχουν εντός ή εκτός του επίσημου διδακτικού προγράμματος.

Στο εξωδιδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών,  εντάσσονται μια σειρά προγραμμάτων όπως ο συντονισμός ανά ειδικότητα, ο συντονισμός της τάξης, η συγγραφική δραστηριότητα,η έκτακτη διδασκαλία, η ενισχυτική διδασκαλία, οι αθλητικές δραστηριότητες, οι πολιτιστικές δραστηριότητες, οι απογευματινοί όμιλοι, οι ενημερωτικές συναντήσεις  των γονέων και πολλές ακόμη.

Η έρευνα κατέδειξε  λοιπόν ότι  οι  ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί καλούνται να υλοποιήσουν, εκτός από το υποχρεωτικό πρόγραμμα  και  πρόσθετες δραστηριότητες που  γίνονται και  στα δημόσια σχολεία, δηλαδή μια σειρά εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων που υπερβαίνουν κατά πολύ το ωράριό τους, για τις οποίες σπανίως, αμείβονται. Το γεγονός ότι οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί πληρώνονται για λιγότερο από το 5% των πρόσθετων δραστηριοτήτων και συνολικά μόλις για το 60% περίπου όσων υπηρεσιών προσφέρουν στα ιδιωτικά σχολεία, είναι ενδεικτικό της υπερεκμετάλλευσης που υφίστανται από τους εργοδότες τους και του πλούτου που ως υπεραξία αυτοί καρπώνονται.

Βασική υπόθεση της παρούσας έρευνας είναι πως οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων είναι υποχρεωμένοι να συντονίζουν, να συνδιοργανώνουν και να υποστηρίζουν αμισθί με την ενεργό συμμετοχή τους και με ποικίλους τρόπους μια εκτενή πανσπερμία εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, η οποία εκτείνεται κατά πολύ πέραν του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου τους.

Τα ευρήματα της έρευνας αποκτούν ακόμη μεγαλύτερη αξία,  όπως σχολιάζει η  ΟΙΕΛΕ,  αν αναλογιστεί κάποιος ότι από την εφαρμογή, σε πολλά ιδιωτικά σχολεία, του Ενιαίου Μισθολογίου, οι αποδοχές των εκπαιδευτικών έχουν μειωθεί κατά 35%, την ώρα που οι ίδιοι εκβιάζονται υπό την απειλή της απόλυσης προκειμένου να προσφέρουν υπηρεσίες σε απογευματινές δραστηριότητες, Σαββατοκύριακα και αργίες, χωρίς να πληρώνονται.

Από την έρευνά, γίνεται επίσης εμφανές ότι το συνολικό-πραγματικό ωράριο των ιδιωτικών εκπαιδευτικών υπερβαίνει αυτό των συναδέλφων τους του δημοσίου σχολείου, σχεδόν κατά 40%, δεδομένου του ποσοστού ωρών που αντιστοιχούν σε μη πληρωτέες υπηρεσίες που δεν λαμβάνουν χώρα στα δημόσια σχολεία. Τυχόν αύξηση του ωραρίου στις ιδιωτικές σχολικές μονάδες, πέραν του ότι θα οδηγήσει σε εκατοντάδες απολύσεις, θα εντείνει ακόμη περισσότερο την εκμετάλλευση όσων θα εξακολουθούν να εργάζονται σε αυτά, καθώς θα υποχρεωθούν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους για ακόμη περισσότερες ώρες (σε ορισμένες περιπτώσεις ιδιωτικών σχολείων, ορισμένοι εκπαιδευτικοί θα πλησιάζουν το 12ωρο ημερησίως) με μισθό ανέχειας.

Η ερευνητική ομάδα του ΙΝ.Ε/Γ.Σ.Ε.Ε.-Ο.Ι.Ε.Λ.Ε. διαμόρφωσε το δείγμα της, ακολουθώντας τη στατιστική κατανομή ενός περιορισμένου αριθμού κριτηρίων και συγκέντρωσε συνολικά 478 ερωτηματολόγια. Επεξεργάστηκε μηχανογραφικά, με απλοποιημένους πίνακες συχνοτήτων, τις συλλεγμένες απαντήσεις των ατόμων που συμμετείχαν στην έρευνα και με βάση τις απαντήσεις τους, οι οποίες αποκαλύπτουν ικανοποιητικά τις τάσεις της πλειοψηφίας, κατέληξε σε ενδιαφέροντα συμπεράσματα, τα οποία παρουσιάζονται με καινοτόμο τρόπο ,με τη μορφή ενός αρχικού σχεδίου, ενός εύχρηστου πίνακα και με ιστογράμματα.

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here